PDA

View Full Version : Ibanez ds7 .... ? / of toch maar gewoon Boss ds 1 ?



robpeters87
2 oktober 2003, 18:19
Ik ben op zoek naar een beetje leuk dist pedaaltje maar heb er de ballen verstand van. Ik zag em in een gids staan en et leek me wel iets lekker goedkoope en een bekende(re) naam. Ik kan nu natuurlijk mijn hele muziekstijl op gaan reutelen en vragen of die geschikt is. Maar k wil gewoon ff van julie horen wat je er van vind en of je er ervaring mee hebt.... Ik wil em natuurlijk wel testen maar m'n gitaarboer heeft m ff niet op voorraad en occassions doet ie niet aan duzz... goed/goed fout en eventuele alternatieven in dezelfde prijsklasse (a la 60 euri)

Ronald
2 oktober 2003, 18:26
ik kan niet opmaken uit je stukje of je het wel al gehoord hebt , maar op www.ibanez.com staan geluidssamples

ik denk dat het wel een veelzijdige distortion is voor een lage prijs, maar goed ik heb er ook geen ervaring mee

robpeters87
3 oktober 2003, 19:22
Thnx.. nee ik had die samples nog niet gehoord... klinkt wel ok maar het klinkt denk ik iets beter dan mijn Stagg LP met m'n marshall lead 12 of m'n omgebouwde Honhner amp.. dus ik denk dat ik vraag of m'n dealer em besteld en dat ik hem test en koop als hij ok is en anders legt ie em maar in de etalage ofzo.... maar reacties blijven matuurlijk welkom :-D

Ronald
3 oktober 2003, 19:24
er zijn volges mij trouwens betere geluidsamples op www.musiciansfriend.com , die op de ibanez klinken allemaal zo raar vaak vind ik

PeArLjAm
3 oktober 2003, 21:26
ik heb er hier nog een liggen, klinkt zeer goed en veelzijdig voor zijn prijs. Ik gebruik hem neit omdat ik een buizenamp heb.. ALs je hem wilt moet je maar even een berichtje sturen, hij is nog nieuw en heppie m toch goedkoper dan in de winkel...

gr. Yori

robpeters87
4 oktober 2003, 12:14
@ pearljam; check je mail...

@ Ronald; thnx die klinken idd veel beter, maar alsnog zal dit met een wat duurdere amp en gitaar dan die van mij gespeelt zijn...

robpeters87
4 oktober 2003, 18:06
Heb ff op harmony central ed gekeken.... en wordt er niet echt vrolijk van, ik maak er uit op dat je er leuk wat power akkoordjes mee kan spelen maar maar verder ook niet.... Dus ff als toevoeging, ik wil wel een echte lead distortion..... a la rage against the machine maar ook blues en meer een echte solo sound . Is de Boss ds1 mischien iets ?

Mitch
4 oktober 2003, 18:26
Als iemand hier de DS7 minder durft te noemen dan de Boss kom ik persoonlijk even langs. :evil:

Maar serieus nu: beide zijn anders, maar in kwaliteit vergelijkbaar. Als je een vette lead sound wil + een strakke slag spelen kun je beter twee pedalen hebben (distortion en compressor bijvoorbeeld) dan 1 simpel bakkie. Denk er eens over :)

robpeters87
5 oktober 2003, 11:48
Maar serieus nu: beide zijn anders, maar in kwaliteit vergelijkbaar. Als je een vette lead sound wil + een strakke slag spelen kun je beter twee pedalen hebben (distortion en compressor bijvoorbeeld) dan 1 simpel bakkie. Denk er eens over

Maar welke zou jij nemen voor een echte lead sound ?

Mitch
5 oktober 2003, 12:04
Uit principe ben ik tegen Boss, maar daar heb je natuurlijk helemaal niets aan :D
Voor de duidelijkheid, waar ga je het gebruiken: thuis, oefenruimte, optreden.... Maakt veel verschil. Voor thuis kunnen beide voldoen, maar in een oefenruimte kunnen beide al weer behoorlijk verzuipen in een mix, afhankelijk van je versterker.
Vandaar dat ik zei: als je één van de DS'en combineert met een equalizer, boost of compressor, heb je zowel een aardige slag- als leadsound.

Negative K3 fan
5 oktober 2003, 16:31
ik heb een heeeele tijd geleden toen ik nog niet z oveel epdaalverstand had (of iig minder) die ds-1 en ds7 \vergeleken en de ds7 was echt wel beter, niet zo dun en krassig.

robpeters87
5 oktober 2003, 17:51
In principe gebruik ik hem dan alleen thuis en in de oefenruimte... maar ik moet binnenkort ook een keer met school voor een paar honderd man optreden (odeon in zwolle als iemand dat iets zegt)... en ik wil niet een zwaar verneukte distortion voor de dag komen.

Dus conclusie is over het algemeen eigenlijk Ibannez ds 7 met equalizer of iets dergelijks.....

Mitch
5 oktober 2003, 19:26
Voor jouw gebruik lijken mij een 2ehands Iba DS7 (van PeArL jAm :wink: ) en een Boss GE-7 van marktplaats een goed combinatie. Kun je de GE7 gebruiken als boost.