PDA

View Full Version : Line 6 FM4 Filter Modeller



idno
1 oktober 2003, 10:56
Ik wil wat filters naast mn GT3 en ik zat te denken aan een Envelope Filter (DOD fx25b) en een Lo-Fi (Ibanez LF7).
Maar bevat die FM4 van Line 6 niet soortgelijke effecten? :???:
Heeft iemand ervaring met dit pedaaltje :) en wat kan je er allemaal mee.
Ik dacht dat het beter was om dit te kopen, want dan heb je gelijk een boel effecten meer :-D

Lucky
1 oktober 2003, 11:03
die line6 modelers zijn erg veelzijdig en erg praktisch. ze klinken best goed...maar allemaal net niet echt. dwz
als je een line6 mu-tron E.F. simulatie hoort en je vergelijkt het met het origineel...dan haalt ie het niet. dat wil niet zeggen dat het geen mooie E.F. kan zijn.

Het lijkt mij de ideale manier om er achter te komen wat je nu precies leuk vindt en wat je vaak zult gaan gebruiken. Je kunt dan later nog eens investeren in "the real thing"

idno
1 oktober 2003, 13:05
ja, € 350,- is wel een dure manier om erachter te komen wat je leuk vind niet?
Denk je niet dat het beter zou zijn als ik gewoon die losse pedaaltjes zou nemen?

Lucky
1 oktober 2003, 13:21
ten eerste zou ik er een tweedehands of op ebay halen.

tja er is een kans dat je met twe of drie pedaaltjes metteen een schot in de roos hebt....
maar mijn ervaring is dat voordat je een setje met pedalen hebt dat helemaal naar je smaak is(zeker iets eigens als filters) dat je wel meer kwijt gaat zijn van 350

waarschijnlijk (als je tevreden bent met de effectkwaliteit van de GT) zal de line6 al een schot in de roos zijn voor je

idno
1 oktober 2003, 13:27
ik heb een aantal reviews gelezen op een of ander site (http://www.harsnoise.com) over de LF7 en fx25b.
de lf7 werd totaal afgekraakt, omdat hij door ibanez mooier werd beschreven dan dat hij in werkelijkheid is/doet.
de fx25b werd de hemel :harmony: in geprezen.

Lucky
1 oktober 2003, 13:37
ik heb hem gehoord...ik was er niet zo weg van...maar goed ik ben een beetje een wah freak en heb zelf een 70's Mu-tron III en dan is alles wat erna komt minder.

Emma (discombobulator) heeft een goede E.F
de Qtron schijnt heel ok te zijn
Frostwave maakt er ook een...
en Rastop

maar goed dan praat je ook over fikse prijzen.
wat dat betreft is die Line6 wel waar voor je geld.

een mxr-etje schijnt ook niet slecht te zijn

idno
2 oktober 2003, 12:06
mutron III, tja, dan noem je natuurlijk gelijk wat.
en zo'n Q-tron is onwijs, maar ook weer zo duur.
waar ik ook een beetje mee zit is: voegt een Envelope Filter iets toe aan mn GT-3. Zelf denk ik van wel. daarom ging mijn keus als eerst uit naar de DOD, want die zijn niet zo duur.

Lucky
2 oktober 2003, 12:14
zit er een envelope filter in die gt...ik ken die bakken niet zo goed.
meestal is wah en soortgelijken in multidozen een beetje een afgerafelde bijzaak. ik weet dat die losse ef (boss aw...) wel aardig klinkt...niet mega maar het werkt .
Een maat van me heeft er nog een te koop liggen....

idno
2 oktober 2003, 12:24
het enige wah wat ik heb is een AutoWah en een FootWah. Is wel grappig. maar ik heb me laten vertellen dat een AutoWah op tijd waht :-? (jezus, een niet werkwoord) en een Envelope Filter op hoe je aanslaat. Volgens mij klinkt een E.F. ook veel beter en is het ook beter te gebruiken voor specail fx enzo

