PDA

View Full Version : The Darkness



Electrical Storm
29 september 2003, 19:26
Mijn zusje zat gisteren weer eens TMF te kijken waar ik bij zat en tijdens het programma 'rate that video' kwam er opeens zo'n gruwelijk cool nummer voorbij:

'I Believe In A Thing Called Love' van The Darkness.

Echt een supernummer: het was britrock (het leek wel een beetje op Led Zeppelin), het straalde machtig veel energie uit en de clip was ook erg goed. Een machtig goede zanger en een paar goede gitaarsolo's...

Het TMF-kijkende Breezervolk gaf de clip uiteindelijk slechts een 3,8, maar jah vast omdat er niet eens een rappende (nep-)neger of een computer in voorkwam. Erg jammer want het was het beste wat ik in een jaar tijd op TMF voorbij heb zien vliegen!! :evil:

thijsov
29 september 2003, 19:52
ik zie soms wel eens in the shadows van the rasmus (ook iets van een 1 ofzo) en nickelback someday, dus dat gaat nog wel hoor!

wietse
29 september 2003, 21:11
ik heb het laatst ook gezien vond het echt leuk lekkere ouderwetse heavy metal , met goede gitaar en zang partijen inclusief de looks.
moet maar een een cd'tje proberen van hun.

Tom Morello
29 september 2003, 21:50
Ik luister hem nu ook, lekker nummer!! Klinkt wat ouderwets, maar dat maakt het juist wel goed.

Neals
30 september 2003, 09:28
Dat nummer is fucking cool, ach, bij tmf kraken ze alles af, hoe hip het ook maar is...

Dat liedje van the rasmus vind ik ook wel grappig, behoorlijk flauw deuntje, maar vinden jullie het ook niet op blue monday van orgy lijken???

Grim Solitude
30 september 2003, 13:49
Dat nummer is kapot gaan van het lachen
die clip nog meer

zeker die bloemenband in zijn haar of als hij door die paarse beer (of wat dat ook mag zijn) wordt afgedroogd.

belfrink
30 september 2003, 14:38
Sinds wanneer draaien ze op TMF nummers waar een gitaar in zit? :???:

DThornus
30 september 2003, 14:59
Op TMF draaien ze wel eens video's met gitaren erin.. maar de vraag is hoe vaak dit ook daadwerkenlijk lekkere nummers zijn
en niet 1 of ander irritant bandje/ artiest wat door een nog debielere producer/ manager onze strot in word geduwd :evil:

Kitaarhiero
30 september 2003, 21:05
Ja, zoals Rasmus :p
Damn wat een zouteloos kutnummer.

Dan liever de Darkness :D ik dacht wel dat die gasten hier in de smaak zouden vallen ;)

Surferboy
1 oktober 2003, 21:55
Ja, zoals Rasmus :p
Damn wat een zouteloos kutnummer.

Dan liever de Darkness :D ik dacht wel dat die gasten hier in de smaak zouden vallen ;)

hmm......waar zou de zanger toch op willen lijken..........kzou het nie weten........:

The Darkness....
http://www.thedarknessrock.com/images/patrickford/whirlybird.jpg

Willekeurige zanger..... :roll: :

http://home.flash.net/~akstudio/freddymercury1.2-75.jpeg

:wink: :razz:

schaap
2 oktober 2003, 01:48
alleen hoeveel gitaristen hebben ze nou ? Alleen die zanger of is er nog 1, want ze lijken erg veel op elkaar :-?

Ronald
2 oktober 2003, 12:11
ik heb het ook es geluisterd , verschrikkelijk zeg :o die stem van die zanger is vreselijk , klinkt nergens naar , daar kan ik nou echt niet naar luisteren

lijkt inderdaad beetje op led zeppelin maar ja dat vind ik ook niks , ook zo'n vreselijk zanger met zo'n schelle stem

Surferboy
2 oktober 2003, 18:07
alleen hoeveel gitaristen hebben ze nou ? Alleen die zanger of is er nog 1, want ze lijken erg veel op elkaar :-?

2....en het zijn broers........ :cool:

ozzy
2 oktober 2003, 20:19
:o Die zanger zingt gewoon vals, joh :o

wietse
2 oktober 2003, 20:56
:o Die zanger zingt gewoon vals, joh :o
wordt ie nog wel een grote , ozzy kon vroeger ook niet zingen.

Pete Townshend
2 oktober 2003, 21:00
Ik vind ze best grappig. Alleen heeft de kat nogal es de neiging om in de gordijnen te springen, wanneer ik "Get Your Hands Off My Woman" draai, of een andere willekeurige plaat. Die STEM :o

ozzy
2 oktober 2003, 21:53
:o Die zanger zingt gewoon vals, joh :o
wordt ie nog wel een grote , ozzy kon vroeger ook niet zingen.

