PDA

View Full Version : Scarlatti Sonate (klassiek)



delphiro
1 oktober 2003, 09:43
Even tussen al het electrisch geweld door mijn opname van een Scarlatti sonate.

Voor de liefhebber en de critici :)

(2.8Mb)
http://home.zonnet.nl/delphiro/mp3/scarlatti.mp3

Arbz
1 oktober 2003, 14:20
Net even de muziek zitten bekijken, maar je speelt hem heel goed, beter dan ik zou kunnen :)

Toch nog even wat beste stuurlui staan aan wal commentaren: zoek wat meer eenheid in je trillers; de ene is sneller dan de andere.

We bespelen gewoon een te moeilijk instrument! :D
Je basnoten komen er trouwens goed uit!

rien
1 oktober 2003, 21:30
Prachtig stuk. mooi gespeeld.

Misschien gekke vraag maar het 'lijkt 'alsof je het speelt terwijl je de muziek voor je neus hebt klopt dat ?

Ik doe het je in ieder geval met of zonder muziek niet na

groeten
rien

Mithrandir
1 oktober 2003, 21:47
Wow, goed gespeeld zeg. Ik zou bijna mijn klassieke gitaar weer oppakken, maar ik kan het distoorsjiun knopje niet vinden op dat ding :P

slayurrr
1 oktober 2003, 21:55
Mooi gespeeld, ik ben niet echt een kenner van zulke muziek, maar ik vind het leuk om aan te horen.

Gert-Jan
1 oktober 2003, 22:08
Hey 'Classico Virtuoso',

Mooi gespeeld, goede timing en accenten. Ik vind het niet het meest uitdagende stuk maar dat maakt het des te moeilijker. Blijf lekker veel posten want dit zijn welkome afwisselingen! 8-) 8-)

Negative K3 fan
1 oktober 2003, 22:49
hehe door jouw stukken krijg ik altijd de neiging zelf mn klassieke eens te pakken en iets op te nemen... een dezer dagen zal ik wel een gitaar arrangement van satie (vrij makkelijk) opnemen ofzo...

Erg goed gespeeld, ik ben persoonlijk niet zo gek van scarlatti, maar dit is wel een aardig mooi lied. Je opname komt erg professioneel over door de perfectie (maar niet foutloos) en accenten etc.

Arbz
2 oktober 2003, 00:11
Hey 'Classico Virtuoso',

Ik vind het niet het meest uitdagende stuk maar dat maakt het des te moeilijker.

Over het algemeen geen heel lastig stuk nee, maar het tempo is redelijk hoog en er zitten echt wat kutstukjes in qua vingerzetting!

Wat je zegt, maakt het inderdaad op een bepaalde manier des te moeilijker :)

Gert-Jan
2 oktober 2003, 08:07
Met uitdagend geef ik geenszins een moeilijkheidsgraad aan maar meer de zaken als, melodie, afwisseling e.d. Het is vrij langdradig naar mijn mening.

delphiro
2 oktober 2003, 08:24
bedankt voor de reacties :)

ennuh, schijn bedriegt Gert Jan, het is inderdaad niet Rodrigo of Villa Lobos maar er zitten een heleboel heftige passages in. Bovendien vind ik het een hele klus om op dit tempo alle noten een beetje netjes en gelijkmatig neer te zetten. Dit komt waarschijnlijk ook omdat het oorspronkelijk een piano / clavecimbel stuk is dat niet zo 'natuurlijk' op de gitaar valt.


Misschien gekke vraag maar het 'lijkt 'alsof je het speelt terwijl je de muziek voor je neus hebt klopt dat ?
Nope, dit keer heb ik 'm helemaal ingestudeerd en me geprobeerd te concentreren op het muzikaal maken. Helaas is ie technisch zo lastig dat dat niet altijd lukt. Dan moet je weer de hele tijd aan je linkerhand denken.... tis ook nooit goed :razz:

Thx allemaal!

delphiro
2 oktober 2003, 08:32
Met uitdagend geef ik geenszins een moeilijkheidsgraad aan maar meer de zaken als, melodie, afwisseling e.d. Het is vrij langdradig naar mijn mening

Daar kan ik me inderdaad wel in vinden. Scarlatti is altijd AABB en dit stuk is redelijk voorspelbaar. Toch vind ik het zelf een mooi stukje Barok.

rien
2 oktober 2003, 08:33
het mooiste zou zijn, maar ik weet t ,ik weet t, als je zowel niet meer op links alswel op rechts hoeft te letten!...dan krijg je vleugels.

Ineens begrijp IK weer waarom ik aan dit instrument verslingerd ben

Hoi

Arbz
2 oktober 2003, 09:33
Met uitdagend geef ik geenszins een moeilijkheidsgraad aan maar meer de zaken als, melodie, afwisseling e.d. Het is vrij langdradig naar mijn mening.

Oude muziek is vaak heel voorspelbaar. Is soms heel irritant als ze er ineens een kinky noot in hebben gestopt je je niet verwacht ;)

(Huh? (g)een kruis? :):))

Gert-Jan
2 oktober 2003, 11:23
.....maar ik blijf het een minder uitdagend stuk vinden :wink: