PDA

View Full Version : Electro Harmonix Holy Grail



marc_o
1 oktober 2003, 17:55
Onder het mom van "Komop, het is woensdag!" heb ik mezelf dit pedaal maar kado gedaan, en ik moet zeggen dat ie erg goed klinkt, durf ook nog wel te beweren dat ie net zo goed klinkt als de reverb van mijn fender en engl versterker, maar dan met iets meer mogenlijkheden.

Marshallover
1 oktober 2003, 18:01
Onder het mom van "Komop, het is woensdag!" heb ik mezelf dit pedaal maar kado gedaan, en ik moet zeggen dat ie erg goed klinkt, durf ook nog wel te beweren dat ie net zo goed klinkt als de reverb van mijn fender en engl versterker, maar dan met iets meer mogenlijkheden.

Kijk, daar was ik naar op zoek; een mening over een mooie reverb; Klinkt ie niet te fel en de schel ??? :-D

Groeten,

BLOK182
1 oktober 2003, 18:44
Ah, altijd handig om te weten dat die Holy Grail toch een goeie reverb is! Ding is ook niezo gek duur dacht ik. Gefeliciteerd ermee!

marc_o
1 oktober 2003, 19:39
Klinkt inderdaad niet fel en schel, maar daarbij moet ik wel zeggen dat ik reverb altijd maar lichtjes gebruik, ik hou niet van de surfsounds in ieder geval, maar die zitten er zeker in, hij gaat veel verder dan een normale veren-reverb. De prijs was 136 euro, dus dat valt mee, ik wilde ook de holier grail testen maar die is iets van 270 euro, dus ook maar niet aangesloten.
Ik heb ook de Danelectro spring king getest, maar dat is een slap aftreksel in mijn mening, die vond ik niet goed, en was duurder ook.

BLOK182
1 oktober 2003, 19:43
Die holy grail stond voor <100 in het EMI boekje. Die hebben nu zowiezo EHX voor lage prijzen, Small Clone/Stone beiden 75 euro nieuw.

Marshallover
1 oktober 2003, 19:52
Dan ga ik de Holy grail ook maar eens testen; de Holier grail is volgens velen niet zo mooi als z'n kleinere broertje....

Volgens mij is het z'n geld wel waard, gefeliciteerd in ieder geval !!!

Groeten,

marc_o
1 oktober 2003, 20:02
Die holy grail stond voor <100 in het EMI boekje. Die hebben nu zowiezo EHX voor lage prijzen, Small Clone/Stone beiden 75 euro nieuw.


Hmmm, jammer dat ik dat niet wist, maarja, geld zat...

:o

BLOK182
1 oktober 2003, 20:12
patser :D

Ohzoso
1 oktober 2003, 20:33
kun je hem ook afkappen, oftewel "gated" maken?

Speeddemon
1 oktober 2003, 21:44
Ik heb ook de Danelectro spring king getest, maar dat is een slap aftreksel in mijn mening ...
Wel grappige stelling, aangezien de Holy Grail een digitale emulatie van een verengalm is, en de Spring King een ECHTE verengalm is...

Ieder zijn smaak natuurlijk. Ik heb overigens zelf geen van beiden nog gehoord. Heb bij mijn weten nog NOOIT een reverb-pedaaltje getest.

Mooiste galmen die ik gehoord heb tot nu toe kwamen uit:
TC M3000
Fender Twin Reverb
Sony DPS-V55M (zit in mijn studio-rack...erg leuk, ook true surround met 4 in 4 uit)
TC M-One
Peavey Bandit 112 (2e versie, dus niet die nieuwste)
Lexicon MPX-500

Marshallover
1 oktober 2003, 22:08
Heb je nog tips wat betreft de plaats in de effecten chain???

Groeten,

Mitch
1 oktober 2003, 22:46
M-over, de bevindingen over de Holy Grail had je al in je eigen reverb-topic gekregen, dus ik begrijp je enthousiasme niet helemaal :???:

Veel plezier ermee, marc. Zeker als je 'm niet te extreem instelt geen enkel probleem. Boven de 12:00 uur wordt het een output-vretertje...

Marshallover
2 oktober 2003, 06:46
M-over, de bevindingen over de Holy Grail had je al in je eigen reverb-topic gekregen, dus ik begrijp je enthousiasme niet helemaal :???:

Veel plezier ermee, marc. Zeker als je 'm niet te extreem instelt geen enkel probleem. Boven de 12:00 uur wordt het een output-vretertje...

LOL !!! Het zijn ook altijd dezelfden he? Ik wilde graag een mening van iemand die het ding gekocht heeft, het is dus bij deze een bevestiging !!!

GRoeten,

Mitch
2 oktober 2003, 13:15
Ik heb hem zelf ook gehad :???:

marc_o
3 oktober 2003, 11:07
Gisteren opnames gemaakt met de Holy Grail in de effectloop van de Koch pedaltone, meer dan prima combi. Daar heb ik 'm ook voor gekocht, we reperteren tegenwoordig allemaal direct ingeprikt, gaat erg goed met zo'n pedaltone, maar was wel kalig zonder reverbje, opgelost bij dezen.

basswasp
3 oktober 2003, 12:43
Ik heb ook de Danelectro spring king getest, maar dat is een slap aftreksel in mijn mening ...
Wel grappige stelling, aangezien de Holy Grail een digitale emulatie van een verengalm is, en de Spring King een ECHTE verengalm is...

Ergens had ik gelezen dat de veren uit de Spring King alleen voor het schoppen gebruikt werden. De standaard reverb was gewoon volledig electronisch. Iemand had namelijk de veren uit de Spring King gehaald en hem daarna weer aangesloten. De reverb ging gewoon door....

marc_o
6 oktober 2003, 10:43
Echt of niet, maakt me niet veel uit, en zeker niet als die echt niet zo goed klinken als de digitale...uiteindelijk moet ik tevreden zijn met wat ik uit de speaker hoor komen en dat ben ik zeer zeker.
Wanneer ik in een Rockabillybandje zou zitten, ging ik wel voor de springking, t'is een vintage geluidje en je moet ervan houden.