PDA

View Full Version : vraag over body van Epi LP



anoniem
6 februari 2002, 18:35
Epiphone LPs zijn toch altijd uit 2 helften gemaakt (de body heb ik het dus over)?? Hoe komt het dan dat je bij sommige Epi Les Pauls aan de onderkant geen scheidingslijn ziet en bij andere weer wel??

Jon
6 februari 2002, 19:24
Ik heb er ook 1,en daar zie je niets aan,misschien de afwerking of uit een andere fabriek?
Feit is en dat vind ik helemaal raar,toen ik deze 2 weken geleden kocht , hing er precies dezelfde naast,zelfde model zelfde kleur enz,enz en de mijne was 40 euro duurder.
Het enige verschil zat hem in het serienummer,,die iets goedkopere begon met een U en de mijne met een I.
Ik vind het allemaal erg vaag.

Neophyte
13 februari 2002, 16:30
waarom koop je dan die van 40 euro duurder?

sleep_to_saturate
13 februari 2002, 17:03
Op 2002-02-06 19:24, schreef Jon:
Ik heb er ook 1,en daar zie je niets aan,misschien de afwerking of uit een andere fabriek?
Feit is en dat vind ik helemaal raar,toen ik deze 2 weken geleden kocht , hing er precies dezelfde naast,zelfde model zelfde kleur enz,enz en de mijne was 40 euro duurder.


Weet je zeker dat ze dezelfde elementen hadden?
Ik heb namelijk een epi lp deluxe met minihumbuckers. die was zo'n 80 gulden goedkoper dan de standard en klonk naar mijn zeggen een stuk beter.

Nemesis
13 februari 2002, 17:07
vraagje....zit er veel verschil in de klank van een epi uit twee helften en 1 helft?

jaccoos
13 februari 2002, 18:03
waarschijnlijk zal de sustain wat minder zijn, maar de mijne bestaat uit 2 stukjes en die heeft nog altijd een goeie sustain dus...

Jon
13 februari 2002, 18:17
Op 2002-02-13 16:30, schreef Neophyte:
waarom koop je dan die van 40 euro duurder?


Simpel he?
Deze ziet er stukken beter uit!
Beter afgewerkt,geen beschadigingen en ja het waren allebei nieuwe,dus ging ik voor de mooiste .
Die ene die goedkoper was had trouwens ook een gammele schakelaar en 1 toon knop deed het niet.
Al met al blijkt weer dat de ene nieuwe gitaar niet de andere is.

Jon
13 februari 2002, 18:19
Op 2002-02-13 17:03, schreef sleep_to_saturate:


Op 2002-02-06 19:24, schreef Jon:
Ik heb er ook 1,en daar zie je niets aan,misschien de afwerking of uit een andere fabriek?
Feit is en dat vind ik helemaal raar,toen ik deze 2 weken geleden kocht , hing er precies dezelfde naast,zelfde model zelfde kleur enz,enz en de mijne was 40 euro duurder.


Weet je zeker dat ze dezelfde elementen hadden?
Ik heb namelijk een epi lp deluxe met minihumbuckers. die was zo'n 80 gulden goedkoper dan de standard en klonk naar mijn zeggen een stuk beter.


Allebei precies hetzelfde zoals boven beschreven.
Het gaat hier om een Epi LP Custom Flametop.
De een was duidelijk slechter in afwerking dan de ander dus waren die 40 Euro voor mij absoluut geen probleem.

Joey
14 februari 2002, 11:19
Op 2002-02-13 17:07, schreef Nemesis:
vraagje....zit er veel verschil in de klank van een epi uit twee helften en 1 helft?


1 helft?? Dat ziet er gek uit :smile:
Nee als het goed is bestaan er geen Epi LP's uit 1 stuk, zegt de importeur tenminste.

sleep_to_saturate
18 februari 2002, 13:31
Op 2002-02-13 18:19, schreef Jon:
Allebei precies hetzelfde zoals boven beschreven.
Het gaat hier om een Epi LP Custom Flametop.
De een was duidelijk slechter in afwerking dan de ander dus waren die 40 Euro voor mij absoluut geen probleem.

Oh ja dat is te begrijpen. Daar zou ik die extra euro's ook wel voor neerleggen.