PDA

View Full Version : Advies gevraagd



slayurrr
30 september 2003, 21:32
Ok, ik heb dit jaar al heel wat zitten sparen en ik ben mijn oefenversterker nu meer dan zat dus er moet nieuw spul komen.
Ik weet over het algemeen weinig van versterkers/effecten ect. dus ben hier nog niet echt in thuis.

Ik zoek dus een nieuwe versterker + rack spul/effecten die naar mijn mening natuurlijk heerlijk klinken.
Als ik speel, speel ik vaak veel solo werk van Vai ect. en kwa riffs speel ik o.a veel metal.

Ik ken wel naar een winkel toelopen en dingen uittesten ect. maar ik zou niet echt weten waar ik zou moeten beginnen als ik daar in zo'n winkel ben.
Ik ken wel advies vragen aan die gasten die in de winkel staan, maar dat is niet altijd vertrouwbaar en jullie kunnen me vast wel betere adviezen geven (wat af te raden is of juist echte aanraders zijn).

Me budget ligt rond de 2000 euro en met sponsering van me ouders nog wel iets hoger.
Al wil je meer weten vraag het dan maar.

Alvast bedankt.

Negative K3 fan
30 september 2003, 21:37
wow, van een oefenversterker naar een rig van >2000 euro, dat is niet mis... voorzichtigheid geboden dus.

Wil je een top of een rack versterker? Wil je veel effecten en ze ook midi switchen etc? Zoek je veel zijdigheid of een paar echte goede sounds? Kun je ook bands artiesten noemen waarvan je dednkt dat zij jouw toon een beetje hebben? Hoeveel hard moet het gaan? Wat voor speaker gedoe had je in gedachten?

Wat heb je allemaal al wel in een winkel aan versterkers getest?

Akira
30 september 2003, 21:39
Kom op neg k3 fan, zijn nick is Slayurrr...zeg gewoon dat die een 5150 moet kopen.....

Jools
30 september 2003, 21:44
hmmm ik zou zeggen zoek eerst wat uit over versterkers e.d. stap zo'n winkel binnen en speel wat over die dingen. Veel Speelervaring is denk ik goed om een eigen opinie te vormen over 'goed geluid' . 2000 Euro is niet niks en het zou natuurlijk zonde zijn om het te verkwanselen aan iets wat thuis toch niet zo goed blijkt te klinken.

Wat versterker/effecten betreft. Geef de versterker voorrang, aangezien deze een groot deel van de basis van je geluid is moet deze gewoon goed klinken. Een duur 19" effectenbakkie kopen kan later wel.

Negative K3 fan
30 september 2003, 21:48
Kom op neg k3 fan, zijn nick is Slayurrr...zeg gewoon dat die een 5150 moet kopen.....

nee, want voor 2000 kun je veel mooiere dingen kopen.

slayurrr
30 september 2003, 21:48
Ik speel vaak licks van Vai en satch, misschien beetje standaard maarja dat is nou eenmaal wat ik leuk vind.
Ik zoek een beetje een geluid zoals in het nummer "For the love of god" dat wil niet zeggen dat ik precies dat geluid wil hebben, want ik ben vai niet en zoveel geld om dat spul te betalen heb ik ook niet, maar dan weet je ongeveer wat ik zoek voor het solo werk.

Riffs speel ik ook wel, maar ben meer gericht op het solo werk, als ik riffs speel dan weet je natuurlijk al wat voor dingen ik speel als je naar me nickname kijkt. :wink:

Of ik een top of rack versterker wil weet ik eigenlijk nog niet, ik zit er niet echt in, kwa geluid zoek ik meer een paar goede sounds.
Zo heel hard hoeft het nog niet te gaan, ik ken hier lekker te keer gaan, maar moet toch wel een beetje denken om de buren.

Ik heb in de winkel wel is op wat marshalls gespeelt, een paar keer op een valvestate (zonder effecten er aan alleen distortion via de amp) en een keer op een jcm900 top met een cab eronder, dat was opzich wel goed geluid alleen dat scheurde me even teveel.

