PDA

View Full Version : Keeley TS9 baked Mod in 10 minuten voor (bijna) niks



Dirk_Hendrik
3 oktober 2003, 11:55
Daar Dhr Keeley zo aardig is om in dit:
http://www.robertkeeley.com/product.php?id=4
verhaaltje te vertellen wat hij eigenlijk doet was het een eitje om mijn T9-tje eens onder de soldeerpook te leggen en deze mod "op de keukentafel" uit te voeren. Resultaat is in mijn mening dat het een ander pedaal is geworden daar de klank behoorlijk anders is en je veel meer gain hebt. Het is echter wel een veel bruikbaarder pedaal. Onderdelenkosten zullen, op het moment dat je de conversie van JRC4558D naar Ti RC4558D even weglaat (dit verschil was echt minimaal) uitkomen op een euro of twee (twee weerstanden, een condensator, een tor en een diode). Uiteraard onder de voorwaarde dat je kunt (laten) solderen.

Doe er je voordeel mee. Het schema van een TS9 is op het net te vinden en dan wordt ook wel duidelijk over welke onderdelen Keeley het heeft.

Verder,
Deze Mod gaat op (na conversie naar TS9 specs) voor de:
TS5, TS10, Metal Screamer en hoogst waarschijnlijk ook wel voor de TS7. Die heb ik alleen nog nooit onder mijn schroevendraaier gehad dus weet ik dat niet zeker.

[/url]

sash
3 oktober 2003, 13:51
Kan je dat ook voor mij doen? :)

Dirk_Hendrik
3 oktober 2003, 14:13
Sure, you've got mail.

Dirk_Hendrik
3 oktober 2003, 14:21
Zonet dus hetzelfde kunstje gedaan metm'n metalscreamer. Gewoon om te verifieren dat ik geen onzin lul. Dat komt neer op eerst een Metalscreamer verbouwen naar TS10 en die weer doorverbouwen naar een TS9 en daarna deze mod toepassen.Een hoop meer werk als je het voor de eerste keer doet. Ze klinken nu dus identiek. Bizar maar niettemin erg grappig.

benhus
3 oktober 2003, 14:28
Cool zeg!
Kan je ook zelf helemaal, vanaf 0, een TS bouwen aan de hand van een schema op internet?

blimb
3 oktober 2003, 15:21
ik heb een ts 10 classic .. is dat hetzelfde als een gewone ts 10 . en hoe doe je die mod dan naar een ts 9 ?

Dirk_Hendrik
3 oktober 2003, 15:22
Sure, beter nog, er zijn op het net best een hoop "voorgekauwde" "bouw je eigen tubescreamer projecten te vinden. Een search hier op gitaarnet zou je al een stapel links kunnen geven. Anders even googelen met "tubescreamer, Diy en build" als zoektermen.

Dirk_Hendrik
3 oktober 2003, 15:29
ik heb een ts 10 classic .. is dat hetzelfde als een gewone ts 10 . en hoe doe je die mod dan naar een ts 9 ?

Volgens mij is er geen andere TS10 dan de TS10 classic. Google voor een goed artikel over verschillende TS-en. even op "RG. Keen" en iets van "anatomy of the tubescramer"

De conversie:
stap 1: R6, 220 Ohm verwijderen en met een stukje draad de twee
overgebleven aansluitingen doorverbinden.

Stap 2: Verwijder R39 (1K), T6 (2SC1815), R40 (10k).

Stap 3: sluit de nu losliggende aansluiting van C15 (100n) aan op de plek waar R39, C31 en R5 aan elkaar lagen.

Stap 3: (heeft geen navenant effect trouwens). Verander de waarde van R2 en R3 (22k) in 10 k.

Done