PDA

View Full Version : Boss GT-6, goed of niet?



Rits
2 oktober 2003, 19:43
Hoi, ik ben op zoek naar een goed multi-effect ding (hoe heet zoiets), en ik heb net de Boss GT-6 ontdekt. Is dit een goed ding? Wat ik wil, zijn gewoon lekker veel effecten, mooi moeten ze ook zijn. Ik weet dat ie duur is (ik zie een site die 'm voor $400 verkoopt), maar dat doet er nu even niet toe.

Of weten jullie misschien een ander (beter) alternatief?
En heb ik er nog dingen voor nodig? En hoe werkt zo'n ding?

Alvast heel erg bedankt! :D

Baco
3 oktober 2003, 00:32
Ik heb een tijdje met een GT-6 gespeeld en ik vond hem wel aardig klinken. Nu, floor processors zijn niet echt mijn ding, dus ondertussen is ie al terug de deur uit. Misschien interessant om ook eens de ME-50 van Boss te bekijken. Deze is wat goedkoper en eenvoudiger te bedienen want die GT-6 is U-I-T-G-E-B-R-E-I-D. Best een weekje vakantie nemen om hem goed te leren kennen :wink:

Ronald
3 oktober 2003, 10:24
voor zover ik gehoord heb is de boss gt 6 zo'n bietje het beste multieffect dat je ken krijgen

Beezzzt
3 oktober 2003, 12:15
Waar kan jij dat ding vinden voor 400 euro ?
Ik vind hem nergens goedkoper dan 535 Euro.

urezna
3 oktober 2003, 14:05
GT-6 vinnik wel goed, maar inderdaad, neem er wel de tijd voor, om he t ding te leren kennen... moet ik zelf eigenlijk ook nog doen...
anders zou je wellicht het gevoel krijgen dat je een miskoop gedaan hebt, omdat het misschien niet direct doet wat jij wilt....
neem de tijd om veel uit te proberen.....

Rits
3 oktober 2003, 14:53
Op zZounds.com (http://www.zzounds.com/item--BOSGT6) kan je 'm voor $400 kopen. Die M-50 kost daar $300.

En misschien moet ik er maar bij zeggen dat ik maar een beginner ben. Ik speel nu een maandje elektrisch, en een paar jaar niet echt serieus akoestisch. Ik heb een Fender Stratocaster, Amerikaans.
Iemand nog tips?

Mithrandir
3 oktober 2003, 14:58
Als ik me niet vergis zijn er hier op het forum zelf mensen die van hun GT-6 afwillen. Als ik jou was zal ik daar eens naar kijken.

En verder denk ik dat je je geen buil kan vallen aan dat ding, het is een van de beste floor-multiFX, wellicht de beste, en in jouw situatie ideaal om kennis te maken met verschillende effecten en geluiden. Geschikt voor live, thuis en oefenen.

skabouter
5 oktober 2003, 17:12
de ME50 is zeker leuk, maar niet als ie 3/4e van de GT-6 prijs kost. neem dan voor 100 meer een GT-6

die zijn trouwens nieuw nu 500 bij feedback.

ik heb zelf een GT-6 ! en ik ben er DIK tevreden mee. wat ik alleen wel doe is een aparte preamp (buizen) erbij kopen. maar opzich zijn de OD`s uit de GT-6 zelf ook niet slecht. het is allemaal een kwestie van heeeel goed, en lang zoeken en afmixen. ook neem ik nog een Wah erbij denk ik, zodat ik los een wat, en een volume pedaal heb

maar dit is allemaal luxe, opzich kan ik met alleen de GT-6 ook een prima sound krijgen !!

