PDA

View Full Version : snel en lang achter elkaar slappen



Ronald
3 oktober 2003, 11:49
ff een vraagje van een gitarist

mischien rare vraag maar kan een bassist eigenlijk wel een heel nummer lang slappen? en dan ook nog best snel ( 8e en 16e noten , 120bpm )
want ik kan me voorstellen dat je nogal last van je duim zou krijgen dan

Jeremy B.
3 oktober 2003, 12:13
Of een bassist dit kan?

jah tuurlijk is er een bassist die dit kan. Ik kan 't en misschien zijn er nog meer bassisten op dit forum die dit kunnen, maar jah.. er zijn ook bassisten die 't niet halen ehehe. Een bassist is immers niet elke bassist.

Maar goed... antwoord op je vraag:

Ja, een bassist kan een heel nummer slappen.

J. :o

Anavrin
3 oktober 2003, 12:22
denk maar aan die sul van Korn, die doet een heel optreden pogingen tot slappen. Les Claypool echter die is wel vet, die slapt heel wat af, en nog goed ook!!!

basswasp
3 oktober 2003, 12:29
http://www.gitaarnet.nl/forum/viewtopic.php?t=20438

Joghy
3 oktober 2003, 12:45
Of zelfs een heel optreden lang (Mark King vb...)

Clunk
3 oktober 2003, 12:46
nou, die knuppel van korn doet het tenminste wel in stijl.
dat maakt eigenlijk wel dat hele korn :P

gheheh, maar ehm, een heel nummer slappen op dat tempo is eigenlijk denk ik niet zon probleem
je zou eerder last van je pols krijgen dan van je duim denk ik dan :razz:

tis alleen wel moeielijk voor een plectrum bassist :razz:

Gerben van Nazareth
3 oktober 2003, 19:02
Je krijgt vast last van je duim, maar ik denk dat je eerder last krijgt van je andere bandleden. Mijns inziens is zulks meestal terecht.

:-D

poepsnaar
4 oktober 2003, 15:30
k vind slappen net zo vervelend als solo'ende gitaristen, kortom, het kan een stukje, maar overdrijf het niet.

je hebt gitaristen die een heel liedjes vol solo'en , kan mooi zijn... je hebt basisten die een heel liedje vol slapen, kan mooi zijn

bassopotmus
4 oktober 2003, 21:32
ja man slapende muzikanten, das zo mooi!

:wink:

Ik vind het kunnen maar met smaak, de ene slapper is de andere niet

Bates15
4 oktober 2003, 23:31
Victor Wooten, hele avonden lang. Last van je duim heb je allang niet meer hoor, als je al jaren achtereen 16 uur per dag hebt ge-oefend!