PDA

View Full Version : gibson elementen vervangen?



wimmeltje
2 oktober 2003, 08:48
Ik heb een Gibson met P-90 elementen. Is het mogelijk om deze te vervangen door mini humbuckers? Niet kwa aansluiten maar vooral kwa ruimte in de body zonder iets te gaan vrezen? Ik dacht dat ze wel ongeveer dezelfde grote hebben..

Wouter J
2 oktober 2003, 09:15
Ik heb een Gibson met P-90 elementen. Is het mogelijk om deze te vervangen door mini humbuckers? Niet kwa aansluiten maar vooral kwa ruimte in de body zonder iets te gaan vrezen? Ik dacht dat ze wel ongeveer dezelfde grote hebben..

Op zich moet dat geen probleem zijn, Gibson zelf levert die elementen met mounting ringen in de vorm van P-90 elementen zodat ze zonder modificaties in een gitaar waar in P-90 elementen zaten gezet kunnen worden.

cas121
2 oktober 2003, 09:30
Hey wimmetje, doe je die p90's dan weg? ik zoek er nog een stel...

wimmeltje
2 oktober 2003, 09:35
Ik heb een Gibson met P-90 elementen. Is het mogelijk om deze te vervangen door mini humbuckers? Niet kwa aansluiten maar vooral kwa ruimte in de body zonder iets te gaan vrezen? Ik dacht dat ze wel ongeveer dezelfde grote hebben..

Op zich moet dat geen probleem zijn, Gibson zelf levert die elementen met mounting ringen in de vorm van P-90 elementen zodat ze zonder modificaties in een gitaar waar in P-90 elementen zaten gezet kunnen worden.

Ok, da's mooi. dan is het dus alleeen een kwestie van omschroeven en opnieuw aansluiten.

wimmeltje
2 oktober 2003, 09:36
Hey wimmetje, doe je die p90's dan weg? ik zoek er nog een stel...

Neej, die doe ik niet weg, als ik hem dan nog een naar de orriginele staat wil brengen gaat het niet meer...