Janneman
30 september 2003, 21:53
Idd, een goede versterker is het belangrijkst. Voor metall zou ik denken aan een ENGL of een 5150, kan natuurlijk ook tweedehands (spam!!!).
Nu moet ik eerlijk zeggen dat als je veelzijdigheid wilt, maar toch nog niet precies weet wat je wilt het de moeite is om wat rackzooi te gaan proberen. Verschillende eind- en voorversterkers en wat effect apparaten. Al maak je het jezelf er niet makkelijker mee. :???: :wink:

Negative K3 fan
30 september 2003, 21:53
een jcm900 scheurde je te veel? slayurr als naam hmmm...


maarja anyway, ga eens naar een winkel als jukebox of musik produktiv waar ze heeel veel amps hebben staan in alle soorten en maten en probeer zoveel mogelijk uit en probeer een beetje erachter te kopmen welke amps een beetje naar jouw sound zijng evoiced en een beetje lekkere feel hebben, kijk niet naar prijzen etc maar probeer er gewoon achter te komen wat jij nog echt lekker vindt klinken aangezien ik het idee heb dat je echt niet weet wat je zoekt. Dan kunnen wij je wel van alles aan gaan raden, maar vaak is er ook nog een persoonlijke factor aanwezig.

veel succes.

jpb
30 september 2003, 21:55
Waarom zou je 2000,- uitgeven voor een versterker, terwijl je niet precies
weet waar je naar op zoek bent? Klinkt een beetje alsof je meteen een Porsche wil rijden terwijl je net je rijbewijs hebt. Ik denk dat je met de helft al een goede versterker kunt kopen. Koop 'em dan tweedehands, dan kun je hem weer verkopen wanneer het niets is zonder veel verlies te maken. succes

BLOK182
30 september 2003, 21:58
Tis idd meer wat je zelf wilt hebben, en het is handig dat je daar een groot budget bij hebt. Maar het hoeft nog niet meteen te betekenen dat je het budget ook helemaal nodig hebt.

Akira
30 september 2003, 22:01
Koop een Brunetti XL R-Evo, veelzijdige versterker.
Koop er een T.C. Electronics G-Major bij, die kan je dan in die XL R-Evo steken (die head heeft een 19" "slot")
2 x 12" cab erbij, en je bent klaar :-D

Ff serieus...ga eens naar monnickendam, daar is een piepklein muziekwinkeltje waar een brunetti combo staat.
Ik speel zelf eigenlijk alleen metal, en die amp heeft veel indruk op mij gemaakt, door de veelzijdigheid aan geluiden.
Van een mooie clean tot een highgain geluid...ik vond hem erg goed....(niet dat ik er veel verstand van heb...)
Veel en veel beter dan een 5150, die ik afgelopen zaterdag in Amsterdam bij Dirk de Wit of hoe die winkel ook heet gehoord heb.

slayurrr
30 september 2003, 22:10
Ik hoef niet perse 2000 euro uit te geven, alleen dit is mijn budget en ik vraag om eventueel advies wat voor deze prijs mogelijk zou kunnen zijn.

@negk3: Mijn nick mag dan wel slayurrr zijn en ik luister ook graag naar metal, maar zo heel vaak speel ik het niet. Ik speel dan wel is het hele reign in blood album mee :wink: maar om nou zelf de heletijd metal te gaan spelen vind ik niks.

Hoe goedkoper hoe beter natuurlijk, als ik maar goed geluid heb!
Het jammere is dat ik weinig verstand heb van versterkers + rack spul/effecten en bij de winkels in mijn buurt hebben ze niet echt zulke bijzondere dingen.

@akira: Wat is de naam van die winkel in monnickendam?

Akira
30 september 2003, 22:14
Is monnickendam niet zo'n gat waar je in 10 seconden doorheen rijd?
Ik denk dat er maar 1 winkel is daar die gitaarspullen verkoopt....
Ik weet het niet meer precies,ik was er met Fred Dons.
Ik zal het eens aan hem vragen....

