PDA

View Full Version : mijn nieuwe pievie



fred dons
30 september 2003, 09:16
hier wat plaatjes van mijn nieuw peavey v -type (voorheen peavey vandenberg)

neckthrough, abalone binding rondom, de toets had oorspronkelijk alleen abalone binding en geen inleg (de trapeze inleg is nog niet ingelegd en
alleen voor de foto even op toets gelegd, zodra ik 5 minuutjes over heb
gaat die er in)

de pups heb ik inmiddels vervangen voor SD Seth Lovers maar ik weet nog niet zeker of die er in blijven omdat ze iets te veel compressen
http://www.pixum.nl/members/freddons/?act=a_view&album=440038&i_pos=84&page=11&ktw=ffc2f6502f197c4f6adead9699158838
http://www.pixum.nl/members/freddons/?act=a_view&album=440038&i_pos=85&page=11&ktw=12a7a5048bc4459ea05ecbd5c36c11ec
http://www.pixum.nl/members/freddons/?act=a_view&album=440038&i_pos=87&page=11&ktw=d372eb5a8f300e858660ce63616e3f51

Neals
30 september 2003, 09:37
dat ding rockt jonge, congrats

fred dons
30 september 2003, 09:44
het was altijd al voor mij een prachtig omtwerp (naast de Iceman) maar tot voor kort was een Peavey Vandenberg met Quilttop naast heel zeldzaam ook nog eens onbetaalbaar maar deze heeft een adviesprijs van +/- EUR 575
ik heb hem in de VS gekocht omdat ik een beetje weinig geduld heb maar hij schijnt ook gewoon in Nederland uit te komen.

Nemesis
30 september 2003, 09:59
niet mijn smaak(ik vind het dus verschrikkelijk)maar toch gefeliciteerd :)

Ronald
30 september 2003, 10:02
Coole gitaar :) , lekker kleurtje alleen had de vorm wat ronder mogen zijn. is nu wat te log vind ik

maarre gefeliciteert he

Ibanez RuleZ
30 september 2003, 10:02
leuke gitaar fred! voor mij is het raadsel nu wel opgelost waar stefan lill van vanden plas op hun laatste concert hiero op speelden: die gitaar dus.

trouwens fred, wil je nog een herinneringsmailtje over het refinishen van die Charvel of kan het ook op deze manier? ;)

Harrald

fred dons
30 september 2003, 10:03
geeft niet, heb ik al meer gehoord :D (het zal bij mij gewoon ook jeugd sentiment zijn :wink: )
ik ben nog uit de tijd van de poserrock :P

fred dons
30 september 2003, 10:06
hi Harald,

ik ben helaas nog niet klaar met de gitaar van Akira omdat ik niet aan
genoeg airbrush film kon komen (was overal uitverkocht)
dus ik heb waarschijnlijk pas over een week of 2 weer tijd en ruimte voor een andere gitaar te lakken

Ibanez RuleZ
30 september 2003, 10:12
oh, maar dat is zker geen punt, je had al gezegd dat je pas ergens halverwege oktover tijd zou hebben of misschien zelfs nog wat later. ik vind het zelfs prima, want ik heb a) mn elementen nog niet, duurt zeker nog wel een week of 2 a 3 en nog erger: ik had een schaller floyd besteld om die kutbrug die er nu op zit te vervangen en dat kutding is nog steeds niet binnen, en die wil ik dr dan al wel op hebben. Ik zit al vanaf begin juni op dat ding te wachten, echt SICK :x

maarruh, neem dus gewoon je tijd, want ik heb nog geen haast :)

Harrald

Maiden Michiel
30 september 2003, 10:12
Ik ben benieuwd wat hij gekost heeft... If I may...

fred dons
30 september 2003, 10:21
hij koste vanwege de import een kleine EUR 700 (incl. vervoer en invoerrechten)
echter inmiddels heb ik hem al op een duitse site voor een stuk minder gezien

voor Harrald
ik heb net bij De Brug een Floyd Speedloader gekocht, werkt een stuk
sneller met snaar vervangen dan de OFR of de Schaller licensed (ze hadden er 4 op voorraad waarvan er al 3 weg zijn)

Ibanez RuleZ
30 september 2003, 10:35
speedloader gaat voor mijn gitaar niet werken: moet teveel gebikt worden in die gitaar, maar als ik morgen dat ding nog niet heb en ze weten dan nog steeds niet precies wanneer die komt, dan bestel ik m af, want ik had m al maanden geleden kunnen krijgen ergens anders, dus ik ga straks ff rondbellen waar ze die schallers (of misschien zelfs OFR's) hebben.

Harrald

fred dons
30 september 2003, 10:44
als ik hem toch moet lakken is uithakken geen probleem (er hoeft maar een paar mm extra aan de achter kant van de trem gefreest worden voor de rest past hij )

gerrekat
30 september 2003, 10:52
Nou Nou dat ziet er luxe uit met die abalone bindings etc...

Niet echt mijn model maar echt gefeliciteerd!

Ibanez RuleZ
30 september 2003, 11:16
als ik hem toch moet lakken is uithakken geen probleem (er hoeft maar een paar mm extra aan de achter kant van de trem gefreest worden voor de rest past hij )

ik bedoelde eigenlijk bij de nut. ik heb een gewone kam, maar een kahlerstyle stringlock, dus geen locknut, waardoor er geboord moet worden en gehakt etc etc. ik ga er wel eens een normale nut op laten zetten, maar dat is voorlopig nog niet het plan (ben een arme student ;)).

harrald

fred dons
30 september 2003, 11:31
ik begrijp het, op de oudere charvel/jackson nekken loop je het risico dat je teveel hout moet weg halen voor een floyd locking nut en dat
de kop wel heel erg verzwakt wordt dus ik zou inderdaad de oude
nut handhaven

Ibanez RuleZ
30 september 2003, 11:34
precies, want dat die nek/kop verbinding is volgens mij echt het meest kwetsbare deel van die gitaar (alhoewel ook een van de mooiste dingen). anyway, als ik die gitaar breng dan kunnen we zowieso wel ff overleggen van hoe en wat, want er is nog best wel wat te bespreken :)

als je klaar bent met die axe van akira en weer zin hebt in het volgende projectje, kan je dan een mailtje sturen om ff een afspraak te maken?

Harrald

fred dons
30 september 2003, 11:50
zal ik doen :)

newbreed
1 oktober 2003, 17:39
erg mooi! veek mooier dan het oude model in rose
maar..die vrouwen op je fotosite zijn mooier... :lol:

BLOK182
1 oktober 2003, 18:42
Erg apart en mooi dude, stoere axe!

caelin
2 oktober 2003, 22:06
mooie gitaar ...
heb er ook 1 :lol:
het is wel een orginele vandenberg bytheway usa !
zon prototiepje 2 met kahler 2700 tremelo ...
hij is te koop trouwens ....

[/img]