Punt voor jouw,Wietse maar ik zie deze gozer toch geen grote worden,

Btw Ozzy kan nog steeds niet zingen :wink:

wietse
2 oktober 2003, 21:59
een echt goede zanger is ie niet maar is er wel erg op vooruit gegaan , sinds black sabbath.

ozzy
2 oktober 2003, 22:14
Hier kunnen we lang en kort over discussieren, maar het is ook mijn mening dat die gozer van Darkness niet die uitstraling heeft die Ozzy
wel heeft, of vergis ik me?

Ronald
3 oktober 2003, 10:29
ach of ozzy nou ken zingen of niet , het is gewoon een ontzettend coole gast

ach ja ozzy heeft een nogal aparte stem, het is naar mijn mening ook wel moelijk te zeggen wat nou goed zingen is, ligt er gewoon aan

want als je naar bijvoorbeeld death metal luistert , daar kunnen die zangers toch ook niet zingen , tenminste niet op de manier vana ndere muziekstijlen , maar grunten is ook een stijl apart , ligt er aan hoe je het bekijkt

ik vind dat ozzy best kan zingen hoor, hij heeft in ieder geval een stem als geen ander

( en ik mag ook geen slechte dingen over ozzy zeggen want mn vader is compleet ozzy fan :razz: )

Harry
7 oktober 2003, 14:58
ik vind het wel een geinig liedje (ja, ik weet nu eindelijk waar dit topic over gaat), en die stem, jaaa, apart zullen we maar zeggen.
Kunnen jullie the Sparks nog herinneren? Zat ook zo'n stemmetje in...

Baco
7 oktober 2003, 23:28
Hehe, ik dacht eerst dat die clip een soort parodie was... tot ik er achter kwam dat die mannen altijd zo rond lopen :lol:
Niets voor mij... al vind ik ze best grappig om zien :razz:

musicmaniac
8 oktober 2003, 10:40
Effe gauw gekazaat.... Goed!! Ok, ouderwets, maar goeie nummers, en ik vind de zanger een mooie stem hebben.

Kitaarhiero
8 oktober 2003, 10:42
Het is een voor 30+ers acceptabele versie van Marylin Manson, een zooi gozers die zich "vreemd" kleden en gedragen en heavy metal/hardrock-achtige muziek nadoen.

De Darkness is een enorm groot toneelstuk.
Ze doen alsof ze in de jaren '70 leven en pretenderen zelf sheel serieus daarin te zijn en dat te doen zonder een greintje zelfspot, maar ondertussen...

Entertainment ten top dus :D

Pete Townshend
8 oktober 2003, 17:41
Kunnen jullie the Sparks nog herinneren? Zat ook zo'n stemmetje in...

Toch niet die twee broers met die zenuwachtige nummers als "This Town Ain't Big Enough (For Both of Us)"? Die ene had zo'n Charlie Chaplin snorretje geloof ik.

wietse
8 oktober 2003, 19:30
Het is een voor 30+ers acceptabele versie van Marylin Manson

ik heb ook geen problemen met marilyn manson hoor ,terwijl ik zelf al aardig richting de 40 ga.
ga mischien binnenkort wel naar een concert van ze toe ,als ik maten mee kan krijgen en er nog kaarten zijn.

Harry
9 oktober 2003, 10:03
Kunnen jullie the Sparks nog herinneren? Zat ook zo'n stemmetje in...

Toch niet die twee broers met die zenuwachtige nummers als "This Town Ain't Big Enough (For Both of Us)"? Die ene had zo'n Charlie Chaplin snorretje geloof ik.

titels weet ik effe niet meer, maar het was allemaal behoorlijk hyper. Ik herinner me de toetsenist (die met dat snorretje, deed mij meer aan hitler denken, ook door die vette lok), die stond stokstijf en keek alleen maar kwaad voor zich uit (tijdens het spelen, dat dan weer wel)

schwantz
9 oktober 2003, 10:38
helemaal geweldig gewoon 8-)

vette gitaren, lekkere riffs, en een wijf van een zanger, das nou rock 'n roll (in een hedendaags jasje)

net als led zeppelin, deep purple, black sabbatch en ga zo maar door.
Deze jongens zorgen ervoor dat rock blijft leven! :wink:

Pete Townshend
9 oktober 2003, 18:25
Ik herinner me de toetsenist (die met dat snorretje, deed mij meer aan hitler denken, ook door die vette lok), die stond stokstijf en keek alleen maar kwaad voor zich uit (tijdens het spelen, dat dan weer wel)

Ja!