Negative K3 fan
30 september 2003, 22:19
tja voor zover zou ik zeggen dat je eens naar een Engl Savage 120 of Savage SE moet gaan kijken.

slayurrr
30 september 2003, 22:22
Ik hoor veel goeie dingen over Engl ja, maar zijn dit niet vaak scheurbakken? of is dit alleen het geval zo bij de powerball?

Ik zal is wat info zoeken over de Savage iniedergeval.

Nocki
30 september 2003, 22:23
mischien dat je samen met iemand anders een leuk 19"rakje kunt bouwen.

een preamp, poweramp en fx zzijn al gauw gevonden.

mijn geluid is helemaal mesa/boogie maar dat moet je voor jezelf uitmaken. houd er rekening mee dat alles wat je los koopt en niet in een kist kan apart gedragen moet worden en telkens aangesloten moet worden. een top een cab en een rack werk dus niet super. een rack met kast weer wel. en een combo is het makkelijkst.

ga gewoon eerst eens amps uitproberen...

Nockli

Akira
30 september 2003, 22:24
INFO???

INFO???

www.brunetti.it

Negative K3 fan
30 september 2003, 22:24
ze zijn vrij veelzijdig, maarja ze schueren ook goed. Daarom raadde ik je ook de savage aan die is wat smoother en minder scheur als de powerball. Vraag het maar een lordriffenstein en gerrekat, die hebben er verstand van. Misschien dat je ook eens wat naar een bogner shiva kunt kijken, een mooie twee kanaals verstertje met 6l6 of el34 buizen waar een geweldige clean op zit en een enorm goede scheur die niet 'ruig' is als je begrijpt wat ik bedoel.

Akira
30 september 2003, 22:27
NOU BREEKT MIJN KLOMP zoals ze dat zeggen...
De winkel in Monnickendam waar ik het over had, DEALER VAN DE MAAND:

http://www.gitaarnet.nl/dealervandemaand/debrug.php3

Negative K3 fan
30 september 2003, 22:29
en wat ziet mijn oog

http://www.gitaarnet.nl/img/dealervandemaand/debrug/A4.JPG

een brunnetti

Akira
30 september 2003, 22:31
Ja, mooi he...maar die ik wil kopen is deze:

http://www.brunetti.it/img/prodimgs/big_xlrevo.jpg

Nocki
30 september 2003, 22:32
tis natuurlij maar smaak. maar ik vond m niet zo mooi klinken. zou wel mooi zij met een gmajor erin... maar goed. ik ben geen brunettie fan...

je zou er best blij mee kunnen zijn...
Nocki

Akira
30 september 2003, 22:38
Helemaal waar, en ik moet eerlijk bekennen dat ik wel erg snel enthousiast raak over iets.
Maar ik heb tot nu toe een marshall TSL jcm 2000 en een Peavey 5150 mkII gehoord, en die brunetti stak er moet kop en schouders boven uit voor mijn onervaren oortjes....
Zou voor het verstandige eigenlijk nog verder moeten kijken, maar ja...
Het is zoals Slayurrr zegt, het is zo moeilijk om ze te vinden om ze te testten, vooral omdat je geen idee hebt wat je zoeken moet.
Ik ben bij de feedback geweest in Utrecht, dacht dat ze daar toch wel veel hadden, maar dat viel enorm tegen, qua amps dan.
Nou ja, voordat ik het geld heb voor die brunetti en een 2 x 12" kast (1900 pleuro) ben ik alweer een tijdje verder, misschien dat ik dan wel heel hard een ander merk aan het roepen ben.... :-D

Nocki
30 september 2003, 22:42
ga gewoon een samps uittesten.

en als je dan iets hoort wat je goed vind ga dan zoeken naar welke amp van dat merk.
heb je je amp gevonden kijik dan opf je m tweede hands kan vinden. heb je m tweedehand dan kan je m altijd zonder te veel verlies verkopen voor het zelfde geld..
en je houdt geld over voor fx. de g-force kan ik je aanbevelen omdat je beginner bent. en hij houdt je geluid ver intact..

