PDA

View Full Version : cliché cliché...



jos zonder pet
1 oktober 2003, 17:12
Het is wss een afgezaaagd onderwerp maar ik zet het er toch even bij...
Ik heb eindelijk een bas!!! :-D
Ik ben vandaag naar Keymusic in St.niklaas (geen nood als er je nog nooit van gehoord hebt het ligt immers in belgie) geweest en heb er ma wat basstuff aangeschaft. Ik weet het is niet de beste kwaliteit die er is maar ik ben er toch supertevreden mee...
Washburn Xb 100
Randall RB30 Xm
Washburn Gigbag
Standaard
Riem, kabel, plectrums,lessen CD-rom, en zo'n stemmachientje :???:
En dit allemaal voor 415€!
Ga men lieve schat nu niet afbreken want ik ben er nu juist zo superoptimistisch over :razz:
Allemaal bedankt voor jullie advies, raad,....

orah666
1 oktober 2003, 17:13
beter een bas in de hand dan tien in de winkel :)

AntY
1 oktober 2003, 17:15
gefeliciteerd er mee!

en nu flink oefenen :P

wat ga je spelen?

jos zonder pet
1 oktober 2003, 17:19
gefeliciteerd er mee!

en nu flink oefenen :P

wat ga je spelen?

eum vermits ik nu een bas heb ga ik basgitaar spelen denk ik :lol:
neenee eff serieus :) ik luister vooral naar punk en ska-p dus wil ik dat natuurlijk ook het liefste spelen (less than jake,rancid,pennywise...)
Nu moet ik nog lessen hier in de buurt zien te vinden en dan op naar een nieuwe punkgroep :-D

Anavrin
1 oktober 2003, 18:18
och, voor die muziek hoef je niet op les hoor :razz:
als je van een vriend of zo tablatuur leert, dan ben je klaar. Het nadeel met deze muziek (met ska wel minder) is dat het heel snel gaat vervelen. Ik heb nl hetzelfde meegemaakt met Nirvana; dan speel je de hele tijd die simpele zooi, en dan is toch best snel de uitdaging weg, en dan ga ja vanzelf op zoek naar moeilijkere dingen om te bassen (RATM en zo)

dvmutzy
1 oktober 2003, 18:59
heeft ska enzo (ben pers niet heel bekend in die richting) juist niet allemaal van die interessante baslijntjes (zoals sting).

bert k
1 oktober 2003, 19:21
Ska kan heel heftig worden op bas, hoor. Sting speelt geen ska, eerder reggae, doe dat maar twee keer zo snel. :-D

(Wij hebben hier best wel van st.Niklaas gehoord: das die vent die in december gratis bassen uitdeelt :-D )

Anavrin
1 oktober 2003, 19:42
heeft ska enzo (ben pers niet heel bekend in die richting) juist niet allemaal van die interessante baslijntjes (zoals sting).
daarom zeg ik ook dat ska wel minder snel zal vervelen dan punk...., maar zwaar interessant is het niet. ik hou bij ska altijd aan dat als de gitaar bijvoorbeeld een G speelt, jij:
--2-3-5
3------
speelt, dan klinkt het nogal snel ska achtig en eigenlijk best goed. Je kunt het natuurlijk altijd moeilijker maken, maar waarom?

jensie
1 oktober 2003, 20:18
hehe 'k ben daar vandaag ook nog eens geweest en dat pakket koste nog maar 410 :), mer ja voor die 5 euro

wat is u mening eigenlijk over dat pakket, mijn kameraad wou dat ook misschien nog aanschafen?

als ik u eens een tip mag geven over den key, als je nog eens iets "groot" koopt, is het slimmer om dat langs u site te bestellen en den gewoon gaat afhalen in hun winkel, ik heb dat ook gedaan voor mijn bass (washburn xb120) en als je die koopt in de winkel kost die 375 euro en ik heb die gekocht voor 325 door gewoon die online te bestellen :)

Javaca
1 oktober 2003, 22:30
heeft ska enzo (ben pers niet heel bekend in die richting) juist niet allemaal van die interessante baslijntjes (zoals sting).
moet je aan skabouter vragen.

dvmutzy
1 oktober 2003, 23:08
ik bedoelde ook leuke syncopation-schtige dingetjes, dus interessant qua ritme.

Lize
2 oktober 2003, 15:26
Sting en ska/reggea :???: Dan kennen jullie toch een andere Sting dan ik hoor. Maar the Police had er wel flink wat reggae-invloeden, dat is waar.

@DVMutzy, het enige wat ritmisch interessant aan ska is dat de gitaar syncopen speelt, als je dat met je bas ook gaat doen wordt het een lichtelijk zootje, vrees ik. Maar 'tis en blijft leuke muziek, en je kunt er natuurlijk wel andere dingen mee doen, luister bijv een Madness.

Clunk
2 oktober 2003, 17:24
madness is koel :)
baggy trousers :D enzo

basswasp
2 oktober 2003, 18:03
Met m'n band zou ik Baggy Trousers gaan spelen op een popavond, twee leraren Engels zouden gaan zingen. Uiteindelijk kregen we 2 weken van tevoren te horen dat 't niet meer door ging, de leraren 'hadden niet geoefend'. Tsja, wel een grappig baslijntje in een veel te vrolijk nummer :)

Clunk
2 oktober 2003, 19:50
idd .. das leuke muziek :)
maar wij hebben helaas geen toetsenist..

misschien komt dat nog.. al zouden we wat meer symfonische rock gaan maken ofzo.
:D of ska?

Javaca
2 oktober 2003, 20:09
Goed idee.

Wie maakt de eerste ska versie van:

Bohemian Rhapsody (queen)