PDA

View Full Version : advies voor nieuw pedalboard



ieme
3 oktober 2003, 14:19
Hallo,
Ik ben bezig om informatie te verzamelen over een goed pedalboard te gaan maken die tussen mijn strat of tele en mn vox ac 30 komt

Ik zat zelf te denken aan een paar pedalen van Fulltone, ik heb niet zoveel nodig want ik wil gewoon maar een paar sounds:
Clean, Overdrive, Distortion, Fuzz, SoloLead en een Wah

Dus dacht aan de:
Distortion Pro
Full drive2 (€255)
69 fuzz
Clyde wah

daarnaast moet ik nog voeding hebben,VooDoo Lab pedalpower (€ 225, iemannd een andere suggestie?) En Fatsoflex bekabeling (€??, of andere suggesties?)
Een flightcase bouw ik zelf

Wie weet de prijzen van die Fulltone pedalen en van de Fatsoflex bekabeling

jpb
3 oktober 2003, 14:40
>>>Ik zat zelf te denken aan een paar pedalen van Fulltone, ik heb niet zoveel nodig want ik wil gewoon maar een paar sounds:
Clean, Overdrive, Distortion, Fuzz, SoloLead en een Wah<<<<

Heb je net een credit-card gevonden???? :wink:

>>>Dus dacht aan de:
Distortion Pro
Full drive2 (€255)
69 fuzz
Clyde wah<<<

Ik zou me niet op fulltone fixeren. Ik zal de laatste zijn om te zeggen dat ze niet erg goed zijn, maar er is ook zoveel ander moois te koop.

>>>>daarnaast moet ik nog voeding hebben,VooDoo Lab pedalpower (€ 225, iemannd een andere suggestie?)<<<<<

Geen ervaring met de Pedalpower, maar ik heb er nog nooit iest negatiefs over gelezen (behalve de prijs), terwijl hij veel gebruikt wordt.

>>>Wie weet de prijzen van die Fulltone pedalen<<<<

Waarom probeer je ze niet tweedehands op ebay te kopen. Je hebt al een credit-card :D . Fulldrives en '69's gaan daar voor resp. $160 en $120 weg, gemiddeld. $15 verzendkosten, een beetje geluk bij de douane en klaar is Kees........

Lucky
3 oktober 2003, 14:55
de 69 en soulbender is erg lekker en de fulldrive.
voor boost zou ik iets anders kiezen en distortion hangt er van af. distortion pro moet je van houden.
en ik zou beslist eerder een picturewah nemen dan een clyde.
maar er zijn nog veeeeeeeel meer smaken in pedalland.
denk aan Menatone od's, Zvex fuzz en boost en freakspul, Barber, Foxrox, Trex, Banzai, xotic, Rastop, Maxon, Frostwave bla bla bla bla bla.
en een Bossje mag natuurlijk ook :)

pedalpower is super, ogen dicht, betalen en nooit meer omkijken
bekabeling: als het allemaal vast ligt op je board zou ik GeorgeL nemen. lekker makkelijk en het ziet er goed uit.

er staat een fulldrive op gitaarmarkt. ebay en anders vd haar (www.haarguitars.nl)

ieme
3 oktober 2003, 15:00
en een Bossje mag natuurlijk ook :)



Nee, boss is verleden tijd!

ieme
3 oktober 2003, 15:02
Wat zouden jullie nemen voor een rocksound tussen een strat en een vox je moet er de volgende sounds uit kunnen halen:

Clean, Overdrive, Distortion, Fuzz, SoloLead en een Wah

Laat maar horen, merk type en prijs indicatie

Lucky
3 oktober 2003, 15:05
:)

Boss heeft nog steeds onovertroffen pedalen vind ik.
bijvoorbeeld de ce-2 is erg goed, oc-1 en een dd3\4\5\6 is ook prima.

tja dingen als mega heavy metal xtortion acc simulator etc halen het gemiddelde rap omlaag.

ieme
3 oktober 2003, 15:08
:)

Boss heeft nog steeds onovertroffen pedalen vind ik.
bijvoorbeeld de ce-2 is erg goed, oc-1 en een dd3\4\5\6 is ook prima.

tja dingen als mega heavy metal xtortion acc simulator etc halen het gemiddelde rap omlaag.
Ik heb hier nog een hele zooi liggen! een CE2, OC2, phaser, distortion, flangler.. en nog een aantal die ik vergeten ben omdat ik ze nooit gebruik!

