PDA

View Full Version : De geur van een nieuwe gitaar



telecastermaster
1 oktober 2003, 12:45
Ik weet het, het klinkt stom maar ik hou erg van de geur van mijn Amalio Burguet gitaar. Iedere keer dat ik 'm oppak om te spelen ruik ik weer die geur van hout en lijm.
Mmmmmm.....heerlijk. :)

bert k
1 oktober 2003, 12:50
Tja, waar je al geen topic over kan openen... Maar ik weet wat je bedoelt, hout, lijm, gitaar, Lekkerrrrr! :)

angorawol
1 oktober 2003, 16:38
Een reden soms een gitaar te kopen, of eerder een reden bij.

willem1940
1 oktober 2003, 18:12
Er bestaan houtlijm-snuivers, junks. Meestal gaat het dan om verse/natte lijm.

Natuurlijk bestaan er verschillende soorten houtlijm en sommige bevatten dampjes die al vrij gauw slijmvliezen en/of longen aantasten.

Ik meen dat "klassieke" houtlijm gestookt/gekookt werd/wordt uit beenderen, stinkt in ieder geval "vers" als de rotte pest.

hoofd
1 oktober 2003, 18:24
Begrijp precies wat je bedoelt Peter, heb ik ook bij mijn Esteve, vooral toen ik 'm net had, heerlijk die geur :).

bert
1 oktober 2003, 19:54
Ik ga nog veeeel verder. Ik vind zelf de geur van mijn gitaar-koffer lekker ! ! ! ! 8-)
Enkele weken geleden op vakantie in Zwitserland ben ik zelf bij een houtzagerij binnen gelopen en gesnoven. Ik miste mijn gitaar zo, dat ik hoopte daar iets van herkenning te kunnen snuiven. Maar helaas. Wel heb ik in de bossen waar ze enkele dagen daarvoor aan het kappen waren geweest een stuk hout gevonden ( en meegenomen ) wat me aan mijn gitaar deed denken ( structuur, reuk, kleur van het bovenblad ). Het ligt nog steeds voor me naast mijn computer.
Ik weet het . . . . het is misschien een lul verhaal, maar voor mij wel belangrijk. Het zijn de kleine dingen die het doen . . . . :)

Bert.

hadv
1 oktober 2003, 20:48
jummie,

de martin die ik enkele maanden geleden kocht zit, mede door de hete zomer, continu in zun koffer
daar ruikt het heerlijk naar hout.... :-D
af en toe snuif ik aan de koffer (pervert :razz: :razz: :razz: )

bert k
1 oktober 2003, 20:49
Geur is vaag; geur is geheugen, herinnering.

Dan ff een ander gitaar-geur verhaal: Jaren geleden is de gitaar van een vriend gestolen. Hij ging aangifte doen en vermeldde op het formulier dat de koffer naar kattepis stonk. Had de kat slechts éénmaal geflikt en was er nooit meer uitgegaan... :-D

Javaca
1 oktober 2003, 22:26
Geur is vaag; geur is geheugen, herinnering.

Dan ff een ander gitaar-geur verhaal: Jaren geleden is de gitaar van een vriend gestolen. Hij ging aangifte doen en vermeldde op het formulier dat de koffer naar kattepis stonk. Had de kat slechts éénmaal geflikt en was er nooit meer uitgegaan... :-D

Wilde hij 'em nog wel terug?

bert k
1 oktober 2003, 22:57
JAAA! Was een ouwe LesPaul. Helaas, nooit meer teruggezien.

sickpunk
9 oktober 2003, 16:38
mijn gitaar ruikt niet..... maar de kast waar m'n LP's in staan wel(is een dichte kast) als je die open doet.....WOW oud papier en weet ik veel.....ruikt in elk geval heerlijk!!

bert k
9 oktober 2003, 16:49
Ja verdomd. Beter dan CD's...

Javaca
9 oktober 2003, 20:09
CD=KUT

VINYL that's the way I like it!

willem1940
9 oktober 2003, 20:18
Ik vermoed dat RUIKBAAR Vinyl goed giftig is.

bert
9 oktober 2003, 22:25
Het begon zo gezellig : de geur van mijn gitaar etc. etc.
We hebben het nu al over de geur van CD de geur van k . .
Giftige dampen . . . . :-(

De geur net na een regenbui in de zomer is lekker.

We dwalen steeds verder af. Laten we bij het onderwerp blijven. Het end is namelijk zoek nu.

Bert.

sickpunk
10 oktober 2003, 15:03
Ik vermoed dat RUIKBAAR Vinyl goed giftig is.

volgens mij ruik je het papier en niet het vinyl zelf...

maar mij gitaar ruikt nie hooor........!

Javaca
10 oktober 2003, 21:02
IK STOP MET COKE!

GITAREN, DAAR WORDT JE VEEL SNELLER HIGH VAN :-D