PDA

View Full Version : Welke cleanboost is het best voor mijn situatie?



LordRiffenstein
29 september 2003, 19:14
Zoals sommige weten speel ik dus op multikanaals versterkers. Normaal grijp je dan niet terug nr (clean)-boost maar ik hou nogal van veelzijdigheid en dus gebruik ik toch een boost. Momenteel gebruik ik een TS-7, veel volume, beetje gain om de boel wat op te krikken. Met single coils klinkt dit te gek, bij zowel strat als tele werkt dit prachtig. Helaas werkt dit niet met de PRS. Gebruik ik dezelfde klank zonder de TS is het dik ok maar met de TS klinkt het modderig en rommelig. Dus, ik zoek hier een oplossing voor. Dacht aan de RC Booster (zie andere topic) maar vroeg me af of jullie me een andere kunnen/zillen aanbevelen.

Muchas gracias,

Mitch
29 september 2003, 19:28
Ik ben zeer tevreden over mijn Carl Martin Hot Drive 'n Boost. Boost is ab-so-luut neutraal en heeft belachelijk veel decibellen, maar ook de Drive is te gebruiken als boost.
Alle Banzai-pedalen zijn ook te gebruiken als clean boost. Sommige enkel, andere dubbel, maar daarover later meer (verwacht de Fireball 3e week oktober).
De Red Snapper heeft inmiddels ook een ijzersterke reputatie; kan clean boost geven maar ook een randje volgens de tevreden gebruikers (hoe heet die jongen ook al wer...).
Fulltone Fatboost, Keeley Javaboost, ach... er is zo veel goeie shit tegenwoordig :)

LordRiffenstein
29 september 2003, 19:39
Fulltone Fatboost, Keeley Javaboost, ach... er is zo veel goeie shit tegenwoordig :)

Ja dat klopt en het is een vloek en een zegen. Je moet bijna 10 pedaltjes kopen om zeker te zijn dat je het ideale voor jou gevonden hebt :(

Mithrandir
29 september 2003, 21:05
Je moet iig de Banzai New Rising Sun 2 ook even proberen, die heb ik zelf ook en die boost is lekker. Alleen hij is vooral mooi op het cleane kanaal, die sound die je dan tevoorschijn kan toveren is echt super (vind ik dan he). Op het gain kanaal van mijn Thunder komt ie niet zo heel goed tot zijn recht, hij breekt het geluid wel wat open en verlengt de sustain wat.

Maar we moeten echt eens een pedalen dagje gaan houden hoor, iedereen met zijn exotische pedaaltjes bij elkaar en lekker proberen. Dit is geloof ik al eens voorgesteld, maar nooit echt van de grond gekomen.

Dirtypool
29 september 2003, 21:42
Ilu Ilúvatar en káre eldain a fírimoin ar antaróta mannar Valion He? :o "Valium kwijt? :-D

Grtz Richard

Mithrandir
29 september 2003, 21:51
chill, het is maar een onderschrift, niks ernstigs verder :wink:

Dirtypool
29 september 2003, 21:59
Gelukkig :) ik wilde de dokter al bellen...ampdokter, hoor :cool:

Grtz Richard

Mitch
29 september 2003, 22:20
Maar we moeten echt eens een pedalen dagje gaan houden hoor, iedereen met zijn exotische pedaaltjes bij elkaar en lekker proberen. Dit is geloof ik al eens voorgesteld, maar nooit echt van de grond gekomen.

Sash en PeArL jAm et moi waren dat al eens eerder van plan, maar dat kwam er idd niet van (vakanties en zo).
Het lijkt me echter nog steeds een geweldig idee. Volgens mij had sash in ieder geval een luxe herfstvakantie (ik weer niet natuurlijk :roll: ), maar een zaterdag in de herfstvakantie of zo ergens in een oefenhok op enigszins centraal terrein lijkt me perfecto.

Back on topic...................
Die CM boost doet het op clean en overdrive even goed trouwens, Riff.

sash
29 september 2003, 23:45
Lord Riff: Ik raad je zeker weten de Keeley Javaboost aan. 3 verschillende modes: treble, mid en full range boost. Van lichte tik tot zware overdrive. Zit geen gain in het pedaal, enkel je eindbuizen die oversturen. Met de treble boost zou je je PRS wat helderder kunnen laten klinken en de midrange boost zou vooral goed uitkomen met een strat of tele. Heb je gelijk dat Tubescreamery (is dat een woord?) karakter terug.

@Seymour: Indeed royale herfstvakantie hehe. Op de zaterdag in de herfstvakantie moet ik denk ik werken... Misschien op de zondag? Jpb begon er al over in een ander topic en ik denk dat we dit idee toch maar eens werkelijkheid moeten gaan geven. Ik laat even weten wanneer ik precies zou kunnen.

Lucky
29 september 2003, 23:49
SDO behoudt heel erg het hoog...geeft het zelfs een beetje extra.
Ik zocht een boost die het laag van mijn Guild jazzgitaar aankon...en de SDO deed dit het best.
aangezien je PRS ook een donker karakter heeft (zeker donkerder dan je tele) zou dit misschien ook iets voor jouw kunnen zijn.

Ik vond de fat boost ook wel strak.....maar te veel laag voor mijn setje.