Lucky
3 oktober 2003, 15:10
kant en klaar aanraad boardje dus:

ikke:
picture wah
Red snapper od
bad bob boostertje of SHO
J evermann fuzzdrive of 69

ergens tussen de 400 en de 750 euro schat ik zo (afhankelijk van je mazzel en tweedehands deals)

distortion ben ik nog niet zo uit:
ik heb zelf een dist. pro klinkt erg lekker en warm maar niet zo heel strak. als je dat zoekt misschien een keeley ds1 of een Menatone king of the brits of een tonebone of .....

The Thumb
3 oktober 2003, 15:11
Ieme,

ik zou gaan voor:

Menatone Red Snapper of Blue Collar (afhankelijk van je gain behoefte voor overdrive)
Fulltone Distortion Pro
Fulltone '69
Keeley Javaboost

en natuurlijk de pedal power 2. Afgezien van de distortion pro en de blue collar heb ik ze allemaal, en ik kan ze allemaal aanbevelen.

ieme
3 oktober 2003, 15:12
kant en klaar aanraad boardje dus:

ikke:
picture wah
Red snapper od
bad bob boostertje of SHO
J evermann fuzzdrive of 69

ergens tussen de 500 en de 750 euro schat ik zo (afhankelijk van je mazzel en tweedehands deals)

distortion ben ik nog niet zo uit:
ik heb zelf een dist. pro klinkt erg lekker en warm maar niet zo heel strak. als je dat zoekt misschien een keeley ds1 of een Menatone king of the brits of een tonebone of .....

Bij vd haar kun je niet uittesten of wel?

ieme
3 oktober 2003, 15:13
Ieme,

ik zou gaan voor:

Menatone Red Snapper of Blue Collar (afhankelijk van je gain behoefte voor overdrive)
Fulltone Distortion Pro
Fulltone '69
Keeley Javaboost

en natuurlijk de pedal power 2. Afgezien van de distortion pro en de blue collar heb ik ze allemaal, en ik kan ze allemaal aanbevelen.

prijzen?

Lucky
3 oktober 2003, 15:14
uittesten zeker wel!
en in alle rust... beter dan bij feedback e.d.

Mithrandir
3 oktober 2003, 15:15
kant en klaar aanraad boardje dus:

ikke:
picture wah
Red snapper od
bad bob boostertje of SHO
J evermann fuzzdrive of 69

ergens tussen de 500 en de 750 euro schat ik zo (afhankelijk van je mazzel en tweedehands deals)

distortion ben ik nog niet zo uit:
ik heb zelf een dist. pro klinkt erg lekker en warm maar niet zo heel strak. als je dat zoekt misschien een keeley ds1 of een Menatone king of the brits of een tonebone of .....

Bij vd haar kun je niet uittesten of wel?

of wel......moet je alleen ff een afspraak met hem maken.

The Thumb
3 oktober 2003, 15:20
The Thumb schreef:
Ieme,

ik zou gaan voor:

Menatone Red Snapper of Blue Collar (afhankelijk van je gain behoefte voor overdrive)
Fulltone Distortion Pro
Fulltone '69
Keeley Javaboost

en natuurlijk de pedal power 2. Afgezien van de distortion pro en de blue collar heb ik ze allemaal, en ik kan ze allemaal aanbevelen.


prijzen?

Red snapper 180
distortion pro 285
Fulltone '69 220
Javaboost 225 dollar
Pedal power 225

Lucky
3 oktober 2003, 15:21
thump, hoe is die javaboost...
isie ook echt als een CLEANboost te gebruiken. de clips verraden een behoorlijk randje. hij klinkt meer al een fuzzje eigenlijk

ieme
3 oktober 2003, 15:22
[quote]The Thumb schreef:


Red snapper 180
distortion pro 285
Fulltone '69 220
Javaboost 225 dollar
Pedal power 225

nieuwprijzen voor nederland?
of zijn dit usa prijzen? dan scheelt t nogal wat!

Lucky
3 oktober 2003, 15:26
nieuwprijzen in nederland.

ga er vanuit dat je voor een beetje board (als je op de centjes let) als gauw 1000 euro + kwijt bent.

ieme
3 oktober 2003, 15:33
nieuwprijzen in nederland.

ga er vanuit dat je voor een beetje board (als je op de centjes let) als gauw 1000 euro + kwijt bent.