Lucky
2 oktober 2003, 12:40
inderdaad
autowah waht (briljant) op tijd (een soort tremolo effect maar dan met hoge en lage freq.) en een envelope Filter reageerd op je speldynamiek.
harder aanslaan laat de hoge frequenties doorkomen. je kunt er inderdaad hele spannende trebleswells mee maken door een acoord steeds harder aan te slaan. vrij dramatisch effect.

wat voor autowah heb je, hoe klinkt ie en vooral...hoe snel gaat ie! (speed)

idno
2 oktober 2003, 12:45
tja, gewoon die standaard autowah uit mn GT-3. Hij waht( :-D ik begin van dit woord te houden) wel leuk, ik kan er grappige effecten me krijgen, vooral als je het radicaal insteldt. Speed gaat gewoon van 0 tot 100, dat is denk ik hetzelfde als bij een normale Boss AutoWah.

Lucky
2 oktober 2003, 12:53
ok.

heb jij eventueel interesse in die boss EF van die maat van me?

tis trouwens ook een Katteker, rare lui.....

idno
2 oktober 2003, 12:58
nee dank je, boss E.F. zijn niet zo, dat wist ik al, en ik vind dat mn setup niet uitsluitend uit een merk moet bestaan, altijd verder kijken dan je neus lang is weet je.

zeg die maat van je wie is dat? misschien ken ik m (ik denk t niet, maar toch :razz: )

Lucky
2 oktober 2003, 14:15
Ivar Zantinge

idno
3 oktober 2003, 09:17
nee, nooit van gehoord :lol:

maaruh, wij kattukkers zijn geen rare lui hoor :-D

Lucky
3 oktober 2003, 09:25
nee, nooit van gehoord :lol:

maaruh, wij kattukkers zijn geen rare lui hoor :-D

JIJ bent niet objectief genoeg om dat vast te kunnen stellen :D


......

ok, ik geloof je :)

idno
3 oktober 2003, 10:34
Ja zeg, je hoâh mèn toch auk nie zegge dat Jè egbè laup as Haagse Lucky? :evil:

Haha, dit heppik geschreive met een programmaatje, speisial voâh jâh gemaak
Harrypad :)

Lucky
3 oktober 2003, 11:00
Ja zeg, je hoâh mèn toch auk nie zegge dat Jè egbè laup as Haagse Lucky? :evil:

Haha, dit heppik geschreive met een programmaatje, speisial voâh jâh gemaak
Harrypad :)

:D
eigenlijk ben ik een geboren en getogen Leijenaar....
dus theoretisch gezien hebbik nog meer met die maffe vissers dan met die adovreters.
:)

idno
3 oktober 2003, 11:04
Leije, joh, daar ben ik geboren (in t ziekenhuis, daarna z.sm. terug naar Kattuk :lol: )

Maar moet je niet naar jullie 3 oktober feestjes dan :wink:

Lucky
3 oktober 2003, 11:17
doe me een lol!

Leiden:
de stad met het laagste gemiddelde IQ
en de hoogste concentratie coffeeshops
van Nederland.

en dat komt volledig tot uiting op drie oktoburrrrrrrrr



wel leuke bandjes vaak....

idno
3 oktober 2003, 11:18
que coffeeshops; overtreft Leiden, Amsterdam??? :???:
raar :-?

Lucky
3 oktober 2003, 11:26
sorry...

hoogste concentratie coffeeshops.... per inwoner

idno
3 oktober 2003, 11:28
jaja :P

zeg, heb je mn 'droomsetup' al gezien 8-)

kijk ff bij mn post

Lucky
3 oktober 2003, 12:20
ik zag het!

persoonlijk ben ik niet zo'n fan van multidozen....maar het ziet er cool uit

idno
3 oktober 2003, 14:08
Multi fx is handig. Ik had eerst een Boss DS-2, prima ding, maar ik wilde wat meer effecten. Toen kwam de GT-3 uit en die kwam zeer goed uit de tests enzo, dus heb ik de DS-2 weggedaan, want die zit ook in de GT-3.