PDA

View Full Version : barre akkoorden



Kamiess
29 september 2003, 21:29
He,misschien wel een rare vraag maar waar houd je je duim als je en barre akkoord(powerchord) speelt.
Ik heb het gevoel dat ik het verkeerd doe>heb m;n duim dan haaks op m'n hand staan(met de richting van de hals mee)
Ik kan nergens een goed plaatje vinden.
Bvd

Blijepanda
29 september 2003, 22:05
Je moet gewoon doen wat jou het beste uitkomt en wat je het beste vindt spelen.

Harry
30 september 2003, 10:12
je moet het ook een beetje ergonomisch bekijken, als je het niet goed doet kun je verkrampen met alle ellende van dien. Officieel moet je duim haaks op de hals staan, achter je vingers.

Lexi
13 oktober 2003, 13:55
persoonlijk vind ik het het beste om je duim tussen je wijs & middelvinger in te hebben. zo zet je wat kracht er op wat de druk voor je wijs/middelvinger wegneemt.
ik nog geen 3 maanden gitaar, mischien doe ik het helemaal fout maar deze manier speelt het lekkerst vind ik

_Gràve_£ord
14 oktober 2003, 19:12
wel, "officieel" moet je het eerste kootje van je duim in het midden van de hals plaatsen, met de top 90° op de langsrichting van de neken vervolgens met een lichte knik in de pols je barré nemen, enfin, zo is het er bij mij toch ingestampt toen ik klassieke gitaar studeerde en is eigenlijk wel de meest relaxte positie, met een ruim bereik

G.