Ja, weet ik....
Maar ik hoef in principe eerst alleen een overdrive, een distortion en een lead voor solo's
Ik ga me eerst op die 3 pedalen richten en dan uitbouwen, dus welke 3 moet ik nemen?
Overdrive: Mentatone THE RED SNAPPER €180
Distortion: Fulltone Dist pro €285
solo booster: ?????

ieme
3 oktober 2003, 15:34
en hoe zijn jullie bevindingen met T-rex pedalen en VooDoo Lab?

The Thumb
3 oktober 2003, 15:35
Javaboost is qua cleanboost niet zo geschikt, werkt ook niet echt lekker als je hem direct op een cleane versterker aansluit. Met die Red Snapper klinkt hij echt werelds. Het is zeker geen fuzz pedaal, in het echt klinkt hij een stuk subtieler en muzikaler dan die soundclips je doen geloven, daar was ik zelf ook niet zo van onder de indruk.

Hoe is trouwens die Dist Pro? Ik zoek naast de red snapper een pedaal dat wat steviger klinkt, maar niet zo'n moderne distortion

Lucky
3 oktober 2003, 15:44
ieme,

het is ook een kwestie van smaak natuurlijk. ik zou je aanraden inderdaad een dagje te plannen bij erik vd haar en eens goed gaan luisteren.

de red snapper is vooral erg transparant. het geluid van je gitaar en amp blijven heel goed bewaard en dat is bij dirtboxes erg uniek. erg geschikt voor "een randje" tot een stevige od.
de distortion pro gaat verder waar de red snapper ophield (qua gain) maar is niet zo transparant. er zit ook een fuzzy randje aan de distortion. velen vinden dat niet lekker klinken (zeker niet in je eentje op je kamer) in een band daarentegen geeft het vetheid en warmte. dit is echt een pedaal dat je lekker vindt of niet.
ik zelf heb als booster de SHO van Zvex. erg clean erg goed en het behoudt de sprankeling in je geluid. veel boosters worden modderig. ik vond ook de xotic booster erg goed en de Banzai. en ik hoor veel positiefs (zeker qua prijs kwaliteit verhouding) over die bob booster (check harmony central daarvoor...hij is in nederland nie tte krijgen)

maar het blijft een kwestie van smaak in combinatie met de spullen die je hebt (git. & amp)

Lucky
3 oktober 2003, 15:49
Hoe is trouwens die Dist Pro? Ik zoek naast de red snapper een pedaal dat wat steviger klinkt, maar niet zo'n moderne distortion

klinkt vrij vintage zie hierboven. ikdenk wel dat het wat voor je kunt zijn. het is niet zo'n strakke moderne numetal pomp distortion.
meer Zep op sterioiden. een beetje grainy, een beetje fuzzy. in je eentje klink je een beetje kuttig maar zodra je hem in bandverband gebruikt klinkt het erg vet en erg warm.
met de snapper ervoor heb je sustain forever, maar klinkt de combi een beetje vlak en compressed (uiteraard)

Lucky
3 oktober 2003, 15:52
geenervaring met voodoolab.
Trex wel eens uitgeprobeerd maar het greep me niet bij mijn ballen als het ware

The Thumb
3 oktober 2003, 19:22
T-rex idem als Lucky, wel ok, maar net niet...
Voodoolab: ik heb een tremolo pedaal dat ik erg waardeer, klinkt lekker ruimtelijk. heb vroeger een microvibe gehad vond ik minder...

ieme
3 oktober 2003, 19:50
hmmmmmmm MOEILIJK!!!

PeArLjAm
3 oktober 2003, 21:34
ik heb zelf een MJM bluesdevill en die vind ik ook errug goed. Een vrrij 'open' klinkende transparante overdrive. Meer dan alleen tubescreamer sounds, ik ben erg erg tevreden mee. En de wah, ik denk dat je het beste een wizard wawh van teese kan proberen, jals ik het zo hoor speel je wel met wat overdrive/distortion en humbuckertjes ook? Dan is de wizardwah de ultieme wah, is goedkoper dan de fulltone ook nog :lol:

Ik heb de fulltone dist pro nooit geprobeerd, maar wel een barber burn unit en dat is de beste distortion die ik ooit bespeeld heb, heel veel verschillende geluiden uit te halen en met vrij weinig tot vrij veel gain/sustain maar je geluid wordt geen brei, erg cool vind ik zelf. Bijna buizenachtig om het zo maar te noemen... Succes :razz:

Speeddemon
4 oktober 2003, 00:12
volgens mij kun je 2 vliegen in één klap slaan voor distortion/boost, door een Banzai Fireball II te kopen. €219 bij de man zelf (wel wachttijd van 14 weken). vd Haar heeft hem misschien wel op voorraad.