http://sun7.bham.ac.uk/burforar/Pics/sparks.jpg

http://www.gravetimes.com/ronmael.jpg

Kitaarhiero
9 oktober 2003, 20:41
Lieve help! Hitler junior aan het klavier :s

Fuhgawz
10 oktober 2003, 13:02
Ben ik hier soms de enige die the Darkness ongelofelijk fout vindt!? Ze gebruiken zowel in hun muziek als in hun videoclip zoiets alle Rock n Roll clichés uit de jaren 70 en begin 80! Die foute pakjes, die jengelstem, die ENORME Marshall stack, die solo :S Nemen die mensen zichzelf eigenlijk wel serieus, of is het gewoon een soort van parodie!?
Maar zoals al is gezegd, is het nog altijd veeeeel beter dan de 50ct en Christina Aquilera clips die daar normaal gesproken 3x per uur langskomen.

Harry
10 oktober 2003, 13:44
Ik herinner me de toetsenist (die met dat snorretje, deed mij meer aan hitler denken, ook door die vette lok), die stond stokstijf en keek alleen maar kwaad voor zich uit (tijdens het spelen, dat dan weer wel)

Ja!





helemaal geweldig!! Ik zal weer eens wat nummers downloaden, en voor ik ze afspeel mijn vriendin waarschuwen dat er rare dingen kunnen gebeuren.

(wat een gekte.........)

Harry
10 oktober 2003, 13:46
Ben ik hier soms de enige die the Darkness ongelofelijk fout vindt!? Ze gebruiken zowel in hun muziek als in hun videoclip zoiets alle Rock n Roll clichés uit de jaren 70 en begin 80! Die foute pakjes, die jengelstem, die ENORME Marshall stack, die solo :S Nemen die mensen zichzelf eigenlijk wel serieus, of is het gewoon een soort van parodie!?
Maar zoals al is gezegd, is het nog altijd veeeeel beter dan de 50ct en Christina Aquilera clips die daar normaal gesproken 3x per uur langskomen.

natuurlijk zijn ze fout, net als Slash, en Lenny Kravitz en Aerosmith. De cd stond net op hier op mijn werk, en het is net zoals je zegt een verzamelbak van cliches uit die tijd, maar waar vind je dit nog?

schwantz
10 oktober 2003, 14:19
???? whaaaaaaaaaa, ik ga verhuizen...

het gaat niet goed meer met Nederland, wat is er zo fout aan 70's, 80's cliches? Men laat zich er blijkbaar door inspireren omdat gewoon goed was/is! :o

waarom zou dit niet origineel zijn?
De vraag is helemaal niet of men zichzelf wel serieus neemt, de vraag is juist of humor mag in muziek, want ik vind het gewoon humor, en dan zeg ik, ja dat mag!! en zeker op deze manier. muziek is er ook voor plezier en dat hebben ze hier zeker! :D

Fuhgawz
10 oktober 2003, 16:07
???? whaaaaaaaaaa, ik ga verhuizen...

het gaat niet goed meer met Nederland, wat is er zo fout aan 70's, 80's cliches? Men laat zich er blijkbaar door inspireren omdat gewoon goed was/is! :o

waarom zou dit niet origineel zijn?
De vraag is helemaal niet of men zichzelf wel serieus neemt, de vraag is juist of humor mag in muziek, want ik vind het gewoon humor, en dan zeg ik, ja dat mag!! en zeker op deze manier. muziek is er ook voor plezier en dat hebben ze hier zeker! :D

Nou moet ik zeggen dat ik geen grote fan ben van die arena-cockrock acts uit de jaren '70 en '80, dus op dat gebied ben ik het niet met je eens.
Ik ben het wel met je eens dat het humor is! Ik lachte me kapot de eerste keer dat ik de clip zag, maar ik meende ergens gelezen te hebben (weet niet meer precies waar) dat die gasten hun muziek bloedserieus nemen, en dat lijkt me een beetje sterk gezien de muziek en de clip, dus ik denk, vraag het hier eens.
Clichés blijven clichés, dus per definitie fout ook al doe je 25 jaar nadat het populair was. Beter is om zelf iets te verzinnen.

helleke
10 oktober 2003, 16:45
Jongens, er zijn nu toch ook nog bekende bands die zijn blijven hangen in de 70er en 80er jaren muziek en die niet afgezeken worden om de muziek die ze nu nog steeds maken, maar gewoon aan hun eigen stijl blijven vasthouden.Niks mis mee dacht ik.
Als er dan een band komt die dat soort bands wil imiteren en/of die muziek wil maken, prima! Er is blijkbaar genoeg vraag naar want dat blijkt wel uit de massale reunie-optredens de laatste tijd.
Ga me dus niet vertellen dat iedereen maar iets orgineels moet gaan verzinnen want das al lastig genoeg :D Er zullen genoeg mensen zijn die op een 2e Queen of Led Zeppelin zitten te wachten.
Laat ze er lekker zo bijlopen. Je komt tegenwoordig op straat ook nog steeds mensen tegen die in een strakke leren broek en een t-shirt met afgeknipte mouwen rechtsteeks uit de 80- ties zijn gevlogen... :razz:

wietse
10 oktober 2003, 18:03
een t-shirt met afgeknipte mouwen

wat is daar mis mee heb niet eens een Tshirt met mouwen.
is het eerste wat ik doebij nieuwe shirts de schaar er in.
the darkness is gewoon humor en ik vind ze ook wel goed ,wat zwaar op queen geinspireerd datwel .
maar laat queen nou net één van m'n favoriete bands zijn.

