PDA

View Full Version : fender de luxe



zeppos
3 oktober 2003, 13:28
wie kan me vertellen bij wat soort muziek de oude fenders de luxe gebruikt worden ? mn de silverface. deze schijnen 30 of 40 Watt te zijn maar geen lkasse A. met dit laag vermogen kun je toch niet echt podium kanlle of toch?
zelf speel ik op tele en tubescreamer.
nu wel goeie furom gevonde pffffffffffff :-D
laa ma wa hore
grtzzz Mark

jpb
3 oktober 2003, 15:24
De silverface (1967-ong.1979) Deluxe Reverb is 20W. Je kunt er alles op spelen, maar door de lage output en het feit dat 'ie relatief snel vervormt, is hij zeer geschikt voor blues, minder voor cleane stijlen, tenzij je zacht speelt. Er bestaat geen silverface Deluxe zonder reverb. Wel een blackface (1963-1967); die is cleaner maar ze zijn moeilijk te vinden. Deze was/is een geliefde studio-versterker.
Voor podium i.h.a. is 20W wat aan de krappe kant (hangt natuurlijk van meer zaken af), maar met een efficiente speaker moet het toch wel lukken in kleine clubs. Vanaf eind jaren 70 zijn er wat veranderingen in het circuit en zelfs compleet nieuwe modellen onder de naam deluxe verkocht (Ik dacht deluxe reverb II). I.h.a. worden die als minder goed beschouwd. Een originele silverface deluxe in red./goede staat moet je nooit laten lopen :) .

zeppos
4 oktober 2003, 12:43
kijk das nog uns info
harstikke bedankt en nog een vraagje.
bedoel je met een efficiente speaker een axtra speaker of anders?

grtzz Mark :lol:

jpb
4 oktober 2003, 15:27
Met efficiente speaker bedoel ik die het meeste rendement uit je amp haalt, heeft dus niet te maken met grootte of wattage v/d speaker, en ook is het geen extra cab (kan natuurlijk wel => meer geluidsdruk). De speakers die Fender in de silverface stopte zijn niet goed dus vrijwel elke andere goede (en efficiente) speaker is een verbetering. Welke dan? Dat moet je aan de andere heren (Al/PeeVee/Jay/etc.) vragen hier. succes

Al
5 oktober 2003, 02:17
wie kan me vertellen bij wat soort muziek de oude fenders de luxe gebruikt worden ? grtzzz Mark

Mits je de goede effecten (pedalen) er bij gebruikt kan je met zo'n amp heeeeeeeel veel. Voor mij zijn oude fenders alleskunners met toon.

Al

zeppos
5 oktober 2003, 10:49
ok jungs merci en ik ga dadelijk om 10.00 uur ff kijke vraagprijs is 1050€. pak mijn tele mee en mijn tube en zal ik een testritje maken. Alleen tja...20 watt op het podium met PA goed natuurlijk maar zonder?
of met repetities? :???:

ik laat wel wat horen

grtzzz

PeeVee
5 oktober 2003, 23:29
Wow 1050 is wel muchos pesos, Anthony in Nijmegen (van Blues Clinic) heeft er eentje voor 750 te koop als ik me niet vergis. Reken daar nog een 100 - 200 Euro voor goeie servicebeurt bij (b.v. bij Al) en je hebt voor onder de 1000 Euri een geweldig 22W club blastertje! Te weinig power? Koop je er gewoon eentje bij (net als Al). Voor goeie 6V6 buisjes weet ik nog wel een adresje 8-)

Robbert
5 oktober 2003, 23:40
Sinds vandaag is er een Deluxe (reverb) uit Al zijn flinke(!) Fender verzameling verdwenen.

Wees niet ongerust, de amp is in goeie(?) handen ;) :D

SteavisSmokin
6 oktober 2003, 00:21
je hebt hem dus gekocht robbert? Gefeliciteerd met een super amp!

Robbert
6 oktober 2003, 01:06
Yeah.. echt een coole amp. Was al een tijdje aan het zoeken naar een wat lager vermogen versterker met de Fender tone.

Nou is het maar een 22 watt-er, maar echt een slaapkamer versterker is het nou ook weer niet :roll: :D


Ben benieuwd of Zeppos die van Anthony heeft overgekocht (hij had er twee).

jpb
6 oktober 2003, 09:54
Voor goeie 6V6 buisjes weet ik nog wel een adresje 8-)


Zeker in Druten.. :D .???Ik heb nieuwe 6V6's nodig, dus welke heb je en voor hoeveel??

zeppos
6 oktober 2003, 13:13
idd 20 watt maar tis als een spaarlamp weinig watjes veel power. :wink:
ut was een beetje druk in de winkel dus heb em niet cht kunnen testen.
ga dinsdag nog uns terug. maar met een strat klinkt tie lekker bluesy en helder.
met mijn tele was die nog een beetje dof von ik. ga deze week nog uns terug. 1050eurotjes beetje veel? orinele lampen zaten derbij in ut doosje en nieuwe in de versterker. en de tremolo schak miste. zal dan wel wat van de prijs afmoeten natuurlijk. maar wie had er nog een tje te koop en waar was da ergens?
ik hoor ut wel

grtzz

Robbert
6 oktober 2003, 13:41
Anthony op Gitaarmarkt.nl, moet je maar even zoeken.

Dosmanos
6 oktober 2003, 15:08
Yo Zeppos,

Met mijn '67 Blackface Deluxe Reverb durf ik in elke tent op te treden. Mijn criterium, het bijhouden van de drummer, haal ik makkelijk. Een goed getunede Deluxe (zoals de mijne bij ons aller Al) en een efficiënte speaker (bijvoorbeeld Weber C12N) brengen je waar je wezen wilt.