Ik zou ook zeker de everman fuzzdrive proberen (in boost stand) erg mooi...maar weinig toneshaping (eq) mogelijkheden. Het is wat het is, klinkt te gek...maar als het te veel laag of hoog geeft zit je er min of meer aan vast.

xotic booster was ook goed....veel knoppies. maar op de set waar ik het op probeerde was het laag rommelig en ging die al snel over zijn nek. Ik zocht een boost met wat meer headroom dus dat was voor mij niet echt handig. wel weer als je het meer als od gaat gebruiken

LordRiffenstein
30 september 2003, 07:26
Hey guys,

bedankt voor de tips. Weer wat spullen om te checken en ik denk dat ik bij Van De Haar maar eens wat boosts, vibes en octafuzzen ga testen binnen enkele weken. Eerst nog wat extra sparen voor extra GAS :evil:

The Thumb
30 september 2003, 11:41
Lord Riff: Ik raad je zeker weten de Keeley Javaboost aan. 3 verschillende modes: treble, mid en full range boost. Van lichte tik tot zware overdrive. Zit geen gain in het pedaal, enkel je eindbuizen die oversturen. Met de treble boost zou je je PRS wat helderder kunnen laten klinken en de midrange boost zou vooral goed uitkomen met een strat of tele. Heb je gelijk dat Tubescreamery (is dat een woord?) karakter terug.


De javaboost heeft wel degelijk wat vervorming van zichzelf. Er is keuze keuze tussen full range boost, mid&treble boost (dus niet alleen mid) en treble boost. Mid&treble boost vooral ok voor single coil, treble boost voor humbuckers.

check www.javaboost.com voor soundclips met single coil en humbucker gitaren

LordRiffenstein
30 september 2003, 11:49
www.javaboost.com[/url] voor soundclips met single coil en humbucker gitaren

Heb ze gisteren ff beluisterd en vind die Javaboost nogal fuzzy klinken.

telecastermaster
30 september 2003, 12:08
Hallo Youri,

Ik ben zelf voor dit doel (clean boost) op zoek naar een schakelbare equalizer. Het idee is om een lichte boost te geven en teven de midden frequenties een beetje te boosten. Ik ben hiervoor opzoek naar een schakelbare, analoge 19" EQ (in het bijzonder een van Rockman; maar ga daar vooral niet op bieden de komende tijd :wink: )

Peter

PS. ligt je websit plat? Ik kan 'm niet meer openen!

LordRiffenstein
30 september 2003, 12:10
PS. ligt je websit plat? Ik kan 'm niet meer openen!

Ik geraak nog op mijn site!

Tja, een EQ kan ik ook nog eens een keertje proberen.

vinni
3 oktober 2003, 14:26
Hoi Riff,

Lange geleden dat ik op deze forums rondzwier...

Heb zelf de Xotic RC Booster en heb in het verleden ook de CM Hot driv'n Boost MKII gebruikt. De boost van de CM is volledig transparant.
Het mooie van de RC is dat je een treble en bass EQ bij hebt en dat je het geluid nog wat extra's mee kunt geven met de gain/volume combinatie.

Oh ja...alternatieven zijn ook de spiksplinternieuwe boost van Carl Martin. en natuurlijk de bekende Microamp van MXR

Groet,
Vinni

marc_o
4 oktober 2003, 22:33
Youri,

ik gebruik zelf ook de CM hot drive and boost, en dat gaat prima op de Koch en de Fenderversterker
Maar ik las ook over de Seymour Duncan pick-up booster, die je tevens kunt instellen voor verschillende pick-ups.. dit is overigens ook een pedaal hoor, dus niet iets wat je op je gitaar moet monteren....misschien is dit wat voor je.
Overigens vind ik de CM niet al te goed in combinatie met mijn Engl, maar dat geldt dan meer voor het overdrivegedeelte, kan ook smaakverhaal zijn.

LordRiffenstein
6 oktober 2003, 13:41
Na wat meer experimenteren met mijn TS-10 moet ik zeggen dat die wel een leuke boost is. Heb nu de gain op 2 staan (NIET 2uur !!), volume op 6.5 en tone op 7 en dat werkt lekker met mijn spullen.

marc_o
6 oktober 2003, 13:56
Zo...ook weer opgelost, en beter nog, het kost geen knaken.

KYUSS
9 oktober 2003, 23:09
Heel persoonlijk welk pedaal t best bij je sound past. Ikzelf heb de Banzai NRS II. Simpel te bedienen en er zitten 2 boosts op. (1 voor je effectlus, de ander kun je na je effecten zetten) Óf gewoon 1. lichte boost 2. vette solo, 1 en 2 samen = oorlog

Verder is de RC booster te gek. Uitgebreider in de toonregeling maar daarom nog niet makkelijker te bedienen ofzo. Carl martin boost is ook heel gaaf, kleurt niet veel en knalt gewoon. Die javaboost moet ik zeker nog eens luisteren volgens mij :)

Ben benieuwd..

Mithrandir
9 oktober 2003, 23:12
Hee, nog een Banzai NRS2 gebruiker, dat zie je niet vaak zeg. Hoe vind jij hem qua geluid?

KYUSS
9 oktober 2003, 23:18
KLOTE, daarom betaal ik er 230,- voor ;)

Nee echt te gek, ik zocht heel lang naar een boost die gewoon helemaal strak in het laag blijft en gewoon goeie sustain geeft..bij mij wordt het als solo wel veel feedback maar dat mag dacht ik :)

Dude
10 oktober 2003, 00:02
die Equalizer van boss wil ook wel hoor,

15db boost en bovendien ERG lekker in te stellen

Antal
10 oktober 2003, 17:21
die Equalizer van boss wil ook wel hoor,

15db boost en bovendien ERG lekker in te stellen


Ik wil, ik wil, ik wil.................Die heb je toch???? :roll:

Mitch
10 oktober 2003, 18:43
Ik zie het woordje "ik" niet in Dude's post hoor :cool: