PDA

View Full Version : Yamaha Sa2200: Unsung hero of the semi-solids



munkie
28 september 2003, 22:31
Lang geleden dat ik hier iets heb gepost,sorry dat ik jullie wakkermaak :D
Net een gitaar gekocht van een particulier,een prachtige semi-acoustic,een Yamaha SA2200. Inderdaad,een Gibson ES335 kloon. Prachtige Jap gitaar,flame maple,mooi bruin sunburst gelakt en afgewerkt,snel halsje met perfect fretwerk,vergulde hardware,goede electronica met splittable humbuckers,erg veelzijdig van jazz,blues naar rock. 750 euri met koffer! Een Gibson ES335 dot kost je 2dehands bij de particulier tegenwoordig 2000 euri,bijna 3 X zo duur. Goedkoper kan alleen met Koreaans spul: Epiphone(=Samick),Samick,Washburn,Cort. Sorry jongens maar Epiphone etc. hoeft voor mij niet, ik wil wel een muziekinstrument hebben. Blijft over de Ibanez AS200,heb ik vroeger gehad,helaas verkocht,mooie Jap gitaar maar ook stukken duurder. Ik heb de Yamaha nieuw gevonden op een Duitse site voor 1100 euri,OK,zonder koffer en met Duitse BTW. Al surfend ontdekte ik dat zware jongens als Bireli Lagrene en Frank Gambale op de SA2200 spelen. Dus wat let je. Dikke aanrader!!

Groetjes Freek.

snoopafella
7 oktober 2003, 22:09
Yamaha maakt gewoon erg goede gitaren. Gefeliciteerd.

marc_o
7 oktober 2003, 22:52
Inderdaad, Yamaha's zijn onderschat, ook de goedkoopste Pacifica's zijn in vehouding erg goed.
Die waar jij het over hebt, heb ik al lang niet meer gezien, je had ze ook zonder F-sleutels overigens, erg fraai.

Lacrymosa
8 oktober 2003, 11:12
Ik heb van de week een Ibanez AS120 gekocht

Persoonlijk von ik heb fijner klinken dan zon beetje iedere gibson die daar hing.

EN de Yamaha's die ik probeerde waren ook allemaal beter dan de Gibsons

Gefeliciteerd met je aankoop

CheerS!!

marc_o
8 oktober 2003, 11:46
Nou, laatst op een ES-335 gespeeld, maar die was perfect afgesteld en dat scheelt natuurlijk de hele wereld, want de fabrieksafstellingen van Gibson zijn nou ook weer niet om over naar huis te schrijven..
Maar dat was toch echt wel errug prima, zou er best eentje willen hebben...maar ik denk niet dat ik de enige ben, hehe

diengeman
10 oktober 2003, 16:47
ik heb nog een yamaha uit de 70's. weinig mensen kenden dit type totdat er een gitaarbouwer vertelde dat dit een yamaha SE was die naar BB was vernoemd (een of andere basgitarist). santana speelde vroeger ook op een yamaha SE. maar deze was een reactie op de gibson SG. die van mij is een op fender volgens de gitaarbouwer. die van mij is dan ook een soort stratocaster, maar dan anders. deze heeft 3 hotrails waarvan elk element een 3-standen schakelaar heeft behalve de voortse, die heeft een 2-standenschakelaar.hierdorr zij er zo'n 15 combinaties van elementen en geluiden te maken. de hals en body is uit 1 stuk gemaakt.

maar omdat ik een gibson SG supreme wil bespelen, ga ik deze yamaha waarschijnlijk verkopen. ik speel namelijk graag a la ACDC wat met een gibson SG een stuk beter gaat.

ik denk dat ik de yamaha SE voor zo'n 350 euro ga verkopen. dit is mischien te weinig, maar niet iedereen kent dit type denk ik, zodat je hem wat moeilijker kwijt kan. of je moet net een liefhebber treffen.

diengeman
11 oktober 2003, 10:58
weet iemand wat die yamaha van mij waard is?