PDA

View Full Version : nog een site maar dan klassiek georienteerd



delphiro
1 oktober 2003, 16:29
Wellicht interessant en anders snel doorklikken :)

Ik heb wat zaken als eigen composities, opgenomen stukken, aan te raden CDs en lesmateriaal op mijn 'nieuwe' website gezet. Het is de bedoeling dat ik deze website aanvul nu ik eindelijk weer eens les heb. Alle goede tips gaan direct op het web dus misschien zit er voor de klassiekers onder ons af en toe een goede tip bij. Geen flash rotzooi, geen popups en geen javascript maar helemaal basic dus ook geschikt voor de inbellers onder ons :-D

Gegroet!
Rob

http://home.zonnet.nl/delphiro/index.html

Harald
7 oktober 2003, 15:58
Hoi Delphiro,

ziet er goed uit. Uitreksels van je lesmateriaal zijn interessant.

En Pictures of an exhibition bij de luistertips. Dacht altijd dat die te virtuoos was voor de meeste klassieke gitaristen, om openlijk toe te durven geven dat je hem niet alleen moeilijk maar ook mooi vindt. :roll: Ben jij trouwens wel eens een transcriptie daarvan tegen het lijf gelopen? Dacht dat die er wel moet zijn, maar heb hem nergens kunnen vinden (incl. Broekmans en van Poppel destijds). Hij speelt één van de promenades als harpimitatie, en dat is de beste harp op gitaar die ik ooit gehoord heb. Ben toch wel nieuwsgierig hoe hij dat precies doet...

delphiro
7 oktober 2003, 19:44
Bedankt Harald

Het is wel niet zo uitgebreid als jouw site :o maar voor de kleine doelgroep dus hopelijk wel interessant.

Over pictures at an exhibition;
ik vind het een geweldige prestatie om zo'n piano suite op de gitaar neer te zetten en daarbij zulke onconventionele technieken toe te passen. Behalve dat het virtuoos is is het ook nog eens supermuzikaal dus echt een topper. (Overigens heb ik ook een prachtige CD uitvoering van een Russische pianist en dan hoor je dat de piano toch net even geschikter is voor deze composities) Hoe dan ook, het repertoire van die Yamashita is nogal overdonderend.. er staan maar liefst 70CD's (zie http://www.ne.jp/asahi/yamashita/kazuhito/disk_e.htm ) op zijn website (complete Bach suites, villa lobos, tedesco etc. etc...) en hij is pas 42!!! Dat vind ik een aardige prestatie!


Ben jij trouwens wel eens een transcriptie daarvan tegen het lijf gelopen?

Toen ik naar een plaatje voor op de website zocht vond ik deze Japanse link

http://www.parkcity.ne.jp/~osm-ymzk/guitar/tune-05.htm

Er bestaat dus een boek van maar het is mij onduidelijk of dit ook de versie van Yamashita is. Ik denk dat je Japanse vrienden moet hebben om er aan te komen :-D

Harald
7 oktober 2003, 20:45
Tja, Zappa liet ooit voor het Barkin Pumkin logo de kreet "Holy Shit" in het japans (of chinees, weet ik niet helemaal zeker) vertalen. Het bleek uiteindelijk alleen mogelijk een vertaling te maken die in de buurt kwam. Terug vertaald naar engels betekenen de chipanse karakters in het tekstballontje van het logo "Sacred Excrement", wat toch een heel andere lading heeft... Maar verder dan dat reikt mijn japans ook niet. Valt me nog mee dat mijn IE dat weergeeft!