PDA

View Full Version : Uni vibe UV-2 van Jim Dunlop



phx
29 september 2003, 14:39
hey,

ik zit er aan te denken om een univibe aan te schaffen. Is dit een goed effect? Hoe is de chorus? Wat is een nette prijs voor deze vibe/lesley?

Alle informatie is welkom,


greez PHX :cool:

Quink
29 september 2003, 15:47
Niet lullig bedoeld, maar is het misschien een idee om ook eens bij de topics te kijken? Een paar topics lager staat er namelijk een over vibes

phx
29 september 2003, 17:35
hey,

dat weet ik wel, hebt-k gelezen, maar ik wil graag weten hoe die klinkt... zum beispiel: is de chorus zoals de small stone of de chorus van boss? is de lesley een vibrato, tremelo, ed..



PHX

sash
29 september 2003, 17:39
Nee het is een univibe. Geen leslie, geen chorus, geen vibrato.

Een univibe is een variant op een rotating speaker effect (leslie), maar dan spaceyer.

phx
29 september 2003, 18:49
yo,

wil je je eigen univibe kwijt maby???

Ik dacht dat er ook een chorus in zat...



PHX

sash
29 september 2003, 19:13
Nope is niet zo. Er is een chorus mode en vibrato mode. Klinkt niet als chorus en vibrato. Neigt er meer naar.

phx
29 september 2003, 20:17
hey sash,

hoe klinkt die chorus dan.. .kun je hem beschrijven?? is het als een chours ensemble van boss.... of meer als een vibrato chorus zoals fender???


PHX

V!N
29 september 2003, 21:33
Jochie toch, je wilt de prijs weten van een pedaal waar je niet eens een ruw of zelfs maar een vaag idee hebt van hoe het klinkt ? Flink op dreef ..
Enneh, het zou heus niet erg geweest zijn als je met een vraag als deze zou inhaken op de Vibe-O-Rama thread.

Over wat voor jaar, merk of type je het ook hebt, een vibe is een klasse apart en valt niet direct te vergelijken met 'andere chorus-pedaaltjes'. Het is een uniek geluid waar je waarschijnlijk van zult schrikken als je tot nu toe Boss choruspedaaltjes en de Small Clone bent gewend.

Je kan het beste in de Vibe-O-Rama even lezen wat er allemaal op de markt is en daar dan naar op zoek gaan naar de sites waar geluidsfragmenten staan.
De eerste zal ik je cadeau doen, de Neovibe (http://www.generalguitargadgets.com/v2/sounds/neovibe.mpga) .. Da's nog eens wat anders he ;)


Ha, maar Wolvega he .. oefen je ook naast de Woco ?

sash
29 september 2003, 23:34
hey sash,

hoe klinkt die chorus dan.. .kun je hem beschrijven?? is het als een chours ensemble van boss.... of meer als een vibrato chorus zoals fender???


PHX

Hmm moeilijk te beschrijven. Download eens de soundfiles van de Sweetsound MojoVibe en hoor het zelf: www.sweetsound.com

phx
30 september 2003, 20:58
hey,

hiermee sluit ik deze topic af... ik weet genoeg, geen univibe voor mij. Veel te duur, weinig chorus.

Ik ga op zoek naar een 5ehands small clone chorus van EHX


PHX
ps ik speel niet naast de woco, maar bij: AFRAID OF SUNLIGHT
binnenkort (november) in Meppel cafe Unreal

www.afraid-of-sunlight.com

V!N
30 september 2003, 23:44
He tof, in dat café woon ik zo langzamerhand. :)

We zien mekaar dan wel, maar check nog één keer mijn Vibe-O-Rama, ik heb er net een geluidsfragment in gestopt van hoe je écht met een Vibe om hoort te gaan. Misschien toch iets voor je ? ;)

Er zijn ook goedkopere, die worden in de Vibe-O-Rama even iets minder behandeld omdat de posters daarin (waaronder ikzelf) nogal pietje precies zijn over toon ;)

groets,

V!N