davinci dave
7 oktober 2003, 16:15
Wat ik doe: van de gitaar naar enkele losse vervormers (drives gains) naar de gt6 naar de versterker. Je hebt het voordeel dat je met de gt het geluid de finale touch kan geven, en dat je the real thing: stomp boxes voor de drives, kan aanwenden; bovendien kan je de gt in bypass zetten zodat je digitale winkel helemaal weg is (ik speel op een marshall lampenversterker van uit de tijd dat die nog konden spreken, beestig ding).
deze set up kan ik iedereen aanraden omdat je elke optie kan gebruiken (de stomp boxes hebben een apart stroomvoorzieningsschakelcircuit zodat deze ook in bypass kunnen worden gezet. Ik geef wel eerlijk toe dat het een hele tijd geduurd heeft vooraleer ik m'n sound op de gt kon maken. Ik zet 'm in bypass, zet de amp zoals ik het geluid wil hebben, zet 'm terug aan en werk eraan totdat deze sound (de gt) hetzelfde is. Zo heb je meer het gevoel dat de gt clean weinig of geen invloed heeft, en dat enkele de effecten die je programmeerd en inschakeld invloed hebben.
En nu stop ik want als ik me niet inhoud schrijf ik er een boek over. En dan nog te zeggen dat ik net een nieuwe gitsynth heb om uit te proberen. Ik weet nog niet eens de serienummer (gekregen van een goede vriend)

Maar de gt is fantastisch als je de tijd neemt (en dat kan héééééél lang duren) om je draai ermee te vinden.

Rits
11 oktober 2003, 13:37
oke, ik heb me pa overgehaald; ik krijg m ! :D 8-)

BLOK182
11 oktober 2003, 13:49
Lucky bastard :D

belfrink
11 oktober 2003, 16:46
Ik heb vorige week een GT-3 gekocht. Ik kreeg er geen fatsoenlijk geluid uit in het begin, maar je moet er gewoon veel tijd in steken, veel lezen, uitproberen enz. :D

Rits
11 oktober 2003, 20:26
ik heb m ik heb m ik heb m!! :-D :cool:
gaaf ding!! 80 effecten, met allemaal subeffecten, echt grandioos!! nu nog ff uitvogelen hoe dit speeltje in elkaar zit :P

wimmeltje
15 oktober 2003, 12:15
Ik heb ook een GT6 u voor gebruik als kleine setup met een buizen eindtrap erbij. Weet iemand misschien een mooie instelling aan effecten voor een beetje het solo geluid wat steve lukather gebruik?? Ben ook al opzoek geweest naar wat presets op internet maar daar is nog niet zo gek veel van te vinden.

belfrink
15 oktober 2003, 12:27
Ik heb ook een GT6 u voor gebruik als kleine setup met een buizen eindtrap erbij. Weet iemand misschien een mooie instelling aan effecten voor een beetje het solo geluid wat steve lukather gebruik?? Ben ook al opzoek geweest naar wat presets op internet maar daar is nog niet zo gek veel van te vinden.

Check: http://www.ravivo.nl , goede site met veel patches.

sugarfish
15 oktober 2003, 12:43
deze site is alleen voor gt3,4,5,6,7 :-D
heb je ook preset-sites voor andere multi-effecten?

alhambra
15 oktober 2003, 15:26
de ME50 is zeker leuk, maar niet als ie 3/4e van de GT-6 prijs kost. neem dan voor 100 meer een GT-6

die zijn trouwens nieuw nu 500 bij feedback.

ik heb zelf een GT-6 ! en ik ben er DIK tevreden mee. wat ik alleen wel doe is een aparte preamp (buizen) erbij kopen. maar opzich zijn de OD`s uit de GT-6 zelf ook niet slecht. het is allemaal een kwestie van heeeel goed, en lang zoeken en afmixen. ook neem ik nog een Wah erbij denk ik, zodat ik los een wat, en een volume pedaal heb

maar dit is allemaal luxe, opzich kan ik met alleen de GT-6 ook een prima sound krijgen !!

De me-50 kost minder dan 3/5 van de prijs van een GT6 hoor en is eigenlijk ook niet te vergelijken. Minder effecten (max 3 tegelijk) wel altijd nog extra in te stellen zijn reverb/noisegate en compressor. Veelmakkelijker te bedienen en naar mijn idee veel beter, kwa sound dan en nee de gt6 klinkt NIEt hetzelfde.

