PDA

View Full Version : Strat replacement pickups.



sash
29 september 2003, 20:11
Heren,

Ik wil waarschijnlijk toch de pickups in m'n pasgekochte backupstratje gaan veranderen, alleen wil ik deze keer geen dure Fralins, omdat het toch niet m'n main gitaar is.
Zat te denken aan Seymour Duncans oid. Het moet iig een overwonden strat pickups zijn met flink wat output en reversed wound middle pickup.

Any suggestions?

roppie
29 september 2003, 20:37
little 59's in de brug en neck, voor middenin weet 'k effe niets

sash
29 september 2003, 20:38
Oh ja, geen humbuckers ;)

roppie
29 september 2003, 20:40
'k neem 't terug :)

bert k
29 september 2003, 22:39
Kinman Woodstock Plus. http://www.kinman.com/


Maar ja , die brommen niet... :-(

Negative K3 fan
29 september 2003, 23:10
je wilt iets niet te duurs en je neemt seymour duncans? Die zijn nou ook niet bepaald geodkoop.

Goedkoop maar toch goed is natuurlijk Bill Lawrence al weet ik vrij weinig van die single coils af. Maar BL heeft toch een flinke reputatie. Geen namaak elementen kopen, maar gewoon de echten van billlawrence.com

Dude
29 september 2003, 23:19
sash je bent een zeikert !

roppie
29 september 2003, 23:20
jah wat is er eigenlijk mis met humbuckers, je wilt wel fcking hotte singlecoils maar geen humbuckers :o

Negative K3 fan
29 september 2003, 23:24
hmm ik zag net dat de BLs ook al hum canceling z ijn.

gjlp
29 september 2003, 23:50
2e hands setje texas specials

moretel
29 september 2003, 23:51
Seymour Duncan Jeff Becks zijn erg goed, per element 3 mogelijkheden.
Krijg je wel extra schakelaars. Voor pure blues niet de eerste keus maar maakt je gitaar wel erg veelzijdig.

sash
30 september 2003, 00:16
@gjlp: zat indeed te denken aan 2e hands texas specials. Moet nog maar ff kijken.

Superhotte single coils klinken toch beter dan humbuckers naar mijn mening. Hou gewoon niet van humbuckers.

ReinoutV
30 september 2003, 11:40
Fender Custom Shop Fat 50's. Heb ze net in mijn Blade laten zetten: ideaal. Ik heb ze in de winkel vergeleken met een set Texas Specials, maar toch voor deze gekozen. Iets helderder en gedefinieerder geluid.

Ibanez RuleZ
30 september 2003, 13:20
Seymour Duncan Jeff Becks zijn erg goed, per element 3 mogelijkheden.
Krijg je wel extra schakelaars. Voor pure blues niet de eerste keus maar maakt je gitaar wel erg veelzijdig.

en guess what? de JB's zijn ook al humbuckers, ook de lil' versie daarvan.

harrald

Chiel
30 september 2003, 13:49
Tja niet duur :-? Als je wel wat meer zou willen besteden zo ik zeggen: Een complete EMG set met SA's.

Branzojo
30 september 2003, 16:01
fender lace is ook een alternatief natuurlijk

SiNiSTRaL
30 september 2003, 18:07
fender lace is toch reverse wound?
en hum canceling....die kan je evt int midden zetten dan....

passieve emg Sc's hebben wel veel output schijnt het (volgens mij zijn de SA actief, dus zuigen toooooooooon)

en 2 dagen geleden zei je nog dat je allebei je nieuwe strats stock liet qua elementen...

sash
30 september 2003, 20:28
Tja je kent mij ;)

Lace sensors ken ik wel maar zijn niet overwonden. Nogmaals het moeten overwonden elementen zijn.

Bedankt voor de reacties tot nu toe.

SiNiSTRaL
30 september 2003, 20:34
van zandt?
die wou je toch eerst?
of zijn die weer belachelijk duur?

sash
30 september 2003, 20:39
In nl zo'n 250 Euro.