Nocki

slayurrr
30 september 2003, 22:45
Brunetti, onbekend merk bij mij maar daar zal ik zeker ook even naar kijken als ik het ooit is zie ergens.
Zoals ik al zei zijn er bij mij in de buurt niet echt veel gitaarwinkels met coole spullen voor zover ik weet.
Het is allemaal van dat standaard spul, er is in de buurt wel een winkeltje met veel amps, maar die verkoopt alleen spul van Fender en dat zoek ik niet :)

Nocki
30 september 2003, 22:48
om evenm mijn mening en smaak te verdedigen zonder dat deze aangevallen werd... brunettie klinkt veelal hetzelfde. je kan draaien aan deknioppen maar het karakter blijft.
ik zoen meestal in een amp het karakter wat bij mij past. en brunettie klinkt altijd brunettie.

Nocki

Akira
30 september 2003, 22:48
Ik had er ook nog nooit van gehoord, maar ik vroeg aan de gitaarbouwer in die winkel of ik de nieuwe emg-hz elementen mocht horen.
Hij plugde die gitaar toen in die brunetti combo, en die klonk toch wel zo achterlijk vet...
HELE relaxte gozer trouwens, hij vond dat ik een combo/stack eerst maar eens thuis en in de oefenruimte moest proberen voordat ik besloot of ik hem kocht...als dat geen servies is....

Deze combo was het trouwens:

http://www.brunetti.it/img/prodimgs/mc2002big2.jpg

Akira
30 september 2003, 22:50
om evenm mijn mening en smaak te verdedigen zonder dat deze aangevallen werd... brunettie klinkt veelal hetzelfde. je kan draaien aan deknioppen maar het karakter blijft.
ik zoen meestal in een amp het karakter wat bij mij past. en brunettie klinkt altijd brunettie.

Nocki

Dat was niet mijn indruk, omdat hij eerst een beetje bluesie geluid uit die amp haalde, en toen fred ff vermelde dat ik metal speel, draaide hij er meteen een high gain scheur uit.
Maar nogmaals, ik heb niet genoeg ervaring om hier over te kunnen oordelen.
en als ik 2000 pleuro te verspijkeren had, zou ik inderdaad misschien wel eerst HEEEEEL veel testen, om die ervaring toch een beetje op te doen.
Niets zo grof irritant als 2000 pleuro uitgeven, om na een x aantal weken ontevreden te zijn met wat je hebt.....

slayurrr
30 september 2003, 22:53
Zo dat is wel goede service ja, maar zoals ik uit jou verhaal opmaak is het een beetje een amp gericht op metal?

@nocki: ik zoek inderdaad ook het karakter wat bij me past, ik ken mesa boogie niet echt goed, ik heb nog nooit over iets gespeelt van mesa.
Ik dacht dat marcel coenen wat spullen van mesa had, zijn sound klinkt iniedergeval heerlijk. :)

Nocki
30 september 2003, 22:54
ja precies.
ik heb zelf een hoop geinvesteerd in mn spuyl. alles nieuw in een mooi rack en toen voor ebij een markiv gekocht. heel mn rack viel in duigen en mn geluid wat ik in mn hoofd had. en dat voor veel minder geld.

voortaan luister ik ook wat verder..

Maar goed.

Nocki

Akira
30 september 2003, 22:57
Zo dat is wel goede service ja, maar zoals ik uit jou verhaal opmaak is het een beetje een amp gericht op metal?


Nou ja, volgens mij dus niet...
Volgens mij is ie best veelzijdig, volgens Nocki klinkt ie wat je ook doet altijd als een "brunetti"

Kan je maar 1 ding doen he...ZELLUF LUISTURUH..... :-D

slayurrr
30 september 2003, 22:59
Precies, iets wat duur is hoeft niet perfect te zijn, ik ga iniedergeval zeker wat van mesa ook proberen alleen ik zou niet weten waar.

Ik woon in de kop van noord-holland, weet iemand een goede zaak ergens waar ik leuke spullen kan testen?

slayurrr
30 september 2003, 23:00
@akira: naja ik ga zeker een keer naar monnickendam rijden, het zal het zeker waard zijn!

