PDA

View Full Version : is dit wat?



RadiuS
2 oktober 2003, 21:17
http://www.gitaarmarkt.nl/index.php?ct=effapp&md=details&id=13714

aangezien ik nie zoveel geld heb voor een boutique ding op dit moment, leek me dit wel leuk. wat denken jullie?

Speeddemon
2 oktober 2003, 21:44
VOlgens mij is de bewierookte chip helemaal geen TI4558P, maar de JRC4558D!!!

Robbert
2 oktober 2003, 21:54
Die TI, Texas Instruments, zat in de eerste TS808's.

Als je dan toch op zoek bent naar een TS9, is het geen slechte koop..

sash
3 oktober 2003, 00:08
Geen slechte koop nee, maar voor ongeveer 5 Euro meer heb je een nieuwe direct van Keeley af, dus ik vraag me af of de prijs wel zo goed is. Je weet tenslotte nooit wat er mee gebeurd is.

Ik zou em gewoon bestellen via Keeley als ik jou was.

En geen geld voor een duurder pedaal? MJM Blues Devil is zo'n 160 Euro en Red Snapper 180. Zit niet veel verschil in qua prijs.

jpb
3 oktober 2003, 10:14
Hou ook rekening met het volgende:
Vrijwel alle boutique-pedalen hebben true bypass, de TS niet en dat is volgens mij ook lastig te installeren. Dit was de reden dat ik mijn TS9/808 heb verkocht, ondanks dat ik hem heel goed vond. succes

sash
3 oktober 2003, 10:19
Dat wou ik ook al aankaarten ja. En het prijsverschil is niet eens zo groot. Voor 168 dollar heb je al een MJM Blues Devil.
En klinkt sowieso beter dan een TS9/808

Dirk_Hendrik
3 oktober 2003, 10:28
Hou ook rekening met het volgende:
Vrijwel alle boutique-pedalen hebben true bypass, de TS niet en dat is volgens mij ook lastig te installeren.

Als je je true bypass wilt installeren met zo'n grote 3pdpdt schakelaar moet je heftig slopen ja. De ander optie is het te doen met een miniatuur relais zoals in de telecom gebruikt worden. Volledig luchtdicht gesealed en met verguldde contacten. Kwalitatief waarschijnlijk beter dan zo'n schakelaar en zeker (euro of 7 hooguit) goedkoper. De aansturing ervan kun je doen met de originele stuurschakeling die eerst je FET-bypass aanstuurde. Bijkomend voordeel is dus dat je het geheel ook weer ongedaan kunt maken. Nadeel is de je stroomconsumptie met een mA 0f 15 a 20 toeneemt.

Genoeg electronerdtalk
Laat je niet gek maken door een blauwe LED. Pure kitch

RadiuS
4 oktober 2003, 11:12
hm thanks ik laat deze dus ff zitten :P en waar bestel ik de blues devil? bij musictoyz zal wel aardig wat verzendkosten zijn?

sash
4 oktober 2003, 11:29
Valt wel mee, zo'n 15 dollar.

Musictoyz zou ik niet aan beginnen als ik jou was. Ik heb 5 weken op m'n Red Snapper moeten wachten en Yori 5 weken op z'n BluesDevil.

Gewoon direct bij MJM bestellen.

www.mjmguitarfx.com

PeArLjAm
4 oktober 2003, 12:33
Valt wel mee, zo'n 15 dollar.

Musictoyz zou ik niet aan beginnen als ik jou was. Ik heb 5 weken op m'n Red Snapper moeten wachten en Yori 5 weken op z'n BluesDevil.

Gewoon direct bij MJM bestellen.

www.mjmguitarfx.com

Radius, bluesdevill is een goede keus, maar bestel idd via mjm zelf gaat een stuk sneller, bovendien kun je ze vragen of ze een $40 waardesticker erop plakken scheelt weer belasting. 130 of 165 dollar..... de dollar is zo gunstig dat dit zeker de moeite waard is..

ps... Ik woon in hoofddorp, das toch echt vlakbij he ??? MIss wil je m een keer testen??

RadiuS
4 oktober 2003, 14:35
ok bedankt voor alle advies enzo! ik heb al veel positiefs over de blues devil gehoord. misschien kom ik m wel een keer testen, ik moet ff kijken of ik tijd heb. wat voor versterker heb je staan?

PeArLjAm
4 oktober 2003, 22:31
ok bedankt voor alle advies enzo! ik heb al veel positiefs over de blues devil gehoord. misschien kom ik m wel een keer testen, ik moet ff kijken of ik tijd heb. wat voor versterker heb je staan?
ik heb een half verrotte twin reverb staan, klinkt opzich nog wel redelijk en een marshall jcm800.... anders wil ik ook wel eens nog jou tekomen neem ik een us stratje en een fox rox kokostnoot...... een soort van mini meetinkje ofzo :lol: zeg t maar over 1 week heb ik vakantie een hele week

gr. Yori

RadiuS
5 oktober 2003, 12:17
ik heb ook een (SF) twin reverb staan :P

ik heb geen vakantie dan, maar heb vast wel ergens een keer tijd. minimeeting lijkt me een puik plan! :razz:

PeArLjAm
5 oktober 2003, 16:57
ik heb ook een (SF) twin reverb staan :P

ik heb geen vakantie dan, maar heb vast wel ergens een keer tijd. minimeeting lijkt me een puik plan! :razz:

ok dan laat amar horen als je een keer kan.. Klinkt geweldig die bluesdevill op een twin reverb 8-)