PDA

View Full Version : fx voor de preamp



Nocki
1 oktober 2003, 23:57
hoi.
niet alle 19"fx zooi kan voor de preamp ivm de impedanties van gitaar en fx. mijn g-force kan dat wel en het klinkt wel aardig. doordat ik mn g-force mono gebruik bij mn mark iv en eigenlijk alleen delay chorus enzo gebruik zou ik best de g-force voor mn preamp kunnen gebruiken. is ook makkelijk met aansluiten. een kabel van rack naar preamp enklaar. ipv 2 kabels naar de fxloop en 1 van mn rack naar de preamp ivm draadloos set (kun je me nog volgen???) wie doet dit. en wat zijn je ervaringen.
wat raad je me aan te doen ivm het geluid. ik ben er een beetje mee bezig en mn wah wah (uit de g-force) klinkt het mooist voor de preamp. maar de res van de geluiden klink sowieso ook wel goed...

help me... :-)

Nocki

ps. Ik ben nog steeds zo blij als een kind met mn mark IV...

fred_internet
2 oktober 2003, 12:01
Bepaalde effecten zoals compressor, wah en oversturing geven het beste resultaat voor de preamp terwijl effecten als delay, chorus en reverb het beste resultaat geven achter de preamp. Natuurlijk zijn er uitzonderingen die de regel bevestigen, zo zit de reverb bij sommige Fender versterkers voor de preamp, maar over het algemeen is dat de juiste volgorde. Bij een clean sound is het verschil overigens minder drastisch als bij een overstuurde sound. Het mooie van bijvoorbeeld de Lexicon G2 is dat je effecten voor en achter je preamp kunt zetten. De G-Force biedt deze mogelijkheid niet.

Nocki
2 oktober 2003, 12:09
ja klopt. de lex g2 klinkt dan ook geweldig. de sterkste troef van de g2 is ook het pre preamp gedeelte met de stomboxjes erin. de tubescreamers enzo zijn echt levensecht...
maar goed. di heb ik niet meer want er viel niet mee te werken...
de g-force is toch een beetj eminder maar precies in te stellen zoals ik wil. heb jij ook fx voor je preamp fred?
of wat heb jij ?
Nocki

fred_internet
2 oktober 2003, 12:25
Ik heb sinds kort een Line6 Vetta :-D , en die heeft inderdaad de mogelijkheid effecten voor de preamp te schakelen.

Nocki
2 oktober 2003, 12:27
dat wil ik wel geloven... die vetta is best leuk moet ik zeggen...

Nocki

fred_internet
2 oktober 2003, 12:44
Is inderdaad best leuk, vooral met softwareversie 2.

kokeleko
2 oktober 2003, 15:46
He' Fred toch de knoop doorgehakt en de Vetta genomen mooi man, top/cab of combo.

Tja jammer Nokkie je had geduld moeten opbrengen met de G2 was je nu klaar geweest en voor de tweede G-Force had je de R1 kunnen scoren, en geld over kunnen houden, had je 1 kabeltje over kunnen houden :) .

Koop je gewoon een loopertje en een paar pedaaltjes toch :D .

fred_internet
2 oktober 2003, 16:36
He' Fred toch de knoop doorgehakt en de Vetta genomen mooi man, top/cab of combo.

Hoi Ko.

Ja, ik heb de knoop doorgehakt en ik heb er geen spijt van. Ik had al eens een Vetta uitgeprobeerd met softwareversie 1.10 en vond die wel lekker klinken maar softwareversie 2.0 is nog een stuk beter. Ik heb ook de HD147 en een PODxt Pro via een buizen eindtrap uitgeprobeerd maar wat mij betreft wint de Vetta op alle fronten. Voor mijn toepassing is het de ideale oplossing.

Nocki
2 oktober 2003, 22:43
tja... de g2 was niet mijn ding, ik kon er gewoon niet mee omgaan. maar zeker goed geluid.
toch maar eesn kijken hoe en wat...

Nocki