PDA

View Full Version : Cort Curbow 4-snaar



The Mule
1 oktober 2003, 17:47
Ik ben - met behoorlijk wat twijfels en pijn in het hart eerlijk gezegd - van plan mijn DeArmond in te ruilen voor een Cort Curbow 4-snaar in de beroemde/beruchte Burled Walnut Finish.

http://www.cort.com/basses/curbow/index.html

Reden is dat ik met mijn kleine handen de slanke hals van de DeArmond prima kan omvatten, maar de afstand tussen de frets gewoon te groot vind voor het lekkere. Daarnaast krijgt mijn recent gerenoveerde Guild natuurlijk een hoop aandacht.

De Cort moet een mooie aanvulling worden, en zal vanwege de afmetingen gewoon een stuk comfortabeler spelen. Daarnaast lijkt het mij een perfect stukje gereedschap en vind ik hem een supercool uiterlijk hebben. De zoekfunctie levert weinig op, dus vraag ik me af of er mensen zijn die er uit eigen ervaring iets over kwijt willen?

Clunk
1 oktober 2003, 17:49
ik vind em lelijk :D
maar uhm.. gaat dat ding niet zoals een ibanez eda ofzo klinken?
luthithe body en maar 1 soapbar?
:o

Anavrin
1 oktober 2003, 18:42
ik vind die basjes er zeer lekker uitzen, maar denk je dat de fretten bij deze dichter bij elkaar zitten dan of zo :???: dat daar echt merkbare verschillen in zitten, daar heb ik iig nog nooit van gehoord. Hoe lang heb je die andere bas al, want je vingers gaan vanzelf verder uit elkaar staan als je maar niet altijd de makkelijke weg kiest (schuiven met 1 vinger)...
Waarom wil je die andere meteen inruilen dan?(of heb je anders niet genoeg geld) Een reservebas is nooit weg hoor, vooral niet als je gaat optreden...

Moonchild
1 oktober 2003, 19:00
Je moet je niet teveel verkijken op die plaatjes op de site, het lijkt net of het een contoured body heeft, die bas.
Maar in werkelijkheid heeft ie alleen een soort carved top:

http://www.curbow.com/_cort/curbow_cort_1.htm

Onderin zie je t goed met die blauwe (IMHO lelijke) curbow bas

The Mule
1 oktober 2003, 19:26
Ik heb de bas in handen gehad en bespeeld, en er was duidelijk een verschil merkbaar, voor mijn gevoel ook qua afstand tussen de frets, hoewel het niet als een shortscale bas wordt gebracht. Ik weet het ook niet precies, maar hij voelde veel comfortabeler. Misschien de combinatie halsdikte, halsprofiel etc. :???:

Het klopt inderdaad dat het op de plaatjes een veel organischer gevormde bas lijkt, dan ie in werkelijkheid is. Maar zoals ik al zei, ik heb hem ook in levenden lijve gezien en vastgehouden, en het is een mooi ding. Alleen moet ik hem nog versterkt bespelen voor ik definitief beslis.

bassopotmus
2 oktober 2003, 19:22
Je geeft zelf al een het een fijn instrument te vinden, zo hebben andere dat met ibbi's of Fenders.

Dat ze er appart uitzien kan iedereen me meegeven, ik zou er eens goped over denken en vooral eens goed testen, met meerder amps en nog eens op een andere dag.

Try it!

The Mule
2 oktober 2003, 22:12
Ik heb woensdag trouwens nog een soort 'divine intervention' ondervonden. Toen ik op weg wilde om de DeArmond mogelijk te gaan inruilen, greep de grote treingod der NS in en zorgde voor een vertraging die ertoe zou leiden dat ik tegen sluitingstijd bij de winkel zou aankomen. Niet ideaal om even flink de onderhandeling in te steken, dus ben ik maar weer naar huis gegaan. Dan ga je denken en twijfelen, en de conclusie is dat de DeArmond voorlopig mag blijven, en dat ik even afwacht of mijn oude Hofner acoustic verkocht wordt. Dan heb ik genoeg budget om de Cort er 'gewoon' bij te kopen... :-D

Anavrin
2 oktober 2003, 22:16
ik denk dat dit de beste oplossing is... kun je je techniek op je nieuwe verbeteren, en later je ouwe oppakken en denken: hmmm, speelt toch beter dan ik me herinnerde.

bassopotmus
3 oktober 2003, 10:07
dat is de hand van de goden der bassers geweest!