PDA

View Full Version : CD opname met GT-6



skapiche!?
1 oktober 2003, 21:38
Bij mijn cd opnamen heb ik de gt-6 gebruikt, zonder versterker maar rechtstreeks het mengpaneel in. En ik moet zeggen dat ik er zeer tevreden over ben. Na veel instellingen te hebben doorgespit is het mij gelukt om mijn eigen sound te kunnen creeren.
Heeft een van jullie weleens op deze manier met een gt-6 een cd opgenomen? En wat vonden jullie er van?

Als je wil horen hoe het klinkt check dan www.skapiche.com en ga naar muziek.
De cd is net uit, laat even weten wat je er van vind.

mazzels

Arnie
2 oktober 2003, 11:30
De andere gitarist uit mijn band heeft ook dingen opgenomen direct in t mengpaneel. Weliswaar met een GT-5, maar zo heel veel verschil zal daar ook niet tussen zitten. Het klonk zeker niet slecht. Was voor een demo...
Volgens mij heb ik bij het vrienden van amstel concert op tv ook een gitarist gezien die met een GT-3 of een GT-5 bezig was, klonk ook wel goed.

davinci dave
7 oktober 2003, 16:03
De gt-6 heeft inderdaad de mogelijkheid om rechtstreeks naar een mengpaneel te gaan (line out selecteren, dat wel, of pa of hoe heet het) maar ik dacht toch dat je als gitarist dol bent op de sound van je versterker, en deze dus met een microfoon voor de speakers naar het mengpaneel stuurt. Je gaat mij niet wijsmaken dat je distortions en drives even goed klinken rechtstreeks van de gt6 naar het mengpaneel! Bloody fake man!

Dit wel met alle respect gezegd zijnde.

Ic3gl0vE
7 oktober 2003, 20:01
ach er worden ook heel veel cd's opgenomen met pod's en v-amps rechtstreeks het mengpaneel in. Dat is hetzelfde idee!
een goede microfoon kost ook weer een pakkie euro's namelijk en dan moet je ook nog weten hoe je dat ding moet plaatsen en blablablabla je snapt me wel

Bates15
7 oktober 2003, 20:22
[quote="davinci dave"]Je gaat mij niet wijsmaken dat je distortions en drives even goed klinken rechtstreeks van de gt6 naar het mengpaneel! Bloody fake man!quote]

WUHAHAHAHA. En jij denkt dat je al jaren naar amps en buizen luisterd hahahaha. Ik weet wel zeker dat er meer dan genoeg cd's enz opgenomen worden met de POD, tech 21 of iets anders. Laat je nou niet van de rel brengen door anderen hun mening. Als het vet klinkt is dat gewoon zo.

Wij moesten voor de gitarist van een bekende band zelfs een POD open schroeven omdat hij niet kon geloven dat er geen buis inzat. Bloody real dude !

hoofd
7 oktober 2003, 23:10
Wij moesten voor de gitarist van een bekende band zelfs een POD open schroeven omdat hij niet kon geloven dat er geen buis inzat. Bloody real dude !

En welke band was dat? Just curious... :)

Bates15
8 oktober 2003, 15:02
Ik zal via via vragen of hij dat wil. Anders heeft het bedrijf straks ruzie met de band !!!!

skabouter
8 oktober 2003, 18:38
ik heb dat ook zo gedaan met mijn GT-6, maar ik was minder tevreden. ik vond er wat te weinig "kleur" in mijn sound zitten, en het was wat steriel enzo. maar ok, ik had hem net een week, dus ik had nog totaal geen goede instellingen.

nu, en jaar later heb ik weer opgenomen, nu over een amp, en met goede instellingen. ik ben zeer tevreden over het resultaar :)