PDA

View Full Version : basgitaar en midi



capt. E
1 oktober 2003, 03:04
Zijn er mensen die ervaring hebben met de Roland GI-20 (midi-interface) in combinatie met de GK-2B pick-up. Ik speel in een dance band en wil ook graag beschikken over die vette bassounds van onze toetsenist. Hoe zit het met de latency (vertraging)? Welke module gebruik je? Alle ervaringen met midi en bas zijn welkom. Ik heb de V-bass van Roland getest maar vond de geluiden eigenlijk niet interessant.

Berten
1 oktober 2003, 11:31
Die roland PU voor de Vbass is GEEN MIDI-PU, dus je kan er alleen de Vbass mee aansturen en geen andere midimodules!

Berten
1 oktober 2003, 11:32
Ik denk trouwens dat yamaha wel een MIDI-PU heeft voor bass, maar ik weet het niet zeker!

Clunk
1 oktober 2003, 18:13
http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=2560351663&category=47583

een peavey midi-bas

capt. E
1 oktober 2003, 18:14
De GK-2B is inderdaad geen midi PU. Je kunt hem echter aansluiten op de GI-20 midi inteface. Dit kastje zet het signaal van de PU om in een midi signaal. Het signaal van de GI-20 kun je dan weer doorsturen naar elke synth/sampler met midi aansluiting. Volgens de Roland site is dit de snelste midi interface ooit, en maakt het dus mogelijk om bijna elk geluid aan te sturen via je basgitaar. Het is dus mogelijk maar werkt het ook zonder vertraging? Wie heeft hier ervaringen mee?