PDA

View Full Version : Rio Grande pickups...waar te koop?



SteavisSmokin
1 oktober 2003, 20:18
Weet iemand een adres waar rio grande pickups te koop en evt. te testen zijn? Ben op het moment op hun homepage aan het kijken en ben nieuwsgierig geworden en wil ze graag eens horen.

sash
1 oktober 2003, 22:03
Raak er nu ook erg in geinteresseerd. Ben vooral geinteresseerd in de Muy Grande set. Ben benieuwd ;)

Negative K3 fan
1 oktober 2003, 22:08
tss rio grande dat is toch veel te modern voor jullie :) enige bekende die erop speelt die ik ken is Matthew Bellamy van Muse.

bert k
1 oktober 2003, 23:00
Raak er nu ook erg in geinteresseerd. Ben vooral geinteresseerd in de Muy Grande set. Ben benieuwd ;)
Waarom wil je die? Ruisen ze zo? :-D

sash
1 oktober 2003, 23:21
Ja :D

Dirtypool
2 oktober 2003, 17:04
Ik was net ff op de site van Heins ut Snits en die heeft in een van zn gitaren Rio's zitten...wellicht dealer?

http://www.heinsguitars.com/

Grtz Richard

SteavisSmokin
3 oktober 2003, 14:34
sash, ik was ook al erg benieuwd naar de muy grande set. Ik heb gehoord (van jaap) dat standby in utrecht ze verkoopt en ze ook importeert, kan echter geen website vinden van standby...iemand een URL? Denk dat ik er maar eens langs moet... :)

Dirtypool, kan niks vinden over rio grande op die site van heins.

Dirtypool
3 oktober 2003, 14:40
Je ziet die prachtige strat toch wel?
Klik op opties en je ziet de pick-up configuratie. :)

SteavisSmokin
3 oktober 2003, 14:44
Ah ik zie het nu jah! Was eerder op een andere pagina waar ze van alles op noemden qua pickups maar stond geen rio grande bij. Enniewees, sneek is iets verderweg dan utrecht voor mij dus denk dat ik eens uit ga vissen waar die standby music zit.

Branzojo
3 oktober 2003, 14:50
Stand-by zit op de oudegracht.Voorbij het stadshuis.

Dirtypool
3 oktober 2003, 14:53
Heb je al op die Torressite gekeken?
Vind ik op zich niet duur.
Hebben ze die pickups met de juiste pots gecombineerd en zoals ik het begreep kant en klaar op slagplaat.

sash
3 oktober 2003, 16:05
Standby verkoopt ze wel maar hun voorraad is op. Ze zouden ze dus moeten bestellen.
De verkoper vertelde me net dat ie het te druk had om de prijs ff op te zoeken, dus kheb ze maar een mailtje gestuurd wat de prijs zou zijn voor een setje Muy Grandes.

SteavisSmokin
3 oktober 2003, 16:16
De verkoper vertelde me net dat ie het te druk had om de prijs ff op te zoeken, dus kheb ze maar een mailtje gestuurd wat de prijs zou zijn voor een setje Muy Grandes.

Haha, te druk om de prijs op te zoeken, geloof d'r geen reet van, da's 2 minuten werk. Als je antwoord krijgt wat een set muy grandes kost laat me ook maar effe weten dan sas, okie?

sash
3 oktober 2003, 16:41
Yes is goed.
Wil ze zeker weten hebben. Heb m'n Fralins al bijna verkocht. Ben wel bang dat ze hier erg duur zullen zijn.

Anders bestellen we gewoon 2 sets bij Musictoyz ofzo. Daar zijn ze 149 dollar.

SteavisSmokin
3 oktober 2003, 17:02
yup we'll see, mailen we nog over.

Dirtypool
3 oktober 2003, 18:42
Keep us informed :-D ben benieuwd hoe ze klinken tov de Lindy's

Grtz Richard

marc_o
3 oktober 2003, 21:30
Hey Sash, ik zou het niet doen, er zat tijdelijk een rio grande in die tele van me waar nu die duncan p-90's inzitten, wat een verschil, die Rio's zijn echt dun qua klank.....maar.......smaken verschillen.

sash
3 oktober 2003, 21:53
Welk model Rio Grandes was dat dan? Waarschijnlijk de niet mega hotte elementen denk ik.

marc_o
4 oktober 2003, 10:31
Dat moet ik dan aan Sjak vragen, maar in geen geval ook maar enige match voor m'n Seymour Duncans, ze mogen nog niet in de schaduw staan. Het waren p-90's in ieder geval.

Trigger
15 mei 2004, 17:15
Fellaz (Steven en Sash),
Op dit moment heb ik ene bestelling openstaan bij Allen van Rio Grande. Wellicht kunnen we er een gezamenlijke bestelling van maken?
Mike

sash
15 mei 2004, 18:15
Hmm zou wel interessant zijn, want wil nog een RWRP Halfbreed set voor m'n andere Strat waar die maple hals van Ruben op komt, maar moet echt ff op de poen gaan letten, dus moet ze zelf (of via jou, denk dat het voor jou makkelijker is?) maar bestellen over een tijdje .

Trigger
15 mei 2004, 23:19
Zien we dan wel.

maestro_nl
17 mei 2004, 17:50
Stand-By is in elk geval niet serieus bezig met de Rio's.
2 jaar terug waren ze al door de voorraad heen...

Mijn ervaring met Rio's is met de BBQ humbucker.
Een vreselijk middig ding.
Ik hoop echt dat de strat/tele pups beter zijn.

Het is immers Texas tone that's bad to the bone :-D

Dirtypool
18 mei 2004, 02:10
http://www.tomgallo.net/fdp/

hier kan je wat vergelijken. Leuk.

Richard

maestro_nl
18 mei 2004, 10:10
klopt, leuke samples.
Mijn vote gaat naar de Custom '54.
Maar vind mijn Fralin's nog mooier!

SteavisSmokin
18 mei 2004, 13:16
Ej Trigger!!! Jij ook hier :-D. Anyways, die Rio's was ik in geinteresseerd voordat ik mijn set van zandt's had. Ik ben nu erg tevreden over die van zandt rock pickups dat ik geen reden zie om ze te verwisselen voor een set rio's. Dusseh 'k doe nie mee met de gezamelijke bestelling.

Anyways, zie je morgen in Zwolle! Let;s rock that place... :-D

Steve

Bobbe
24 juni 2007, 16:46
Ik zag dat jullie intersse hebben in Rio Grande Pickups en waarschijnlijk andere pickups. Ik heb best wel t een en ander staan van Gibson, Bareknuckle, Voodoo, Seymour Duncan, EMG, Joe Barden, Rio Grande, Lindy Fralin etc. misschien een ideetje? kijk op www.maxguitar.nl

groet

Robbert

JV
24 juni 2007, 17:17
je weet dat dit topic 3-4 jaar oud is?