PDA

View Full Version : Hoe vaak/lang oefen jij per week?



de Vollyballende Bassist
6 februari 2002, 21:24
Ik was er wel een beetje benieuwd naar, als student zijnde :smile:, heb ik (soms) wat veel tijd over om te spelen, maar hoe vaak/lang spelen jullie gemiddeld per week? Ik beschouw mezelf als een beginner, neem nog geen lessen, en ga dus mbv tabs van het internet mezelf wat deuntjes aanleren, en denk ik dat ik zo'n 6 uur/week eraan kwijt ben?

Typhoon Bass
7 februari 2002, 10:55
Ikzelf oefen bijna elke dag wel. Baslessen zijn trouwens wel aan te raden, leer je enorm veel van. Niet alleen noten (wat ik pers. niet interassant vind en nog steeds niet kan na 8 jaar bassen), maar vooral toonladders, accoorden (jawel) en vingerzettingen! Wat voor bas bespeel je eigenlijk. Ikzelf speel op een MusicMan Stingray-5, vet goeie bas!

de Vollyballende Bassist
7 februari 2002, 17:38
Nou ik ben dus (nog) maar een beginner met een 2e handse Samick, serie onbekend. Ik vind de theorie niet echt heel boeiend, maar probeer intussen wel uit te vinden hoe het werkt met die hele en halve noten (voor de arpeggio's?)...voor de rest speel ik gewoon beetje bij beetje, maar als ik denk ik niets meer uit mezelf kan leren, neem ik misschien lessen... en hoe is dat bij jouw gegaan? Heb je gelijk lessen genomen of ook pas na een tijdje?

Ron C
8 februari 2002, 12:48
Het aan te raden om vooral in het begin lessen te nemen, je hebt anders grote kans dat je een foute techniek aanleerd waardoor je later niet vooruitkomt en dus je oude (slechte) techniek af moet leren en vervolgens opnieuw een goede techniek moet aanleren.
13 jaar geleden ben ik begonnen met bassen en had in het begin les van zo'n beunhaas, 2 jaar later heb ik goede les genomen van zo'n concervatorium gast en ik kan je verzekeren dat het afleren van een foute techniek erg veel tijd kost!


<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Ron C op 2002-02-08 11:49 ]</font>

AllodoX
8 februari 2002, 17:28