helleke
10 oktober 2003, 18:24
een t-shirt met afgeknipte mouwen

wat is daar mis mee heb niet eens een Tshirt met mouwen.
is het eerste wat ik doebij nieuwe shirts de schaar er in.
the darkness is gewoon humor en ik vind ze ook wel goed ,wat zwaar op queen geinspireerd datwel .
maar laat queen nou net één van m'n favoriete bands zijn.


Gaar niks mis mee :D Zei ik ook niet trouwens.Vind het ook humor.Mouwen afknippen doe ik ook(bij sommige shirts dan :D )

Javaca
10 oktober 2003, 19:30
:chicken: TOK

Blijepanda
18 oktober 2003, 21:52
Ik heb me helemaal ziek gelachen om die sms'jes van de 'kijkers', ze waren helemaal in de war. 8-)

Electrical Storm
18 oktober 2003, 22:16
Zoals ik vele jaren geleden keek toen ik voor het eerst een neger zag.

Zo hebben vast de tmf-kijkers gekeken toen ze voor het eerst een blanke zagen... :D

NeeraDJ
19 oktober 2003, 00:18
Ik heb die solo nog niet gehoord, alleen omdat ik het begin van het nummer een beetje lastig vond om aan te horen, ik bedoel die stem vond ik gewoon echt nix, heb het een paar keer voorbij zien gaan, zal deze keer het nummer maar afluisteren :o

schaap
19 oktober 2003, 15:50
3 solo's gast :-D
AFLUISTEREN DAT NUMMER, NU ! :evil:

Anders Destium
19 oktober 2003, 19:00
The Darkness doet me inderdaad nogal denken aan Rainbow/Queen/Europe, maar dat is een ontzettend compliment :lol:

Voor de hedendaagse begrippen is het natuurlijk over the top, maar ja dat is alles dat niet hersenloos, humorloos en duf is...

thijsov
19 oktober 2003, 19:05
nou, ik ben nogal hedendaags....ik zit er tussenin, en ik vind het echt geweldig :)

Pete Townshend
20 oktober 2003, 12:55
Het lijkt wel een beetje op de vleesgeworden versie van "Heavy Metal Guy" 8-) Ik draai de CD nog steeds met veel plezier, en als je eenmaal aan het gekrijs gewend bent, valt het best mee.


http://web.dkm.cz/koplih/hmg/hmg.gif


*goodnight!*

BOEM!

:lol:

Electrical Storm
20 oktober 2003, 15:32
Zijn stem is juist zo gaaf, zoals Allmusic.com het verwoord:

"On the great single "Get Your Hands off My Woman," Hawkins sings "woooomaaan" higher than most actual women probably could."

:D

thijsov
20 oktober 2003, 17:40
hehe, maar inderdaad best wel coole stem 8-)

NeeraDJ
23 oktober 2003, 17:54
3 solo's gast :-D
AFLUISTEREN DAT NUMMER, NU ! :evil:

Rustig aan schaapie! :razz:

Zette gisteravond ff de tv aan en zag het nummer zo ongeveer halverwege, vlak voordat die geile Gibson LP uit de lucht kwam vallen. Jammer genoeg zit er een soort van ingebouwde subwoofer in m'n tv en dat beperkt een beetje de traditionele stereosound, anywayzzz heb de solos met veel concentratie een beetje kunnen beluisteren. Wel vet, alleen niet wat ik had verwacht tussen al die crapmuziek. Zeker goed voor deze tijd, alleen over het algemeen gezien is het niet schrikwekkend goed. Kan er eigenlijk nix over zeggen dat niet al is gezegd dus laat ik 't hier maar bij.

PS: Die zanger zingt later blijkbaar beter dan in het begin

buuck
6 januari 2004, 18:48
ik vind ze zo ontzettend gay. blegh :-?

Fluffy
6 januari 2004, 19:43
dat is geen goede manier om over je familie te praten dikkie :evil:

tja.. the darkness.. hmm... tja// geen idee

Growing on me (y) tja..

buuck
6 januari 2004, 20:12
let op je woorden dude