PDA

View Full Version : behringer ultra-g gl100



maarten
29 september 2003, 15:18
iemand zei me dat je hierop je amp kon aansluiten en dat er een mooi gebalanceerd signaal uitkomt.. je kunt zonder cab spelen en je amp lekker opengooien.



naja,, dat ding moet dan toch tering warm worden of niet? als ik 100 watt buizen erop gooi..

kan iemand mij eens precies uitleggen wat dit dingetje nou precies doet en wat de mogelijkheden zijn voor thuis op te nemen ?

dankuuuuuuuuuuu

Raffel
29 september 2003, 15:36
ik weet niet maar is een behringer power attenuator aan een powerball hangen niet een beetje.... onderwaardering van de PB? :)

Ik zou dan iig naar de koch powerbrake gaan kijken of zo. Ik geloof dat riffenstein er 1 heeft...

maarten
29 september 2003, 16:42
hmm ja maar ik bedoel het niet als een powerattanuator

de amp klinkt zacht, mooi genoeg.. t is alleen dat ik geen fatsoendelijke mic heb, en dat dit apparaat als het ware die functie overneemt


ik weet zelf niet eens of het een powerattanuator is.. ik heb t ook maar gehoord

dus wie heeft dit ding en kan me het eens haarfijn uitleggen? ;)


mzzl

BLOK182
29 september 2003, 17:07
Voor zover ik weet is het een soort DI box? Zodat je bijv. met je pre-amp uit --> behringer ding --> pc kan opnemen zonder de line in van je pc over te belasten (en zodoende van die gore sounds te krijgen).

maarten
29 september 2003, 21:59
het is idd een di-box.. dus hij moet aan de preamp out? dat lijkt me idd een stuk aannemelijker dan aan de eindtrap..

helaas PB heeft geen preamp out.. godverre

maarten
29 september 2003, 22:36
hmm ik heb nog es gezocht en ik begrijp t volgens mij nu wel

je hangt het ding tussen je amp en cab.. en dat kan dat ding wel aan..
hij simuleert dan je 4x12 en laat t doorgaande signaal naar je cab onaangetast..

je kunt hem ook in de fx loop hangen


klinkt handig.. ik denk dat ik m koop.. tis toch maar 40 euro

en de reviews zijn erg positief (understatement)

groeten

maarten

Raffel
29 september 2003, 23:12
hmmm, ben toch niet zo'n fan van behringer verder... Kan je niet beter een mic rack preamp kopen van behringer en een sm-57? Ik denk dat je geluid dan veel beter uit komt. Het kost natuurlijk wel iets meer...

maarten
30 september 2003, 11:40
iemand die ik ken heeft t ding ook.. ik leen em wel es.. kan ik zelf horen..


t is maar voor thuis enzo dus hoeft niet mega te zijn.. maar recenties zijn erg goed, en niet alleen op harmony cantral

Danny0166
20 oktober 2003, 15:20
Ik ben van plan er één(GI 100) aan te schaffen.
Ben juist niet 100% zeker waar ik hem juist moet tussen koppelen bij m'n Fender twin versterker.
Mag ik de jack (speaker out) uit m'n combo halen, daaraan de GI 100 verbinden en de jack die naar de speakers gaat op de uitgang van de GI 100 steken ?
dus : twin(speaker out)---->GI100--->jack v/d speakers.
Of, mag ik daarvoor de pre-amp out gebruiken?

danny

maarten
20 oktober 2003, 15:48
kan allebij