PDA

View Full Version : Goeie deal TSL 100?



Punkrockerke
29 september 2003, 22:53
Hallo,
Ik vond ergens deze advertentie en vroeg me af of of het een goeie deal is:

Tête Marshall TSL100 de moins d'un an, encore sous garantie, je suis le premier propriétaire et elle fonctionne parfaitement, le Cab quant à lui est dans un état irréprochable et les Célestion sont testés. Je me sépare de se matériel pour la simple et bonne raison que je désire acheter du matériel pour ma batterie.

Tete achetée 1290 EUR + Cab 899 EUR.
Mon prix (à discuter si sérieux)
1200 EUR!! Soit la moitié du prix!!

Ik kan dus waarschijnlijk nog een klein beetje van de prijs af krijgen...
Is het wat? Of kan ik misschien maar beter eens kijken naar een DSL (die ik te koop weet voor 700€)?

Alvast bedankt.

skabouter
30 september 2003, 00:04
1200 euro voro de head, en 899 voor cab ?
dat is NIET normaal.
maar mijn frans is niet zo goed, misschien begrijp ik het verkeerd

ik zou voor die DSL gaan. 700 is supergoedkoop, en die amp is net zo vet ! heeft officeel maar 2 kanalen, maar heeft wel 2 modes per channel, dus eigenlijk heeft ie gewoon 4 kanalen. ook ziet ie er mooier uit, en is hij wat "echter Marshall" . en veeeeeel goedkoper.
ik zou voor de DSL gaan !

avalanche
30 september 2003, 01:51
1200€ is dus wel voor de head EN het cabinet. Nieuw heeft hij er blijkbaar 2189€ voor betaald, wat teveel is. Normaal kost de head nieuw 1200€ en zo'n Marshall cabinet 650€, dus samen zo'n 1850€.

1200€ lijkt me een goede prijs. Bij je alternatief van 700€, is er daar ook een cabinet bij? Want een tweedehands Marshall cabinet kost ook nog altijd zo'n 400€.

Persoonlijk vond ik de TSL-100 zwaar tegenvallen toen ik hem ging testen. Ik had er echt meer van verwacht. Maar ik zou zeggen, ga ze eens allebei uitproberen. Laat je vooral leiden door de klanken en niet of ze nu twee of drie kanalen hebben.

Punkrockerke
30 september 2003, 09:25
Het is dus inderdaad 1200€ voor de TSL 100 + cabinet
En die DSL 100 is 700€, zonder cabinet. Dus met cabinet zou die op +/- 1100€ komen...
Dus toch maar eens die TSL gaan testen, en als hij me bevalt meenemen? Of raadt er iemand mij nog andere amps aan die je regelamtig tweedehands tegenkomt? (wel 1 die clean, crunch en vette distortion aankan)

gerrekat
30 september 2003, 09:50
Een Marshall AV cab kost zeker wel meer dan € 650 bij feedback geloof ik ongeveer 790 EURO ofzo...een TSL is volgens mij ook iets van 1289 zou dus kunnen..

maar goed er is altjid wel ergens een betere deal te krijgen!

diengeman
1 oktober 2003, 13:16
er staan nog een paar TSL100's te koop. 1 voor 900 euro en 1 voor 700 euro zonder footswitch. de prijzen weet ik niet zeker, maar ik dacht dat ze op gitaarmarkt of marktplaats stonden.

Punkrockerke
1 oktober 2003, 15:40
Fuck!
De advertentie stond er van eergisteren en gisteren was die TSL 100 + 1960A cab al verkocht :( . 1200€ was blijkbaar dan toch geen slechte prijs...
Die TSL zonder footswitch is 800€, en die andere is 990€. Tja, we zien wel...

avalanche
1 oktober 2003, 16:46
Die TSL's zijn regelmatig op de tweedehandsmarkt te vinden, dus gewoon geduldig zijn en blijven zoeken. Heb je hem al eens ergens uitgetest en vergeleken met de DSL of andere versterkers?

skabouter
1 oktober 2003, 16:49
die TSL zonder footswitch voor 700 is een superkoop, denk ik. dan zou ik dat doen.

maar ik zou nog eerder voor een DSL gaan, ook al issie dan onevenredig duur. DSL is echt veel cooler, en mooier.

BLOK182
1 oktober 2003, 16:57
Music Store verkoopt de footswitches, zijn niezo duur, dus sla je slag.

Speeddemon
2 oktober 2003, 00:03
Ik heb een tijd lang in de 013 op een TSL122 combo gespeeld. Zo'n beetje de enige Marshall die ECHT clean te krijgen is. Daarbij waren beide distortions best vet (misschien een beetje te fuzzy, maar ik hou nou eenmaal van creamy Engl distortion).
Zeker een amp die ik ooit nog wel eens zou willen bezitten.

peveo
2 oktober 2003, 09:17
Als je toch een keuze wilt maken tussen een DSL of een TSL , zou ik persoonlijk voor de DSL gaan.
Ik heb een TSL100 top met 4x12 gehad en vond het een wat steriel machientje. Klonk iets te sissy voor mij en heb dat ding toen verkocht ten faveure van een Marshall Bluesbreaker ( njam) maar das een ander verhaal.

Nu heb ik vrijdag toen ik bij Feedback Utrecht was ( om mij een lekkere 1959 plexi aan teschaffen) ook eens op een DSL 100 top geroegd en vond die toch beter klinken als een TSL. Minder steriel en wat "vintager"op sommige instellingen. Ik heb hem effe ge a/b met die plexi en was niet sjlecht, niet sjlecht.

