PDA

View Full Version : Onderhoud bas



blazerbass
3 oktober 2003, 00:00
Hallo allemaal,

Eerste keer op dit forum en gelijk een vraag. Ik ben in het bezit van een Ibanez Blazer en deze bevalt mij errug goed. Hij is echter oud... en is aan onderhoud toe. Nu heb ik een vraag over de pick ups. Het geluid bevalt mij uitstekend maar er zit roest op. Weet iemand hoe ik dat het beste kan verwijderen?

Alvast bedankt voor de reakties

Sipko

Laus
3 oktober 2003, 01:16
niet verwijderen. kan je het best gewoon laten zitten.

als je het toch weg wilt hebben gewoon met een wattenstaaf of een wat bruter iets.

bassopotmus
3 oktober 2003, 10:03
Das vintage man..

blazerbass
3 oktober 2003, 10:41
Is het ook... maar beinvloed het de klank?

frenske
3 oktober 2003, 10:50
Daar is maar een manier om achter te komen, namelijk door het roest te verwijderen. :D

Het hangt natuurlijk helemaal af van welke mate de roest is doorgewerkt in je pickup. Maar persoonlijk denk er wel enig invloed op het geluid is.

bassopotmus
3 oktober 2003, 13:09
Heel grappig dat John English het er nog laatst over had bij een Fender demo, de mate waarin een opick-up is aangetast door de tijd is heel moeilijk te bepalen, zoveel factoren die hiereen meespelen.
De roest op je polepieces(zilveren puntjes op je element) zal hoogst waarschijnlijk niet veel uitmaken.
Echter wat er binnen op die spoel van windingen zit, en de mate waarin de bv. was is aan getast, kan allemaal invloed hebben.

blazerbass
3 oktober 2003, 21:54
Zo te zien is de spoel niet aangetast. Ik zal het roest laten zitten, 't staat toch wel stoer 8-) Ik kan trouwens een humbugger baspickup overnemen van gotoh, iemand ervaring mee ?

Gr Sipko

Ruud
3 oktober 2003, 23:24
Heb der twee van die dikke ophangen... lekker vet geluid hoor.. vind het vergelijken altijd een beetje moeilijk omdat dat van meerdere factoren en merken af kan hangen,.. maar humbuckers bevallen me in ieder geval erg goed