Marc Oblivian
1 oktober 2003, 09:08
Precies, iets wat duur is hoeft niet perfect te zijn, ik ga iniedergeval zeker wat van mesa ook proberen alleen ik zou niet weten waar.

Ik woon in de kop van noord-holland, weet iemand een goede zaak ergens waar ik leuke spullen kan testen?

Dijkman, Dirk Witte en Sound Plaza in Amsterdam.
Bij Dirk Witte staat een Peavey 5150, zootje Marshalls en nog een ander scheurmonster..
Dijkman weet ik niet precies.
Sound Plaza is dealer van Bogner (schijnt 1 van de beste amps te zijn)
Je kan ook kijken bij de Plug en The String in Amsterdam.
De Plug heeft geloof ik in ieder geval nog een paar Jcm 800's staan...op zich hele goede rockversterkers.
Voor de adressen van al deze winkels kan je het best op gitaarnet.nl kijken (bij de dealerlijst).
Kijk btw ook effe op haarguitars.nl...is wat verder weg, maar hij heeft leuke spullen.....

grts,

Marc

gerrekat
1 oktober 2003, 12:07
ENGL POWERBALL + ENGL standard 4 x 12!!!

ik hou persoonlijk niet zo van rack spul klinkt me te hi fi en klinisch, cq. minder direct en balls to teh wall....

zeker voor metal zou ik een top plus cab (4 x 12) adviseren!

Of mijn XXX natuurlijk dat scheurt ook als een beest en dat scheelt je behoorlijk wat centen, ik heb hem een jaar gebruikt uitsluitend voor keiharde thrash metal en daar voldoet ie prima aan, je hebt zo Testament, Slayer or metallica sounds te pakken!

BLOK182
1 oktober 2003, 15:00
KOOP MUN BOOGIE OVER!!!! ;-)

Nevermore
1 oktober 2003, 16:55
ENGL POWERBALL + ENGL standard 4 x 12!!!


Nevermore sluit hier zich volledig bij aan.


zeker voor metal zou ik een top plus cab (4 x 12) adviseren!
Ik ga in december de standard erbij kopen, tenzij G-kat de zijne natuurlijk te koop zet :-D

GuitarMaster
1 oktober 2003, 17:16
Zo dat is wel goede service ja, maar zoals ik uit jou verhaal opmaak is het een beetje een amp gericht op metal?

@nocki: ik zoek inderdaad ook het karakter wat bij me past, ik ken mesa boogie niet echt goed, ik heb nog nooit over iets gespeelt van mesa.
Ik dacht dat marcel coenen wat spullen van mesa had, zijn sound klinkt iniedergeval heerlijk. :)

Gear Marcel Coenen:
- Mesa Boogie Simul Class 2:95 power amp
- Marshall JCM 900 1960-A 4 X 75 watt stereo
speakerunit
- Marshall JMP-1 MIDI Pre-amp
- Rocktron Replifex Effects Processor
- Digitech XP-100 Whammy Wah
- Digitech XP-300 Space Station

slayurrr
1 oktober 2003, 17:32
Tnx voor de reacties!

Veel mensen denken zeker dat ik opzoek ben naar de ultieme metal versterker vanwege me nickname, maar dat is dus niet zo :)

De sound van marcel coenen spreek mij inderdaad zeer aan en zoiets zoek ik dus ook.
Ik zal iniedergeval zeker is een kijkje gaan nemen in amsterdam en daar is wat dingen gaan testen van de spullen die mij worden aangeraden.

wessel
4 oktober 2003, 11:48
het is natuurlijk ook hoe je de versterker gebruikt, je hoeft niet alle scheur uit een versterker te halen die erin zit. Heb zelf ook een powerball en ik heb hem ook gekocht, omdat ik hem veelzijdiger vond dan de Peavey. Peavey = gemaakt om te blazen, maar niet erg veelzijdig. Als ik nog eens een keer andere muziek wil spelen kan ik dat geluid ook wel uit de powerball halen. Ik heb eigenlijk van alles op versterkergebied
uitgeprobeerd, zou jij ook moeten doen.