PDA

View Full Version : opknappen bas



bbr
30 september 2003, 20:53
Kan iemand mij een prijsindicatie geven voor het opknappen
van een oudere precision bas, het gaat hierbij voornamelijk om
de electronica en de achterste brug/stelmechaniek.

Emeth
30 september 2003, 21:00
Ga naar www.voxhumana.nl en daar vind je een prijslijsten voor alles (wat het bij hun kost). Ik denk niet dat iemand hier zo een prijsindicatie kan geven omdat je altijd verschillende prijsklassen hebt in electronica, brug/stelmechaniek.
Succes verder!

bassopotmus
2 oktober 2003, 19:16
Als je kan uitleggen wat je precies wilt, kan ik je mischien helpen.

Clunk
2 oktober 2003, 19:46
wat zou ik eigenlijk kwijt zijn als ik mooie bartolini soapbars in mn ibi laat gooien???

ik bedoel.. die domme dingen zijn al bij elkaar zon uh.. 350 euro ofzo.. en dan ook nog betalen van degene die ze monteerd..
(in het geval da'k het niet doe)

volgens mij gaat me dat ontiegelijk veel kosten :(

bassopotmus
3 oktober 2003, 10:06
domme dingen, waarom wil je ze dan?

Doe het zelf, ben je die kosten niet kwijt, echt poepie simpel..

Clunk
3 oktober 2003, 12:51
ja.. dom omdat ze zo duur zijn,
maar ze klinken wel uber geil :(

Gerben van Nazareth
3 oktober 2003, 19:08
Vraag je in geval van die Barts wel af of je bas dat waard is. Meestal is de kwaliteit van de elementen wel in proportie met de kwaliteit van de rest van het instrument. Doe je het wel, zit je mogelijk met een cheapo basje met hele dure PU's; lastig te verkopen, mocht dat aan de orde zijn.

BBR: een ouwe precision, als het een echte is, is wel een stuk antiek. Als je de waarde wilt behouden, zorg er dan voor dat modificaties omkeerbaar zijn. Bijvoorbeeld:

- een nieuwe brug die dezelfde schroefgaten gebruikt
- actieve electronica waarvoor je geen extra gaten hoeft te boren
- bewaar de ouwe rotzooi die je eraf schroeft voor de vintagefreak aan wie je de bas in een verre, financieel ongunstige toekomst die nooit moge komen, zult verkopen.

etc. U begrijpt het punt.