Trouwens of de boss multieffectdozen echt de beste zijn is maar de vraag dat boss veruit het beste is kwa reclame en marketing is wel zeker.

ijff
15 oktober 2003, 20:16
TE KOOP:

Koch pedaltone €275,-


Ik zou die pedaltone nog ff vasthouden... ik heb er ook een die ik gebruik i.c.m. de GT-6 en een buizeneindtrap... briljant gewoon!

Rits
15 oktober 2003, 20:51
wat is een buizeneindtrap?

ijff
15 oktober 2003, 21:16
Een eindversterker met buizen.
In mijn geval een 19" Peavey Classic 50/50

Maar het 'power-amp' gedeelte van een buizenversterker mag je ook een buizeneindtrap noemen...

Polytheme Pam
15 oktober 2003, 21:18
TE KOOP:

Koch pedaltone €275,-


Ik zou die pedaltone nog ff vasthouden... ik heb er ook een die ik gebruik i.c.m. de GT-6 en een buizeneindtrap... briljant gewoon!

die heeft hij niet meer hoor :-(

ijff
15 oktober 2003, 21:29
die heeft hij niet meer hoor :-(

Ah, en aan je reactie te zien heeft ie'm niet aan jou verkocht :-?
Tja.. die van mij is voorlopig nog niet te koop in ieder geval ...

-robbert-
15 oktober 2003, 21:46
oke, ik heb me pa overgehaald; ik krijg m ! :D 8-)


En misschien moet ik er maar bij zeggen dat ik maar een beginner ben. Ik speel nu een maandje elektrisch, en een paar jaar niet echt serieus akoestisch. Ik heb een Fender Stratocaster, Amerikaans.
Iemand nog tips?

Die strat ook van je pappie gehad zeker


lucky bastard :o

wimmeltje
16 oktober 2003, 12:25
De pedaltone is weg. Polytheme Pam die voor jou nog wel (is afgesproken). Ik gebruik mijn Gt6 ook met een buizen eindtrap (VHT2902) en werkt perfect vind de presets in mijn GT6 perfect dus heb geen pedaltone meer nodig.

longview
16 oktober 2003, 14:59
is er toevallig nog iemand hier op t forum die zijn gt-6 kwijt wil? of weet iemand een winkel waar hij heel goedkoop is?

wimmeltje
16 oktober 2003, 15:03
is er toevallig nog iemand hier op t forum die zijn gt-6 kwijt wil? of weet iemand een winkel waar hij heel goedkoop is?

Conijnmuziek in eindhoven heeft er nog 1 liggen. Ik stuur je even PM.

Beezzzt
16 oktober 2003, 15:43
is er toevallig nog iemand hier op t forum die zijn gt-6 kwijt wil? of weet iemand een winkel waar hij heel goedkoop is?

Ik heb er vorige week één besteld aan 530 Euro. Nu blijkt natuurlijk weer dat ze bij Piens dat ding niet in stock hadden liggen en hier zit ik weer mooi te wachten. Het spul zou nochtans binnen de 2 dagen geleverd worden. Eigen schuld : ik had gezworen dat ik bij Piens niets meer ging bestellen. :evil:

Rits
16 oktober 2003, 16:18
oke, ik heb me pa overgehaald; ik krijg m ! :D 8-)


En misschien moet ik er maar bij zeggen dat ik maar een beginner ben. Ik speel nu een maandje elektrisch, en een paar jaar niet echt serieus akoestisch. Ik heb een Fender Stratocaster, Amerikaans.
Iemand nog tips?

Die strat ook van je pappie gehad zeker


lucky bastard :o

LOL
Ik heb wel de helft zelf moeten dokken hoor!

belfrink
17 oktober 2003, 12:04
Volgens mij is de GT-6 € 450,- bij Feedback, nieuw !!! :-D

Rits
17 oktober 2003, 14:49
Voor 500,- heb je 'm nieuw in de winkel

@iro
19 oktober 2003, 00:09
ik heb er één gehad (een jaar geleden ofzo) kben blij dak er vanaf zen ... sound zit voor al in de vingers mensen, ok goede amp en gitaar helpt wel maar ik ben ook afgestapt van al die effecten ik gebruik hoogstens een chorus en een phase 90 (nat. ook ts9 en wah maar dat beschouw ik niet echt als een effect)