Anders zou IK aanraden:
Legendary Tones Time Machine Boost €250+/-
Menatone King of Britains €200 (voor je balls-to-the-wall ouwe Marshall muur)
Menatone Red Snapper (of evt. gemodde Dod 250 Overdrive/Preamp)
wah: kies een Teese! (of een Vox V848 CLyde McCoy)

Mitch
4 oktober 2003, 11:02
En nou iedereen zijn bek houden over de Banzai Fireball, want ik moet nog zeker twee weken wachten voor -ie binnen is ! Beetje medelijden graag :D

BLOK182
4 oktober 2003, 14:00
Zo'n barber burn unit. en een menatone king of brits enzo, dat soort scheurpedalen, hoeveel scheur moet ik me daarbij ongeveer voorstellen? Misschien kent iemand een band met dergelijke sounds? Ik snap dat het geen trashmetalgain is enz, maar heeft iemand een soort van voorbeeld, om me een idee te geven? Ik heb nu een Boss Turbo-Overdrive (OD2), geen idee of jullie die kennen, maar op turbomode geeft ie me genoeg gain, tenminste, zoveel scheur wil ik dus ongeveer, ietsjes minder zou niet erg zijn, aangezien ik een klein beetje verzuip soms in bandsituatie.

KYUSS
9 oktober 2003, 14:53
Hey,

Dit wordt mn eerste eerste post op dit forum. Ik wilde even reageren om te zeggen dat als je echt goed spul wilt kopen en natuurlijk proberen je het best kan komen naar Juke Box in Boekel (Noord Brabant)
Proberen kun je niet vaak genoeg doen. Dit forum is heel tof maar alleen met proberen kom je er achter wat je zelf mooi vind.
Bij JB heb je tevens ook de gelegenheid om bijna IEDERE buizenversterker, gitaar, effect en kabel te proberen in een ruimte zo groot als een kleine studio.

Alleen merken voor fijnproevers! :roll:

www.muziekhandel-jukbox.nl (aanbiedingen)

Speeddemon
9 oktober 2003, 15:45
KYUSS=Frans? Marijn? :???:

KYUSS
9 oktober 2003, 15:47
KYUSS= Nick....ook goed??? :lol:

ieme
9 oktober 2003, 17:16
Hey,

Dit wordt mn eerste eerste post op dit forum. Ik wilde even reageren om te zeggen dat als je echt goed spul wilt kopen en natuurlijk proberen je het best kan komen naar Juke Box in Boekel (Noord Brabant)
Proberen kun je niet vaak genoeg doen. Dit forum is heel tof maar alleen met proberen kom je er achter wat je zelf mooi vind.
Bij JB heb je tevens ook de gelegenheid om bijna IEDERE buizenversterker, gitaar, effect en kabel te proberen in een ruimte zo groot als een kleine studio.

Alleen merken voor fijnproevers! :roll:

www.muziekhandel-jukbox.nl (aanbiedingen)

welkom

KYUSS
9 oktober 2003, 17:20
danku:) het klinkt wat spammerig ok, maar wat wil je!

Speeddemon
9 oktober 2003, 20:33
Nick, jij bent die gast met dat rooie haar?

Ik ben die gast die op die Multitone en Bogner cab die kabels heeft getest. :wink:

BLOK182
9 oktober 2003, 21:21
en ik ben die dude die binnenkort met zun maten aan komt zetten om ALLES MAAR DAN OOK ALLES urenlang te checken en de koffiekan komt leegzuipen ;-) Nee, geintje, maar ik zal binnenkort eens bij jullie komen testen.

KYUSS
9 oktober 2003, 21:57
Yesss, maar dat weet ik zo niet meer...De Bogners vliegen me om de oren ;)