PDA

View Full Version : buizenversterker Pre amp output en power amp input



Rupke_rocks
1 oktober 2003, 16:09
Hoi

ik heb op mijn buizenversterktop een Pre amp output Power amp input with volume control

hoe en wat kan ik hiernou mee doen.

ik heb nog een mooie caliber top kan ik die aansluiten op depower amp input en hoe doe ik dat dan moet dan de jack waar normaal het cabinet aanhangt in de poweramp input steken.

Kweet het niet meer aaaaahhhhhhhhhhh

Groetjes Rupke

shredneck
1 oktober 2003, 17:39
Wat jij omschrijft is een zgn. "effectloop" , een onderbreking tussen je voorversterker en je eindversterker. Hierin kun je je op tijd gebaseerde effecten lussen, delay/chorus/phaser etc pedalen geen distortions oid.

Als er op je caliber top een preamp out zit kun je van daaruit een snoer naar je poweramp in pluggen, verder niets anders in pluggen, dan sneuvelt er wat.

Rupke_rocks
2 oktober 2003, 09:01
maar er zit ook een send and return op die amp. is dat dan het zelfd als de pre amp out en de power amp in. of wat is daar dan het verschil tussen

op die caliber zit alleen een send and return.

groetjesRob

Phyrexian
2 oktober 2003, 09:55
Hoi

ik heb op mijn buizenversterktop een Pre amp output Power amp input with volume control

hoe en wat kan ik hiernou mee doen.


Hey,
deze twee in/uitgangen dienen om ofwel een externe poweramp te gebruiken [Preamp out](samen met je interne preamp).
Ofwel om een externe preamp te gebruiken [poweramp in](samen met je interne poweramp).
Het is absoluut geen fx-loop. Ik heb zo'n jacks ook op m'n basversterker en het kan handig zijn om met andere preamp te spelen. Zoals je zegt heb je al een 'echte' fx-loop (met send & return) om effectjes in te plaatsen.

shredneck
2 oktober 2003, 20:54
Woops, ik dacht dat het een fx loop ws, mijn excuses voor dit misverstand. Als er een send en return op zit, dan is DAT idd de fx loop.

diengeman
3 oktober 2003, 15:11
wat is dan het verschil met paralel send/return en die andere send/return.

Phyrexian
3 oktober 2003, 15:48
wat is dan het verschil met paralel send/return en die andere send/return.

send/return loops zijn om effectjes in te plaatsen.
die poweramp in, preamp out, is om andere preamps/poweramps aan te sluiten.