PDA

View Full Version : Adje



Dirtypool
2 oktober 2003, 21:10
Wellicht zeker niet de juiste plek, echter wel de juiste lezers volgens mij... :roll:
Weet iemand misschien iets over de spullen waar Adje van den Berg destijds mee speelde?
En wat doet hij tegenwoordig? Website kan ik niet vinden, helaas.

Grtz Richard

Mr.Jay
3 oktober 2003, 09:58
Weet iemand misschien iets over de spullen waar Adje van den Berg destijds mee speelde?
En wat doet hij tegenwoordig? Website kan ik niet vinden, helaas.
Grtz Richard[/quote]


LEGO ? je vertelt niet welke tijd !
....anders had je em zelf in Veenendaal moeten vragen, stond ie bij de "hangoudere rockers".

JaY

Thijssie
3 oktober 2003, 10:17
Weet iemand misschien iets over de spullen waar Adje van den Berg destijds mee speelde?
En wat doet hij tegenwoordig? Website kan ik niet vinden, helaas.


Der staat inderdaad niet veel informatie over hem op het net.

In de tijd van Vandenberg was het Les Paul over Boogie/Marshall als ik me niet vergis. In de tijd van Whitesnake had hij een endorsment met Peavy waar hij zijn eigen signature gitaar kreeg.

Hij speelt jammergenoeg niet meer ik vond het een waanzinnig goede gitarist met een fantastische techniek zonder dat het te veel krachtpatserij werd en dat zie je toch niet veel in het "ruige genre". Hij houd zich nu bezig met produceren en schrijven en waarschijnlijk nog wel meer om brood op de plank te krijgen....

Dirtypool
3 oktober 2003, 20:00
Ik heb hem in Veenendaal niet gezien, anders had ik het gevraagd.
Heb hem wel eens op het perron in Amersfoort aangesproken, hele coole gozer.
Alleen moest ik naar Rotterdam en hij naar Hilversum.
Trein naar Rotterdam vertrok 2 min te laat :-D

signsofzodiac
14 oktober 2003, 16:04
Misschien moet je binnenkort voor zijn spullen ff naar TAGS in Enschede, Adje verkoopt namelijk de hele backline van Vandenberg/Whitesnake via TAGS.

andy
14 oktober 2003, 17:43
Kan me een interview herinneren met Adje vd Berg, waarin hij zei dat ie een hele muur Marshalls in zijn schuur had staan. Dat was vlak voordat hij bij Whitesnake ging spelen. Hij dacht dat ie ze daar wel goed kon gebruiken.

kokeleko
14 oktober 2003, 20:10
Adje was altijd (net als Dick kemper) gebruiker van de legendarische "SA" 4x12 kasten, en natuurlijk zijn Marshall tops plus Les Paul.
Dit slaat natuurlijk op de Vandenberg periode, wat ie daarna gebruikt heeft weet ik niet , hij gebruikte wel veel haarlak :D

Dirtypool
15 oktober 2003, 01:21
Wel, het viel me op dat Tom Scholz in een nummer net zo'n geluid had als Ad( andersom waarschijnlijk) in een of andere solo en ik vroeg me dus af of hij dus Rocktron gebruikte, ten tijde van Vandenberg.
De Restless Heart-cd vind ik trouwens te gek, ook qua geluid

andy
15 oktober 2003, 02:30
Adje was altijd (net als Dick kemper) gebruiker van de legendarische "SA" 4x12 kasten, en natuurlijk zijn Marshall tops plus Les Paul.
Dit slaat natuurlijk op de Vandenberg periode, wat ie daarna gebruikt heeft weet ik niet , hij gebruikte wel veel haarlak :D

Was jij ook niet bij dat legendarische optreden in een sessie van Adje in de Kar in Groningen??? Op een droevige maandagavond ergens in 85 of zo.
Alle jonge Groninger hard rock en metal gitaristen voor aan op Adjes vingers kijkend (inclusief ik zelf :-D ) En verder geen hond publiek. Volgens mij speelde Erwin Java ook mee.

kokeleko
15 oktober 2003, 09:53
Hahahaha ,weet ik zo niet meer , dronk in die tijd nog stevig :lol: , heb ze toen wel heel veel gezien, Adje nog een keer in het "blauwe paard" in Zuidlaren op een sessie. Koninginnedag in het Stadspark ofzo. Verder op vele festivals in het noorden. Maar het is niet onwaarschijnlijk. :D

andy
15 oktober 2003, 14:23
Hahahaha ,weet ik zo niet meer , dronk in die tijd nog stevig :lol:

Inderdaad, ik kan me je vage blik in de Nije nog wel herinneren. :D Was ik zeker net iets minder ver heen dan jij. :razz:

kokeleko
15 oktober 2003, 23:36
Hahahaha, hik :wink:

Dosmanos
16 oktober 2003, 17:46
Heb Adje in '77 of '78 nog op een schoolfeestje van ons (in Warffum) zien spelen met de band Teaser; een soortement van Free coverband. Ik viel toen al steil achterover van zijn techniek en melodieuze manier van soleren.
Jaja, onze schoolfeestjes waren spectaculair; Herman Brood met de legendarische Ferdi Karmelk waren er in hetzelfde jaar.

De Kar moet ik bijgeweest zijn; weet er niks meer van......

Dosmanos

Dude
6 januari 2004, 01:49
nog op een schoolfeestje van ons (in Warffum) zien spelen Dosmanos

hmm mijn hele post slaat nergens op maar toen ik het las dacht ik, hey de koningin komt naar jullie toe met koninginendag....

manman ik moet stoppen met drinken op doordeweekse avonden

kokeleko
6 januari 2004, 09:29
Slaat idd nergens op :(

PeeVee
15 januari 2004, 16:32
Ik ben eens in Enschede (dacht ik) wezen kijken naar een 80's Telecaster (uiteindelijk wel gekocht en toen in A'dam geruild voor Vibrolux Reverb). Die vent had ook nog een verrupzakte Twin staan met JBL's, was volgens hem ook van Adje geweest... ooit... Ik heb 'm toch maar laten staan.

guitar
16 januari 2004, 20:41
Volgende week vrijdag reportage over Vandenberg bij Single Luck op Ned3 over Burning Heart. Misschien wat beelden uit die periode en dus ook beelden van zijn apparatuur?

Dirtypool
17 januari 2004, 15:57
Ah, te gek!!
Ik hoop dat ik dat niet vergeet.
Bedankt voor de tip, man.

Grtz Richard

Rectifier
19 januari 2004, 16:49
Op de restless cd klinkt ie op een paar nummers hetzelfde als VanHalen in z'n brown-sound tijdperk. Volgens mij is't gewoon plexi op 10 en een harmonizer erop ofzo.

Hij heeft wel een vette sound alleen vind ik z'n vibrato irritant.
Maar das kwestie van smaak.

Hij woont bij mijn weten in Enschede en laatst was ie effe op 3FM en zei dat ie weer eens wat sessiewerk wou gaan doen en dat ie weer wat aan't oefenen was nadat ie een tijdje niet zoveel meer had gespeeld.

guitar
23 januari 2004, 21:31
Net de docu gezien. Niets schokkends... zag alleen wat Marshall tops uit de clip. Bij het live-fragment zag ik geen backline staan...
Wat ik wel van Peter van Weelden heb gehoord is dat Adje ooit eens een hele partij Marshalls heeft gekocht en allemaal 1 voor 1 ingeplugd en er de beste uit heeft gehaald (Marshalls verschillen in geluid, ook al is het hetzelfde model)