PDA

View Full Version : Ik will een wah wah pedaal kopen... maar welke?



ThePainMachine
1 oktober 2003, 23:22
Ik weet dat ik ze eigenlijk zelf gewoon uit moet proberen... maar tips zijn natuurlijk altijd welkom. Ik speel in een band die in de style van Machine-Head speelt....
Hoe is die Cry-Baby??

Speeddemon
1 oktober 2003, 23:53
ruk. :lol:

Als je een Crybaby koopt, koop dan die ene met een volume-boost knop en waarvan je de Q-factor kan instellen.

Veel beter zijn de Teese RMC wah's (wel wat duurder, maar dan heb je ook ECHT wat!) en Vox wah's (met name de V848, want die is true bypass)

Als één type pedaal hard een true-bypass schakeling nodig heeft, zijn het wel wah-wahs, en die RMC's zijn dat sowieso. En handgebouwd!

check www.haarguitars.nl

Lucky
2 oktober 2003, 11:05
goed advies!

de standard crybaby is behoorlijk sucky.
maar het werkt wel en het is een goed "instapwahtje"...je kunt ze tweedehands voor erg weinig scoren en voor nog minder doorverpatsen. :)

ik zelf zweer bij de Picturewah maar hoe die zich houdt in high gain geweld....
misschien die nieuwe wizardwah van Teese.

benhus
2 oktober 2003, 11:09
<Spam>
Ik heb nog een Vox Clyde McCoy Wah te koop voor weinig :-D
</Spam>

Forgive my spamming :oops:

Raffel
2 oktober 2003, 14:02
idd een Vox Wah is de way 2 go... Ik heb zelf een sucky jimi hendix dunlop wah, waar ik op zich nog wel mee vooruit kan, maar die gaat ook nog wel de deur uit...

ThePainMachine
2 oktober 2003, 16:17
ThanXXXX :lol:

BLOK182
2 oktober 2003, 17:00
Der staan Voxen tweedehands op gitaarmarkt.nl, voor goeie prijzen dacht ik!

marc_o
6 oktober 2003, 12:41
Probeer ook eens een Ibanez WH-10.
Het enige nadeel is de constructie, maar dat is op te lossen.
Het geluid is meer dan prima en er zit een stand op die eigenlijk voor basgitaar is bestemd, maar ook op gitaar goed klinkt.
Ik ben er heel tevreden over in ieder geval en ik vind 'm mooier dan de cry-baby en de bad horsie.

Soulflyhigh
6 oktober 2003, 18:24
Hoe zijn die Crybabys from Hell. Je weet wel die Pantera/New Found Power - Dimebag dingen?

Nicci
6 oktober 2003, 18:31
De crybaby is op zich een leuke wah. Alleen niet voor clean. Hij verkleurt je geluid op een in mijn ogen verschrikkelijk blikkerige manier.

skabouter
11 oktober 2003, 15:54
hij zuigt toch ook tone op als ie uit is ? hoorde ik.
ik wil ook wel ff weten hoe die dimebag darrel wah is........is dat het ding dat ie echt zelf gebruikt ? dan issie wel erg vet, denk ik :)

BLOK182
11 oktober 2003, 16:04
Ik heb die Crybaby Custom (goedkoopste dime sig) getest, ik weet niet erg veel van wah's, maar hijs iig al een stuk beter dan die JH-1 wah. Veel sweep, en blijft best duidelijk met veel gain.

skabouter
11 oktober 2003, 16:18
ah, ok dan ! duur ?
en zuigt ie ook tone op bij uit ?

BLOK182
11 oktober 2003, 16:26
In die lokale toko issie 199, fuck that, in Duitsland dacht ik 149 (MP).
Toon wegzuigen, tja, het is geen true bypass, maar het zal wel meevallen. Tja, voor 60 euro mer heb je een Teese Wizard wah, maar voor mensen die bruut scheuren en wah'en is die crybaby cutom ook nog niet zo gek denk ik.

skabouter
11 oktober 2003, 16:33
ik zit zelf ook te kijken voor een wah. ik wil er echter een minimun aan uitgeven,maar hij moet wel redelijk zijn. mijn minimun was eerst 100, maar ik heb het verhoogt nar 150...........daar heb ik een vox voor, denk ik. das toch wel ok dan, he ?