Via Musictoyz 180, maar kheb geen zin om het te importeren.

Mitch
30 september 2003, 22:36
De SD Quarterpounder is aardig overwonden (FEL !!!!) maar ik weet zo gauw niet of daar ook een RWRP midden pu van is

SiNiSTRaL
30 september 2003, 22:37
maar kheb geen zin om het te importeren.

hoe lui kan je zijn..... je hoeft ze toch niet zelf te gaan halen? :razz:

sash
30 september 2003, 23:13
De SD Quarterpounder is aardig overwonden (FEL !!!!) maar ik weet zo gauw niet of daar ook een RWRP midden pu van is

Ik zal es informeren bij Vox. Bedankt!

Dirtypool
1 oktober 2003, 03:34
De LaceSensor HotGold's worden redelijk goed aangeschreven op het Fenderforum.
http://www.fenderforum.com/forum.html?db=&message_area_number=32&lastpost=2003-09-3016:42:28

Grtz Richard ( die nu toch wel een beetje moe begint te worden)
of RioGrandes natuurlijk Sash.
Ben je je Fralins al kwijt?

Dirtypool
1 oktober 2003, 03:58
Sep 3rd, 2003 06:19 AM Edit Profile Print Topic Search Topic

--------------------------------------------------------------------------------
You can mix & match the colors based on your individual needs if you like. Each pickup has it's own particular attributes.

That said, my favorite Lace Sensor is the new Hot Gold Lace Sensor. The EQ is perfect for me. It has the all the snappy highs on top, a solid bottom thump, and a singing upper midrange. And they take to distortion better than any Strat pickup I have ever used. I prefer using all three as the same model (all 6k Hot Golds), but if you like something hotter on the bridge they make a higher output Hot Gold bridge model (I do have one of these too). It isn't quite a hot as the Red Lace Sensor is but it's midrange punch is rather strong. The Red Lace Sensor is more of a distortion style pickup with a good amount of sizzle. Many still like the original Gold Lace Sensor which is designed to be like unto the earliest Fender single coils. The Silver takes that and gives you a bit more midrange. I used to use the Silver before Lace came out with the Hot Gold. The Hot Gold just kills IMO

Go to the top of this page and click on the "LACE" button and you can find out a lot more about them.
Me Playing the Blues with My Hot Gold Lace Sensors...
http://marksmitchell.home.mindspring.com/HGold3S.mp3
heel aardig :roll:

sash
1 oktober 2003, 08:12
Zo op me laptop klinkt het allemaal wat iel. Vanavond nog maar eens beluisteren. Klinkt iig veelbelovend.
Het enige nadeel aan de Lace sensors vind ik dat ze ruisonderdrukkend zijn.

LordRiffenstein
1 oktober 2003, 08:46
In nl zo'n 250 Euro.

Via Musictoyz 180, maar kheb geen zin om het te importeren.

Moet je eens kijken bij Rockinger, http://www.rockinger.com, site werkt voor mij momenteel niet maar ik weet dat ze Van Zandt verkopen. Kan straks thuis voor je prijzen opzoeken in hun catalogus.

Jools
1 oktober 2003, 09:00
Een setje Rio Grandes.. of zijn die te duur?

sash
1 oktober 2003, 17:26
Rio Grandes... hmm toevallig een site van ofzo? Wat kosten ze?

sash
1 oktober 2003, 17:27
@lordriff: Zit net ff te kijken op de site van Rockinger. Setje van Zandt's: 298 Euro...

LordRiffenstein
1 oktober 2003, 18:29
@lordriff: Zit net ff te kijken op de site van Rockinger. Setje van Zandt's: 298 Euro...

