PDA

View Full Version : Goed basis boek over buizenversterkers??



treblemaster
1 oktober 2003, 17:39
Weet iemand toevallig een goed boek over buizenversterkers voor beginners?? (heb natuurkunde gehad op het VWO, maar veel verder kom ik niet). Zou ook mooi zijn als er wat kleine reparaties oid in staan, zodat ik bij niet al te serieuze mankementen zelf nog wat kan doen.

nicoverduin
1 oktober 2003, 20:15
De TUT boeken van www.londonpower.com schijnen erg gewaardeerd te zijn. Over de theorie maak ik zelf nog wel eens gebruik van het boek "het ontwerpen van versterkers 2-70 watt" van Ir. S.J. Hellings (1961 2e druk).

Nico

Dirk_Hendrik
1 oktober 2003, 21:24
Naar Hellings moet je zoeken en soms behoorlijk ook. Gelukkig heb ik mijn Hellings bibliotheek compleet (ook nog twee excellente torrenboeken)

Zelf heb ik veel geleerd van me suf studeren in het "tube amp book" ban Aspen Pittman. 350 paginas schema's.

SteavisSmokin
1 oktober 2003, 21:54
De 2 boeken van Gerald Weber staan erg goed bekend. Daarnaast heb ik ook veel gehad aan Inside Tube Amps van Dan Torres.

EdJ
1 oktober 2003, 22:20
Op de site van Mark Hammer staan de boeken van Darr.Hij heeft ze al gescand,je hoeft ze alleen nog maar uit te printen.Is perfect om te leren inclusief reparaties.Uit m`n hoofd:http://hammer@ampage.org
Kan er een tekentje naast zitten.

jpb
2 oktober 2003, 00:51
Gerald Weber's "Desktop reference of hip vintage guitars" vind ik heel goed om te beginnen. Dave Funk's Amp Workbook is heel goed als vervolg (er staat meer in, maar minder logisch/duidelijk van opbouw). Ik heb Darr gescaned (met dank aan EdJ); ook zeer aan te raden.

treblemaster
2 oktober 2003, 13:13
Bedankt voor de reacties! IK zal eens kijken of ik wat boeken kan vinden/bestellen.
EdJ, ik heb de site wel gevonden, maar kan het gescande boek niet vinden....alleen links naar amazon.com, waar de boeken kunt bestellen. Ik zal vanavond nog eens goed zoeken.