Ergo. probeer een DSL eens goed uit als je er een voor weinig tegen komt en met extra pedalen kun je zelfs een 10 kanaals versterker krijgen als je wilt.

Peter

Punkrockerke
2 oktober 2003, 17:12
Hey,
Ik ben nu nog aan het twijfelen tussen de volgende versterkers:

_JCM 2000 - TSL 100 : 800€ (ZONDER footswitch)
_JCM 2000 - DSL 100 : 700€
_JCM 900 - High gain dual reverb 4100 : 450 à 500€

Ik heb enkel nog maar op een DSL 100 gespeeld, wat mij heel goed beviel. Maar de verkoper woont wel ver van mij. Op de andere 2 heb ik nog nooit gespeeld. Die TSL Kan ik eerst goed testen, want de verkoper woont maar 20-30 min. van bij mij. Maar Die 4100 heb ik dus nog nooit gehoord, en kan em niet effe snel gaan testen, want de verkoper woont zeer ver.

Heeft er iemand nog wat goede raad?

Thanks

Speeddemon
2 oktober 2003, 18:34
sowieso NIET die JCM900! Die versterker heeft de naam Marshall blijvend bezoedeld.... of je moet van schel, dun, krasserig en te weinig gain houden... :roll:

peveo
2 oktober 2003, 20:09
Helemaal mee eens, niet aan die JCM900 komen. ver vandaan blijven.

Laat de afstand van de verkoper NIET de reden zijn dat je een amp koopt.
Maar kies voor dat wat je te wouw, te vet, te gek or whatever vindt.

Ga anders eens naar bv. Feedback in Urecht, daar staan zowel een DSL100 als een TSL100 top. Die kan je dan naast elkaar testen en heb je een prachtig vergelijk.

Peter

MarshallSG
2 oktober 2003, 21:07
sowieso NIET die JCM900! Die versterker heeft de naam Marshall blijvend bezoedeld.... of je moet van schel, dun, krasserig en te weinig gain houden... :roll:

Nou te weing gain ... Het is maar net wat voor een geluid je zoekt. Ik speel veel over jcm900 combo's in de oefenruimte. Ik heb geen probleem mee dat ie te weinig gain heeft. Ik heb de gain meestal op 4 a 5 het is maar net wat je smaak is. Schel, dun en krasserig ben ik het helemaal mee eens. Schel en dun kan je met een eq pedaal ook nog wel enigsinds oplossen. Het is zeker niet niet de beste marshall die er is. Maar nog steeds beter als een valvestate.

treblemaster
3 oktober 2003, 11:46
Ik heb nog nooit een jcm 900 geprobeerd, maar Euroboy (gitarist van Turbonegro) wist er toch altijd een erg goed lead geluid uit te halen!

skabouter
8 oktober 2003, 00:46
missschien was dat met behulp van pedalen. ik vind dat ding ook maar niets (nadat ik wat beter luisterde)

damn, niet te geloven dat ik mijn 2204 nog wou ruilen tegen zo`n mormel :lol:

Thijssie
8 oktober 2003, 10:19
sowieso NIET die JCM900! Die versterker heeft de naam Marshall blijvend bezoedeld.... of je moet van schel, dun, krasserig en te weinig gain houden... :roll:

Er is weldegelijk een heel goed rockgeluid uit een jcm900 te halen!

Blijf weg van de standaard Marshall cabs met g12t75's. Die speaker haalt echt het slechtste uit een 900.

Vervang de standaard ecc83 voorbuisjes voor een setje donker klinkende 12ax7's van bijvoorbeeld Electro Harmonix (12ax7eh).

En als laatste het belangrijkste, beoordeel die amp niet als je de master beneden de 6 hebt staan. Er zit een irritante fuzz in het mid hoog van die amps (waarschijnlijk de diode clipping) die verantwoordelijk is voor dat "schriele" karakter. Maar staat de master op 7 dan begint het feest en naarmate je hem harder zet wordt het geluid alleen maar beter. Dan komt er een "prachtige aggressieve vloeibare Marshall huil" uit je speakers. Warm wollig en massief, maar toch nog heel gevoelig voor je aanslag, zodat je er heel veel mee kunt.

Het is geen vergeeflijke amp, je hoort ieder foutje; als ik weer es een paar weken op mijn mesa heb gespeeld en neem voor de lol de 900 mee naar de repetitie, is het altijd eerst een uurtje afzien en me realiseren wat een slordige gitarist ik eigenlijk ben.

Maar dat het een kutamp is en ronduit stierenstront, ik krijg altijd complimenten over "mijn sound" als ik over dat ding speel....


En weinig gain?

Dan was dat ding niet goed waarover je hebt gespeeld....

Punkrockerke
8 oktober 2003, 11:11
Zaterdag ga ik de TSL 100 testen, en misschien bevalt hij me...
Ik kan hem kopen voor 1250€ (TSL 100 + 1960A) wat nog wel een redelijke prijs is dacht ik.

diengeman
9 oktober 2003, 14:28
ik heb een dsl100 gekocht, maar wil ook nog een dsl 50 kopen. omdat deze maar 50 watt heeft. als de dsl50 nou toch tegenvalt en niet het supermooie geluid van de sl100 heeft verkoop ik de dsl50 weer. als de dsl50 net zo mooi is, verkoop ik de dsl100. als je dus nog een dsl50 of een dsl100 zoekt, mag je hem (of iemand anders) voor 750 euro van me kopen. de dsl100 is in elk geval een superversterker en is echt nog in nieuwstaat.