PDA

View Full Version : Groove Tubes



Rock&Roll
30 september 2003, 12:32
Wie heeft er hier veel of wat ervaring met lampen van Groove Tubes? ik heb al gehoord dat ze redelijk goed zijn, maar ook vrij duur. ik kan er namelijk rechtstreeks van een invoerder aan geraken aan een heel voordelige prijs.

Tubefreak
30 september 2003, 19:42
Groove Tubes koopt buizen van Sovtek, JJ, EH, Ei en uit China. Ze testen deze buizen, halen de slechte er uit en verkopen de goede. Over het algemeen betaal je iets meer, maar krijg je wel een zekere kwaliteit.

Maar groove tubes verkoopt dus vele verschillende buizen van verschillende fabrieken. Dus het geluid kan en zal sterk verschillen tussen de verschillende GT buizen.

Maarten

jpb
30 september 2003, 22:09
Ik wil nooit meer GT's, ook niet voor inkoopsprijs. Met al die glossy stickers en (lelijke oranje :cry: ) labels er op, terwijl er hele goede current-production alternatieven zijn (Sovtek, JJ).

PeeVee
1 oktober 2003, 15:47
Wie heeft er hier veel of wat ervaring met lampen van Groove Tubes?
No such thing... GT is geen fabrikant maar gewoon handelsmij die stempeltje op Russische en Chinese buizen zet. Beter om voor Svetlana of JJ uit te kijken. Als je 6V6's zoekt, dan weet ik nog wel wat voor je :wink:

SteavisSmokin
1 oktober 2003, 18:13
groove tubes maakt tegenwoordig wel een 6L6GC remake van de oude GE 6L6GC in de USA. De rest is nog allemaal relabeled.

PeeVee
5 oktober 2003, 22:36
groove tubes maakt tegenwoordig wel een 6L6GC remake van de oude GE 6L6GC in de USA
Ik twijfel daar nog steeds sterk aan, het mailtje dat iemand me laatst forwarde vind ik niet overtuigend. Er wordt gesproken over buizen die voor 95% (wat voor procent? Volume? Gewicht? "GT procent"?!?!) bestaat uit USA made parts. Ik begrijp niet waarom (alleen!) dat in de specs staat en niet gewoon "made in USA". Op de buis staat dat overigens weer wel, maar voor producten mag er inderdaad op staan vermits een bepaald percentage (ik meen 80%) afkomstig is uit USA.