PDA

View Full Version : Grote beurt voor mijn gitaar nodig (Maar waar?)



ieme
2 oktober 2003, 08:41
Hallo,

Het is tijd voor een grondige service beurt aan mijn les paul van 30 jaar oud, hij moet herfret worden, nieuwe topkam, wat kleine dingetjes en goed afgesteld/geintoneerd (uiteraard)
Wie weet een goed adres voor dit klusje? Bij voorkeur in het noorden van het land....

Heins in Sneek? wie heeft ervaringen met dit soort klusjes daar te laten doen?
Wie heeft andere suggesties?

Alvast bedankt!

cas121
2 oktober 2003, 09:31
heb over heins wel veel goeie dingen gehoord, de gitaren die hij zelf bouwt zijn ook niet mis...

www.vanafvandaag.tk
2 oktober 2003, 09:48
Rikkers gitaarbouw in Groningen.
Herfretten kost iets van 160 euro daar, een "grote" beurt (afstellen e.d.) 35 euro. Zijn goede gasten en geven garantie op hun werk.

Ibanez RuleZ
2 oktober 2003, 10:07
ze geven helemaal geen garantie: ze geven niet meer dan wettelijk geregeld is. wat je bij veel gitaarzaken ziet is dat ze daar op beperken (wat wettelijk mag -> exonereren is het beperken van de wettelijke aansprakelijkheid, dus vaak krijg je een exoneratie en geen garantie). dat is een weetje voor de volgende keer: garantiebewijzen die je bij een produkt krijgt die je moet invullen en retourneren zijn altijd verdacht, omdat het vaak juist een enorme beperking is van de wettelijke garantie: als je die dingen NIET opstuurt, dan heb je de de wettelijke garantie ipv de beperking daarop! ff dat je het weet

sorry, heb momenteel een vol hoofd met juridische onzin, ben een tentamen jurdische aspecten van de bedrijfskunde aan het leren ;)

Harrald

www.vanafvandaag.tk
2 oktober 2003, 10:24
Hoe je het noemt maakt me niet uit, wat ik wel weet is dat het professionals zijn die weten wat ze doen en waar ze over praten. Overigens melden ze het volgende op hun website:

Want, en dat is toch even belangrijk om te weten, op alles wat wij doen heeft u garantie. Op onze handgebouwde instrumenten levenslang (dat wil zeggen zolang wij leven en nog kunnen werken), op nieuwe instrumenten en versterkers 1 jaar, op gebruikte instrumenten en versterkers 3 tot 6 maanden, en op alle werkzaamheden 3 tot 6 maanden.

Dus als een afstelling u achteraf tegenvalt hopen wij dat u even de moeite neemt terug te komen. Wij zijn bereid net zolang door te gaan tot u tevreden bent. Heeft u eventueel toch een klacht: meldt dat even bij ons dan kunnen we dat oplossen.

---------------------------------
Dus of je het garantie noemt of service of whatever, deze gasten zijn niet te beroerd om 100% achter hun werk te staan.

Dude
2 oktober 2003, 10:45
Vox humana dude, superzaak....

www.voxhumana.nl

ieme
2 oktober 2003, 12:41
vox humana is net te ver weg!
Maar rikkers zou ik wel eens willen proberen, werken ze een beetje snel? (heeft natuurlijk met drukte te maken) maar over het algemeen?

Groet,
ieme

alhambra
2 oktober 2003, 12:49
Hoe je het noemt maakt me niet uit, wat ik wel weet is dat het professionals zijn die weten wat ze doen en waar ze over praten. Overigens melden ze het volgende op hun website:

Want, en dat is toch even belangrijk om te weten, op alles wat wij doen heeft u garantie. Op onze handgebouwde instrumenten levenslang (dat wil zeggen zolang wij leven en nog kunnen werken), op nieuwe instrumenten en versterkers 1 jaar, op gebruikte instrumenten en versterkers 3 tot 6 maanden, en op alle werkzaamheden 3 tot 6 maanden.

Dus als een afstelling u achteraf tegenvalt hopen wij dat u even de moeite neemt terug te komen. Wij zijn bereid net zolang door te gaan tot u tevreden bent. Heeft u eventueel toch een klacht: meldt dat even bij ons dan kunnen we dat oplossen.

---------------------------------
Dus of je het garantie noemt of service of whatever, deze gasten zijn niet te beroerd om 100% achter hun werk te staan.

Ja en wat is daar zo bijzonder aan, tis toch wel erg triest met je gesteld als je dit niet zou verwachten van een bedrijf. Trouwens 1 jaar garantie op nieuwe versterkers en gitaren vind ik weinig. Dat zou toch tenminste een jaar of 5 moeten zijn, maar ja wij domme consumenten pikken zolangzamerhand alles.

Ibanez RuleZ
2 oktober 2003, 14:00
dat bedoelde ik: als het volgens de wet zou zijn, dan zou je iets van 5 jaar moeten hebbeb: zij beperken hun aansprakelijkheid op die manier.

harrald

www.vanafvandaag.tk
2 oktober 2003, 14:36
Je hebt altijd nog de fabrieksgarantie natuurlijk..

ruurd
2 oktober 2003, 15:55
Nils Krook uit amsterdam die is echt super

www.vanafvandaag.tk
2 oktober 2003, 16:49
vox humana is net te ver weg!
Maar rikkers zou ik wel eens willen proberen, werken ze een beetje snel? (heeft natuurlijk met drukte te maken) maar over het algemeen?


Tja, het zijn volgens mij niet de snelsten, maar dat lijkt me ook geen criterium. Alles wat goed is komt langzaam. Ben er twee keer geweest, en twee keer uitermate tevreden over de service en kwaliteit van hun werk. Zijn complete vakidioten en dat is net wat ik zoek als ik iemand in mijn gitaar ga laten zagen :-?

ieme
2 oktober 2003, 17:24
vox humana is net te ver weg!
Maar rikkers zou ik wel eens willen proberen, werken ze een beetje snel? (heeft natuurlijk met drukte te maken) maar over het algemeen?


Tja, het zijn volgens mij niet de snelsten, maar dat lijkt me ook geen criterium. Alles wat goed is komt langzaam. Ben er twee keer geweest, en twee keer uitermate tevreden over de service en kwaliteit van hun werk. Zijn complete vakidioten en dat is net wat ik zoek als ik iemand in mijn gitaar ga laten zagen :-?

Nee dat bedoel ik ook niet maar ik heb ooit een gitaar bij westerhaven in groningen laten herfretten maar na 3 maanden waren ze nog niet begonnen dus heb ik em maar weer mee terug genomen!