PDA

View Full Version : ff een vraagje tussendoor



maarten=okee
29 september 2003, 17:53
ik heb een vraagje over een basgitaar in een bepaald nummer.

Het nummer is van Jane Birkin en Serge Gainsbourg en het heet Je Taime moi non plus.(uit 1969 om precies te zijn)
Het is dat nummer met de vrouw die hijgt van genot. :roll:
Is de basgitaar in dit nummer een jazzer of een precision?

Kan iemand ook vertellen op welke site ik de basstab van dit nummer kan vinden?
Dan kan mijn vriendin (of moeder :D ) ook meehijgen.

Alvast bedankt en groet van Maarten

wim60
29 september 2003, 18:54
Jazz met plectrum in C

maarten=okee
29 september 2003, 19:02
dank u

ik heb thuis een jazzbas-imitatie, dus dat moet lukken.

weet iemand nog een intressante grote bastablatuursite, waar dit nummer ook op staat?

eenmaal andermaal ik hoor het wel
vriendelijke groet
Maarten

maarten=okee
29 september 2003, 19:16
by the way.............

hoe krijg je de karakterestieke jaren 60 jazzbas-sound uit je versterker, zoals in dit nummer ook te horen is?
mij wil het namelijk even niet lukken.

dank jullie voor de reacties
vriendelijke groet
maarten

dikkie dik
29 september 2003, 19:31
hmmz ik gok op een buizensound?. koop een buizen amp :D

of een ampsimulator

Clunk
29 september 2003, 20:19
ja./.. en hoe zit het met die pik van incubus eigenlijk in dat nummer are you in... die heeft ook wel een erg vette sound...

hoe flikt ie dat?

Bazz
30 september 2003, 10:10
Dirk Lance heeft de meest belachelijk vette rig die ik ooit heb gezien, zo flikt hij dat!!

Check http://guitargeek.com/rigview/360/

Volgens mij had die gozer een gasaanval van hier tot tokyo
:-D

Clunk
30 september 2003, 15:43
http://guitargeek.com/rigview/360/

dude... that's wack...

en nog sick ook :(
hoe moet je daar in godsnaam aan komen?
ow wacht.. hij heeft natuurlijk ook heel veel geld... :(

alleen 1 ding.. hij heeft een warwick.. maar speelde ie geen jazz in die clip..
ik zal em ff downloaden, tis heel lang geleden dak em gezien heb...
*dus niet dak een aanval krijg :)*

frenske
30 september 2003, 16:06
Om ff terug te komen op 't hijgen en puffen:

http://www.tabrobot.com/cgi-bin/tsearch.pl?terms=gainsbourg,%20serge&mode=group&direct=1

Er zal zeker wel wat tussen staan! Veel speelplezier met je moeder!

Venomer
30 september 2003, 17:39
Dirk Lance heeft de meest belachelijk vette rig die ik ooit heb gezien, zo flikt hij dat!!

Check http://guitargeek.com/rigview/360/

Volgens mij had die gozer een gasaanval van hier tot tokyo
:-D

De beroemdste quote van Dirk Lance: "Wat zegt u?" :razz:

Die vent moet wel hardstikke doof worden met zoveel duizend watt aan (alleen al) basherrie iedere avond!

bassopotmus
30 september 2003, 18:56
Voor "are you in" : een vintage jazz

dikkie dik
30 september 2003, 20:03
jups, en nog een rooie ook :wink:

en idd een zeer geile sound. sjeez had ik t maar zoals die dude inorde.

hij zal vast wel iemand hebben die zn gear allemaal aansluit. zelf zal ie vast wel een hele dag er mee bezig zijn :P

bassopotmus
2 oktober 2003, 19:32
met matching headstock nog wel, was een speciale uitgave, ik meen van 66. In candy appel red..aaah!

Gerben van Nazareth
2 oktober 2003, 20:42
Okee. Dominee Gerben gaat weer een bloedserieus antwoord geven, let op, morgen S.O. (hebben jullie dat nog in het studiehuis?)

Maartenisokee, even een stukje denkvoer: als je probeert een basgeluid na te doen, bedenk je dat dat het op een plaat staat. Dus... Dus~? Nou, daar hebben ze dus in de opnamestudio aan zitten prutsen, en toen bij de mastering, en toen ook nog zo gemixt dat je de bas op een autoradio ook hoort. Een niet onbelangrijk deel van een te gekke ouderwetsche & alsmede oock moderne bassound is de productie van het plaatje, lastig na te doen met een huistuin&keukenversterker.

Afgezien van dat: de plaat in kwestie ken ik wel maar staat mij niet paraat voor de geest. Wel weet ik dat in die gloriedagen der blije vintage-basserette veel werd gespeeld met flatwound snaren. Ook een lekker muffe Ampeg B15 met bijna overleden buizen draagt bij aan het gevoel van authenticiteit. Low budget oplossing: draai de tone-pot van je bas eens dicht. En low-budget-knutselaars-oplossingen: experimenteer eens met andere condensatorwaarden voor de tonepot van je jazzbas, hoe dikker de condensator hoe meer het hoogaffilter gaat werken als een midcontour. Pret!

Joghy
3 oktober 2003, 08:44
Sixties geluid: flatwounds van 13 jaar oud?

Of ook: snaren met rubber coating en een hard plectrum - vorige zaterdag gezien in een Beatles-groepje: zelfs een peperdure Wal klinkt dan als de sixties!

bassopotmus
3 oktober 2003, 10:03
Allemaal waarheden, Ik zou eens stringdempers gebruiken, das pas instand muffe sound.
Waar ik laatst achterkwam, er zaten helemaal geen rubbers onder de kap van een jazz, die zaten op de body tussen de brug en het brug element, door veren onder de snaar aangedrukt.
Vandaar die rare gaten in Jaco's bass, die wilde ze natuurlijk helemaal niet hebben, en RI hebben ze ook niet meer, slechte zaak!

Jeremy B.
3 oktober 2003, 12:19
Die dempers zitten ook op die Ouwe Music Man bassies! Ellio Martina heeft de Bassmute uitgevonden, da's ook wel een te gek dingetje.

http://www.elliomartina.com/bassmute/bm_mainframe.html

J. :cool:

bassopotmus
3 oktober 2003, 13:10
maar die is lelijk.

Gerben van Nazareth
3 oktober 2003, 18:59
maar die is lelijk.

Lelijk is ook een soort van mooi. Maart dan lelijk.[/quote]