Polytheme Pam
11 oktober 2003, 17:32
Morley: een wat mildere Wah (Santana!) en geen Donald Duck imitatie. Ook de automatische nulstand is erg handig bij dit apparaat.

BLOK182
11 oktober 2003, 18:03
Morley lijkt me idd nog niezo gek, je hoeft hem niet aan te klikken, je kan er gewoon op gaan staan. Tremonti heeft ook een morley-signature wah, kost 159, ben wel benieuwd. Hij ziet er wel vet uit.

skabouter
12 oktober 2003, 03:02
wat bedoel je ? als je je voet erop zet werkt ie ? je hebt hem niet in upperstand "aan te klikken" ?

je zet je voet erop, hij werkt, en als je klaar bent laat je los, floept dat ding in 0-stand, en heeft hij geen effect meer op je sound ?

en geld dat voor 1 super dure morley, of op alle ?

wat is trouwens dat push knopje dat ik op veel morleys zie ?
http://www.marktplaats.nl/foto.php3?g=muziek&u=effecten&ID=18397&ret=%2Fmarkt%2Fmuziek%2Feffecten.htm%3Fzoek%3Dmorl ey%26av%3D%26pv%3D%26fo%3D%26rv%3D15

das toch niet het knopje om hem aan/uit te zetten, he ? lijkt me heel irritant zo

StereoX
12 oktober 2003, 12:11
wat noem je duur.

Ik heb een bad horsie, en die kostte 190 euro.
en inderdaad, als je je voet er op zet(en dus een heel klein beetje induwt) springt hij aan. laat je het pedaal weer los dan springt hij na 1 seconde weer uit.

ik vind het perfect werken

Mithrandir
12 oktober 2003, 15:56
Die Morley die jij daar laat zien is een oude zonder optische schakelaar. Die moet je dus gewoon aan en uit trappen. De Bad Horsie schakelt idd na 1 seconde uit als je hemt hebt losgelaten, maar met een interne potmeter kan je die tijd aanpassen en dus ook bijvoorbeeld op 0sec. (in 1 keer uit dus) zetten.

skabouter
12 oktober 2003, 16:56
super gaaf is dat ! dan ken je dus ook vanuit de 0stand naar ondere duwen. dus dat ie, normaal begint je wah als je hem aantrapt altijd hoog, omdat daar de switch zit, zeg maar. best handig dit dan

maar die schakelaar is toch VET kut (bij die oude dingen) waarom hebben ze die niet onder het bepaal gedaan ? nu kost het tijd. eerst intrappen, en dan je voet op het pedaal zetten, en Dan nog eens gaan wah wahen

hoe staan die morleys tegenover true bypass in het algemeen ?
en hebben alle nieuwe morleys die auto on/off ? of is dat alleen voor de duurdere dingen ?

Mithrandir
12 oktober 2003, 17:07
Volgens mij zijn de morley's niet true bypass, maar til daar niet te zwaar aan. Ik merk met mijn Bad Horsie geen significante verandering van het geluid in bypass stand.
Alle nieuwe morley's hebben idd dat optische systeem, waarom ze de schakelaar bij de oudere modellen naast het pedaal hebben gedaan moet je aan meneer morley vragen.

skabouter
12 oktober 2003, 22:03
kent iemand die Vox V848 ?

die staat op www.feedback.nl

dit is de beschrijving: Wat heeft een trompet te maken met een Wah? Alles! De expressiviteit van een trompet is enorm! Deze Vox imiteert een trompet die wordt "gemute". Lekkere vintage sound en enorm dynamisch!

ik snap er niets van. gemute trompet ? wat is dit ? hoe klinkt dit ?

HELP HELP

skabouter
12 oktober 2003, 22:21
iemand trouwens ervaring met die snarling dog wah?

hij staat op WWW.feedback.nl en dan bij effecten, en vervolgens bij Pedalen (niet bij wahs dus, goed verstopt)

hij ziet er VET cool uit (vind ik) en is goedkoop. opzich wel erg cool. maar of het wat is...............iemand idee ?