Voor een gearhead als jij mag dat toch geen probleem zijn :razz:

Dirtypool
1 oktober 2003, 19:17
http://www.riograndepickups.com/

Dirtypool
2 oktober 2003, 00:47
http://search.store.yahoo.com/cgi-bin/nsearch?query=rio+grande&first=10&only=0&categ=all&catalog=torresengineering

Grtz Richard

Dirtypool
2 oktober 2003, 18:00
Wat is het geworden, Sash?

sash
2 oktober 2003, 18:05
Het wordt de Rio Grande Muy Grande set. Kan ze in Frankrijk kopen voor 168 Euro. Erg nette prijs.
Als ik er erg enthousiast over ben koop ik ze ook voor m'n '57 strat.

Bedankt voor alle info!

Dirtypool
2 oktober 2003, 18:08
He man...in Frankrijk!! Hoe kom je daar terecht??

sash
2 oktober 2003, 18:34
Flink gezocht naar de goedkoopste en dichtstbijzijnde dealer. Was dus Willows Guitars in Frankrijk.
Kheb ze inmiddels gemailed en bestellen is mogelijk, moet alleen de Fralins nog verkopen.

Iemand interesse? ;)

Bouke
2 oktober 2003, 18:44
Hey Sash,

Hoe klinken de Fralins?? Omschrijf het geluid eens...

Bouke

BLOK182
2 oktober 2003, 18:47
Hey Sash, verkoopt Musicstore geen setjes Texas Specials voor <200? Das toch ook leuk?

sash
2 oktober 2003, 19:14
@ Blok: mij te duur voor wannabe Texastone elementen ;)

@ Bouke: Het zijn overwonden Strat pickups met een flinke output. Ze hebben erg veel laag en een precies goede mid hump (niet zo overdreven als bv. bij de Texas Specials).

De pooltjes onder de snaren zijn afzonderlijk afstelbaar en onder de bridge pickup zit een bassplate die net het icepicky hoog weghaalt zodat je brugelement altijd even vet klinkt.

Zie het als Strat pickups met trekjes van P90's (veel laag en de strakheid in het laag).

Ze worden alleen op bestelling gemaakt en zijn dus vrij zeldzaam. Het duurde 3 maanden voordat ik ze had en heb er begin dit jaar 285 Euro voor betaald.
Vraag er nu 175 voor.

Bouke
3 oktober 2003, 12:12
Sash,

Heb je er aansluitschema bij? Zijn ze standaard strat-pu formaat (ja denk ik). Geen problemen mee gehad? Waarom zet je ze niet in je nieuwe strat?

Bouke

sash
3 oktober 2003, 14:44
Hey Bouke,

Er zit geen schema bij, maar ik kan ze voor je inbouwen, maar Assen - Ridderkerk is wel ver :)
Het is vrij simpel in te bouwen. Standaard Strat aansluiting. De 3 zwarte draadjes op de bovenkant van de pot solderen en de witte draadjes op de switch. That's all :)

Ze zijn standaard stratformaat alleen aan de onderkant steken de magneten iets uit. Ze pasten gewoon met gemak in m'n strat.
Ik doe ze niet in m'n nieuwe Strat omdat ik om eerlijk te zijn iets anders wil qua sound ;)

Kan evt. nog wel wat met de prijs doen.

Aca Ilic
11 januari 2004, 15:10
Misschien Lace sensors Holy Grail Vintage white elementen. Ze zien eruit als gewone elementen maar dan minder brom en betere hum-cancelling

Aca Ilic
18 januari 2004, 21:14
Misschien een setje Fender Lace sensors Holy Grail serie. Geen actieve elemeneten, maar ook geen ruis, wel vintage klank en hoge output.

bert k
18 januari 2004, 21:58
He gast, waarom zet jij twee keer hetzelfde met een week ruimte? Sowieso al een erg oud topic. :???:

Aca Ilic
19 januari 2004, 00:01
sorry heb ik de eerste topic over het hoofd gezien. Voor jou informatie het is Alex , en niet de gast. No hard feelings