PDA

View Full Version : Modderitis (over pedaalmods)



Soulman
30 september 2003, 09:35
Ok, ik maak me misschien niet populair, maar waarom al dat gemod?
Je kunt niet op HC kijken of er staat een of andere Keeley mod bij.
Ik koop toch ook geen strat om hem te laten modden zodat 'ie klinkt als een les paul. Ik snap nog wel dat je misschien een RI naar originele specs wilt hebben. Maar bijna iedreen een wil meer bass respons...WHY :???:
Je bent toch geen bassist, in een band heb je een ander freq.rol. Vooral het midden zorgt ervoor dat men je hoort, bas is voor bassisten.
Neem bijv m'n OD3, klinkt thuis erg goed, maar verzuip in de band, de TS 9 doet het daar beter.
Wil je een ander geluid dan een TS9 cloon, zoek dan wat anders, zoals een andere bouwer bijv. Menatone.
Zo...dat lucht op :razz:

Dirk_Hendrik
30 september 2003, 10:33
Waarom zou ik wat anders zoeken als ik datgene wat ik wil bereiken kan krijgen met 10 minuten solderen en een paar euro aan onderdelen??

Ik zou zeggen dat de gitaristenwereld aan stuk leuker wordt als men meer mod en je dus geen garantie meer hebt dat pedalen hetzelfde klinken. Daarnaast is het modden van een pedaal vaak gewoon een verbetering die voor de fabrikant commercieel gezien te duur was. True bypass switches bijvoorbeeld.

Robbert
30 september 2003, 11:38
En daar heb ik dus niks meer aan toe te voegen :D

The Thumb
30 september 2003, 11:49
Maar bijna iedreen een wil meer bass respons...WHY
Je bent toch geen bassist, in een band heb je een ander freq.rol. Vooral het midden zorgt ervoor dat men je hoort, bas is voor bassisten.


Jij zet neem ik aan je bass en treble helemaal uit op je versterker, omdat dat niet jouw frequentie gebied is??? :???:

Soulman
30 september 2003, 11:49
Natuurlijk kan ik best in bovenstaande argumenten komen (alhoewel, TB op Bosspedalen is knap lastig :wink: )
Het punt dat ik probeer te maken, ik lees vaak dat mensen een TS9 kopen en helemaal niet zo van dat geluid houden en hem dan voor veel geld door een Keeley/Analogman laten veranderen. En dan vooral die Bassmods.
wanneer je zelf handig bent met de soldeerbout is het natuurlijk een leuke hobby.

Soulman
30 september 2003, 11:56
Maar bijna iedreen een wil meer bass respons...WHY
Je bent toch geen bassist, in een band heb je een ander freq.rol. Vooral het midden zorgt ervoor dat men je hoort, bas is voor bassisten.


Jij zet neem ik aan je bass en treble helemaal uit op je versterker, omdat dat niet jouw frequentie gebied is??? :???:
:???: :???:
Nee tuurlijk niet, Wanneer je een TS gebruikt om je versterker te boosten dan zorgt teveel baas ervoor dat het geluid juist modderig wordt. Wanneer je de bas uit een pedaal haalt kun je je versterker meer signaal geven.
Maar goed ieder z'n smaak , het boosten van treble en bass en het wegdraaien van mid wordt ook vaak gedaan, niet mijn smaak :roll:

Robbert
30 september 2003, 11:59
Alles kost veel geld. Tijd is geld.

Als DH er een handel van zou maken, zou hij ook zijn spullen moeten afschrijven, adverteren ed.

Dus als je het zelf kan is dat mooi meegenomen en heb je die extra kosten niet.


Heb er zelf geen moeite mee om pedalen te laten modificeren.

Speeddemon
1 oktober 2003, 00:52
Een TS snoept sowieso al keiveel laag weg. Kutpedaal IMO.
Of beter gezegd, een minder opportuun pedaal. :roll:

Mitch
1 oktober 2003, 14:18
Wat zouden we er van zeggen als iedereen dat 'modden' weer eens gewoon 'aanpassen' gaat noemen :D

Dirk_Hendrik
1 oktober 2003, 14:30
OK, ik ga even mijn terminologie en taalgebruik modden :wink:

Mitch
1 oktober 2003, 16:32
:D