PDA

View Full Version : Buizen JMP-1!!!!



ThePainMachine
29 september 2003, 12:23
Ik kwam er gisteren weer achter dat het tijd is voor nieuwe buizen... Ik mis geen volume maar wel veel hmmmm... boby (edge).. als jullie begrijpen wat ik bedoel. Ik heb er nou van die Sovtek troep in zitten.. en voorheen zaten er Marshall Gold buizen in...
Weet iemand nog het bestaan van andere buizen die het waard zijn om te proberen?.

ThePainMachine
29 september 2003, 15:15
Ik hoorde goeie verhalen over Groove Tubes???
Iemand ervaring hier mee?

StoneCourt
30 september 2003, 10:36
Mail eens met Bob van eurotubes ( http://www.eurotubes.com/ ). Als je hem vertelt wat voor versterker je hebt en wat voor geluid je zoekt, adviseert hij welke buizen het best voor je zijn. Eurotubes levert trouwens alleen JJ's.

Ik heb een tijdje geleden bij hem nieuwe buizen voor mijn Mesa Formula gekocht en ben ontzettend tevreden met mijn geluid.

LordRiffenstein
30 september 2003, 11:23
Mail eens met Bob van eurotubes ( http://www.eurotubes.com/ ). Als je hem vertelt wat voor versterker je hebt en wat voor geluid je zoekt, adviseert hij welke buizen het best voor je zijn. Eurotubes levert trouwens alleen JJ's.

Tja, en welke buizen gaat hij dan adviseren?? Svetlanas?? :roll:

Bob weet waar hij over praat maar enkel over JJ. Niks mis met JJ maar als je slechts 1 merk verkoopt, dan is je advies ook heel beperkt lijkt me en ik heb nog nooit gehoord dat Bob iemand afraadde om JJs te nemen.

Tubefreak
30 september 2003, 20:32
Vertel eens meer over wat je precies wilt en/off mist in je huidige setup. Bij body denk ik zelf aan laag mid en bij edge aan hoog mid...

Hoe vind je de gain, het hoog (schel?) en het laag (genoeg?).

gr. Maarten

ThePainMachine
30 september 2003, 23:48
Ik had dus tot zondag heel veel laag in mijn geluid... wel strak en duidelijk hoor!. maar gewoon super zwaar. en nu heb ik echt een heel schel geluid... iel om het zo maar te zeggen.

Ik speel over een Mesa class 2.90, Jmp-1, alesis MEQ 230, G-major.....

Tubefreak
3 oktober 2003, 00:01
Ik had dus tot zondag heel veel laag in mijn geluid... wel strak en duidelijk hoor!. maar gewoon super zwaar. en nu heb ik echt een heel schel geluid... iel om het zo maar te zeggen.

Ik speel over een Mesa class 2.90, Jmp-1, alesis MEQ 230, G-major.....

en wat vind je beter klinken, vol of schel? PS weet je zeker dat het aan de preamp ligt dat je sound anders is?

Maarten

ThePainMachine
3 oktober 2003, 11:27
Nee dat weet ik dus niet... maar aangezien ik toch andere buizen in mijn pre amp wil. Mischien zijn het wel mijn buizen van mijn Mesa... (maar dan zou je denk ik verschil moeten horen in volume en niet zo zeer in klank... toch?) kan natuurlijk ook zijn dat mijn active element kapot is..... damn... de fuck is dat het zo veel kan zijn... maar ik ga eerst wel effe uitproberen wat ie doet met andere buizen.... :-(