Dosmanos

PeeVee
10 oktober 2003, 17:15
Voor goeie 6V6 buisjes weet ik nog wel een adresje 8-)

Zeker in Druten.. :D .???Ik heb nieuwe 6V6's nodig, dus welke heb je en voor hoeveel??

Hoi JPB, is beetje off topic hier in het forum. Ik had een partij overgenomen uit radiozendamateurcircuit, een partij NOS USA RCA (volgens mij blackplates) en Hytron 6V6GTY. De Hytrons had ik maar twee goed matchende setjes (van totaal 8 buisjes), de rest is ook nog wel een aardig koppeltje van te maken maar loopt toch een 5 mA uiteen (b.v. 19 en 24 mA bij 420 VDC) dus de Hytrons houd ik lekker zelf. Weet niet precies wat het is maar wordt aardig geroemd op internet, het lijkt eerlijk gezegd erg op de RCA's.

Van de RCA's heb ik nu 5 setjes verkocht (2 setjes nog "pending") i.v.m. toekomstige "DoubleChamp" project wil ik graag nog wat zelf houden dus ik denk dat ik even stop. Heb er nog aardig wat, maar testen en matchen kost vrij veel tijd. Ging tot nu toe voorspoedig maar zijn toch niet allemaal mooie setjes van te maken dus wil even kijken wat er voor mijzelf overblijft.

Mr.Jay
11 oktober 2003, 10:10
>Met mijn '67 Blackface Deluxe Reverb durf ik in elke tent op te treden. Mijn criterium, het bijhouden van de drummer, haal ik makkelijk. Een goed getunede Deluxe (zoals de mijne bij ons aller Al) en een efficiënte speaker (bijvoorbeeld Weber C12N) brengen je waar je wezen wilt.
Dosmanos[/quote]

Zal toch niet voor iedereen gelden. Ligt gewoon aan je band ( drummer met name :lol: )
Ik heb er ook een, maar kan er live helemaal niks mee. Zelfs niet met een 2x10 Vibro ( maatje groter dus ). Enige potige is de 4x10SR, haal ik het dan nog niet, tover ik de TWIN tevoorschijn of ik kopppel er wat aan elkaar.
Wil ik mee zeggen eigenlijk > ligt aan inderdaad de drummer, die PEPERT dus en vooral > de ruimte waar je staat. Heb laatst toevallig de SR zelfs moeten knijpen , let wel : dezelfde drummer. Maar de zaal was groot, royaal plek op podium, dus je staat niet PAL naast de drummer, scheelt enorm.
Maar des te kleiner het kroegje, des te kleiner de space-on-stage, hoe GROTER de amp moet ( liefst veel speakers )anders hoor je jezelf gewoon niet. Je staat dan ook dichter bij de snare zeg maar > wat die aan db's produceert krijg je uit geeneen gitaaramp.
Zo;n DLX klinkt dan "klein", weinig balls/onderkant, je moet em te hard zetten, ga je te ver over het randje heen, maakt de sound er ook niet mooier op, wordt schreeuweriger.

JaY

zeppos
21 oktober 2003, 13:24
héhé,

heeft ff geduurd maar toch een berichtje van me.
heb de deluxe reverb gekocht en schat dat die van tussen 1975 en '78 is. maar wie kan me verder helpen?
aan de achterzijde zit een vergeeld papiertje maar daar staat nix op van datums of iets. tis wel dat het fednerlogo geen onderstreep heeft en er zit geen pullknop op voor dist.
ik hoor het wel
trouwens 20W gaat toch hard. bij de 4 gaat die niet meer zo clean . en de vibrato is ook lekker. er zit een JBP speaker in maar dat is toch orgineel dacht ik...toch?
grtzz

Al
21 oktober 2003, 15:43
heb de deluxe reverb gekocht en schat dat die van tussen 1975 en '78 is. maar wie kan me verder helpen?
...er zit een JBP speaker in maar dat is toch orgineel dacht ik...toch?
grtzz


Het serienummer kan helpen.
Anders de nummers op de Trafo's na de 606.

De 70er amps kwamen meestal met Oxford, Utah en Pyle.
JBL was een optie. Kan dus dat de eerste eigenaar er een met JBL besteld heeft.

Veel plezier ermee.

Al

zeppos
21 oktober 2003, 16:15
ok al,
bedankt voor de reactie.
zal vanavond eens ijken

gr

Lucluc
21 oktober 2003, 18:27
Nog effe iets over die kleine amps: ik weet niet of iedereen hier in bands speelt met alleen drummer en basman, maar ik heb twee toetstenboys erbij (bijnaam die petshopboys....) en die gaan harder dan mijn drummer!!! Enne, het is een drummer type cipier, 2meter, tattoos etc... Drummer valt wel mee. Voor degenen die het nog niet weten: ik heb dus een tremolux en een bandmaster. Met de bandmaster red ik alles prima, met de tremolux moet ik smeken of de toetsten zachter kunnen. Vibrolux zal dus ook wel te klein zijn, dus dan maar een SR erbij???? dat lijkt me dus echt wel wat.

Al: de Holland reverb klinkt echt beter dan ooit! En hij doet het nog steeds! De toonregeling houd ik zo veel mogelijk dicht.

Er is ook weer een Jazzmaster bij... een echte....

SteavisSmokin
21 oktober 2003, 19:16
Waarom geen Twin, Luc?

Al
22 oktober 2003, 02:28
[quote="Lucluc"] Al: de Holland reverb klinkt echt beter dan ooit! [quote]

Ha JL

Bedankt, fijn dat hij je bevalt. Die eerdere storing moet door de kabeltjes veroorzaakt zijn.

Veel plezier met je Jazzmaster! Neem je hem een keer mee?

Al