PDA

View Full Version : mooiste kleur voor een les paul



renier
29 september 2003, 18:08
hey mensen,

heb via een ruil een leuke ibanez les paul uit de seventies op de kop weten te tikken. niet echt een collectors item vanwege de bolt on neck, maar desalniettemin een leuke aanwist lijkt me. nu is hij waarschijnlijk wel aan een paintjob toe. ik vroeg me eigenlijk af welke (dekkende) kleur het mmoiste is voor een les paul. daarnaast zit ik een beetje met het feit dat het een gelakte hals is, wat natuurlijk hogeeisen stelt aan de lak die erop moet komen. is het trouwens niet mogelijk om die weer helemaal blank te schuren, en dan te olien ofzo?.. vindt ik toch een stuk prettiger spelen persoonlijk..

verder zit ik natuurlijk nog met de vraag: nieuwe PU's: chromen kapjes of iets anders, SD's, dimarzio's..


eigenlijk is mijn vraag dus: heeft iemand leuke ideeen voor dit projectje...?

mzzl,

renier

punkydude
29 september 2003, 18:57
Een donker kleurtje gecombineerd met gouden hardware staat altijd super op een LP als je een classy look wil!

Polytheme Pam
29 september 2003, 19:04
wit of zwart....

BLOK182
29 september 2003, 19:06
ik ga voor zwart.

punkydude
29 september 2003, 19:08
Black beauty LP is super!

Marshallover
29 september 2003, 19:11
Black beauty LP is super!

Inderdaad !!!

Maar dan wel met de chromen hardware, want goud is fout !!!

Polytheme Pam
29 september 2003, 19:14
Inderdaad !!!

Maar dan wel met de chromen hardware, want goud is fout !!!



wel als het enorm blinkt....als het oud en wat doffer is heeft het wel wat...

roppie
29 september 2003, 19:44
desertburst, of trans amber :P trans amber met goueden hardware ziet er ook wel vet uit btw :) (vind ik dan)

green_day
29 september 2003, 20:11
Lekker gaan voor een kleurtje die je niet vaak ziet op een les paul: blauwe of groene burst ofzo. met uiteraard chromen kapjes over de elementen, staan wat netter.
veel succes der mee

ben???
29 september 2003, 20:14
zwart. zoals meneer les paul zelve ooit zei: een gitaar moet zwart zijn, want dan zie je de hand van de gitarist en kan je denken: wow! wat een vent! ofzo. als je een neger bent, moet je dan ook een witte gitaar. en voor mensen ertussenin... zakk wylde :D

Javaca
29 september 2003, 20:16
wit, zwart of donker rood metalic

Ibanez RuleZ
29 september 2003, 20:17
ik zag eens een foto van een silverburst (als het apart moet zijn).

trouwens: zwwrt met goud = fout???? dat is echt mooi. heb zelf een zwarte studio gehad met gouden hardware, maar dat is wel echt mooi.

ik zou zelf ook zeggen: zwart of cremerig wit ofzo (ivoor wit?), is altijd mooi

harrald

Negative K3 fan
29 september 2003, 20:27
de mooiste kleur is natuurlijk blueburst, transparant is dat natuurlijk mooier, maar gedekt ziet het er ook wle uit!

bert k
29 september 2003, 21:41
Ik zag in een of andere folder donkerpaars. (zal wel 'Black Cherry' heten of zo) Vond het wel wat :)

Ic3gl0vE
29 september 2003, 21:44
wit met gouden hardware en zwarte binding!

skabouter
29 september 2003, 22:13
zo`n custom bedoel je ? erg mooi ja

een zwarte custom vind ik ook erg mooi.
of gewoon zo`n geel/rode standard. of zwart, met witte pickguard

renier
30 september 2003, 11:37
ja, probleem is: trans kleurtje zit er niet in. die body is niet voor niks dekkend gelakt nu, zal wel niet zo'n mooie nerf onder zitten.

zit eigenlijk te denken aan een goldtop projectje. de body dus helemaal blank afschuren, top goldbursten ( zoals hier (http://www.flash.net/~guitars/Goldtop.html) beschreven)

en dan de zijkant en achterkant met mahoniekleurige beits en blanke lak, en de neck alleen beitsen en liefst helemaal niet lakken. zo heb ik EN een mooie finish, en de door mij geprefereerde ongelakte hals.

gekloot is natuurlijk weer dat ik persee SD pickups erin wil, en dan liefst dubbel cream. maar het schijnt dat dimarzio daar patent op heeft, en sd ze dus niet mag maken...

Beezzzt
30 september 2003, 11:55
http://www.willcuttguitars.com/brand.asp

Ga eens kijken op bovenstaand adres. Hier kan je best wel leuke ideetjes opdoen.
Hou wel je hand voor je mond of het kwijl loopt over je toetsenbord. :razz:

belfrink
30 september 2003, 12:30
Ik vindt die Sunburst LP van Slash ook vet. :-D

gerrekat
30 september 2003, 12:44
Een alpine white LP SG custom!

maar een Alpine White of black LP custom is ook heel erg mooi.....

Neals
30 september 2003, 14:12
LP, gewoon zwart, slagplaat eraf, binding eraf, maar een trapezoid inlay, en ik zou dik tevreden zijn