PDA

View Full Version : Iemand ervaring met de Xotic Boosters?



LordRiffenstein
28 september 2003, 17:26
Heeft iemand van de pedal-freaks deze boosters al eens getest? Ik heb enkele keren naar de video-clips geluisterd en ben ZEER gecharmeerd door de klanken en dan vooral door de RC Booster, de cleane boost zeg maar. Zoek nog iets om met single coils mijn versterker wat harder op zīn donder te geven.

De video-clips staan hier:

http://www.prosoundcommunications.com/english/video/index.html

Vooral de RC Booster-clip van Michael Thompson klinkt TE GEK.

Thanks,

Lucky
28 september 2003, 19:12
hai Yoeri!

ik heb die clean boost gehoord op een Haar strat en een Holland vesrterker (bassman achtig)
Hij was niet zo clean als dat ik hem wilde en ik vond het laag een beetje te prutserig (een beetje grainy fuzz achtig) maar het kan aan de combinatie pedaal, gitaar & amp of de instellingen liggen..

LordRiffenstein
28 september 2003, 23:56
Luca,

bedankt voor de info. Misschien moet ik Van De Haar maar eens bezoeken maar ik vrees voor Guytron-GAS :razz:

jpb
29 september 2003, 00:15
http://musictoyz.infopop.cc/6/ubb.x?a=tpc&s=6476029571&f=4066066091&m=3286077924
Ik weet neit of dat hier in staat, maar de treble schijnt nogal pittig te zijn, zodat 'ie naar 9 uur terug moet om "unity-treble" te hebben.

Lucky
29 september 2003, 07:37
Luca,

bedankt voor de info. Misschien moet ik Van De Haar maar eens bezoeken maar ik vrees voor Guytron-GAS :razz:

als je dat hok binnenkomt zie je als eerste een Guytron top ..... op ooghoogte.
je vrees is reeel :D

ieme
24 juli 2004, 00:19
Zijn hier mensen met Xotic pedalen? ik sta op het punt de RC booster aan te schaffen

PeArLjAm
24 juli 2004, 01:33
Zijn hier mensen met Xotic pedalen? ik sta op het punt de RC booster aan te schaffen

Ik ben wel benieuwd naar een booster naast mijn snapper. Heb hem nog niet geprobeerd maar ik ben wel benieuwd! Als je er een afschaft of probeert..... keep us posted! :cool:

ieme
24 juli 2004, 11:04
Zijn hier mensen met Xotic pedalen? ik sta op het punt de RC booster aan te schaffen

Ik ben wel benieuwd naar een booster naast mijn snapper. Heb hem nog niet geprobeerd maar ik ben wel benieuwd! Als je er een afschaft of probeert..... keep us posted! :cool:

Ik denk dat ik hem deze week bestel, luister eens naar deze clips/filmpjes http://www.prosoundcommunications.com/english/video/brad_fernquist/index.html
erg goeie sound die gast!

robzilla
24 juli 2004, 11:33
Zeker! Ook erg mooie gear heeft hij! Lekker rack met Red Snapper etc en en dan door een %13 :)

Ook lekkere Gibsons heeft die :)

ieme
24 juli 2004, 12:21
Ja... helaas mag ik geen %13 kopen want dan doe ik weer eens mee aan kuddegedrag! :wink:
Maar idd erg mooie setup!

bluegate
24 juli 2004, 12:34
Ik heb de RC booster gehad.
Gebruikte ik in combi met de THD Univalve.

De THD stelde ik in op een crunch geluid, de RC+THD was dan voor de lead sound.

Ik was er wel tevreden over, maar als clean boost heeft hij te weinig volume. je moet dan weer de gain opdraaien waardoor je weer een SS vervorming erbij krijgt die je eigenlijk niet wil.

SS=solid state (transistors)

vinni
24 juli 2004, 12:57
Hiero!!!

Heb zowel de Xotic RC als de AC booster!
Gebruik ze nog als enige pedalen bij mijn rackie.
Wordt gestuurd middels een GRX-4.

Hoe ze klinken.....

Nou ik heb eens een heel zwikkie boosters, distortions en overdrives getest.....En daar heb ik toen deze twee met een Crowther Hotcake en een Maxon OD 808 aan overgehouden.

De RC gebruik ik op het cleane kanaal van mijn ENGL Ritchie Blackmore met Single Coils om het net een lekker randje te geven. Het geluid wat ik hiermee wil bereiken is het geluid van John Frusciante. Elke buizen versterker kan redelijk goed scheuren en het clean mag er meestal ook wel zijn.....maar die tussenin geluiden zijn vaak moeilijk.

De AC is meer een Tubescreamer-pedaal met het voordeel dat je laag overeind blijft. Heeft van zichzelf redelijk wat compressie. Maakt het geluid compact.

Voor beide pedalen geldt dat ze een hoog en laag toonregeling hebben en dat ze true bypass zijn.

Misschien dat ik toch kom naar de Meeting in Groningen (woon er 10 km vandaan)....dan neem ik ze wel mee.....

Groet,
Vinni

ieme
24 juli 2004, 14:39
Ik heb de RC booster gehad.
Gebruikte ik in combi met de THD Univalve.


Klopt het dat je je UNIVALVE nu te koop hebt op gitaarmarkt?
Ik dacht dat dat ook iemand uit Den Haag was... kan bijna niet missen toch?

ieme
24 juli 2004, 14:44
De RC gebruik ik op het cleane kanaal van mijn ENGL Ritchie Blackmore met Single Coils om het net een lekker randje te geven. Het geluid wat ik hiermee wil bereiken is het geluid van John Frusciante. Elke buizen versterker kan redelijk goed scheuren en het clean mag er meestal ook wel zijn.....maar die tussenin geluiden zijn vaak moeilijk.

De AC is meer een Tubescreamer-pedaal met het voordeel dat je laag overeind blijft. Heeft van zichzelf redelijk wat compressie. Maakt het geluid compact.



Ey vinni, leuk om te lezen dat je ze alle 2 hebt, ik denk ook dat ik ze uiteindelijk alle 2 wel wil. de RC voor soloboost en de AC als gainboost voor mijn Guytron.
Verder moet ik maar weer eens bij vd haar gaan kijken....

bluegate
24 juli 2004, 21:27
Nee, dat is niet mijn Univalve.

Maar omdat hij in Den Haag te koop staat, zou het wel mijn oude kunnen zijn.
Misschien dat degene die hem van mij heeft gekocht hem weer verkoopt.

Mijne had serie nummer 0099

vinni
25 juli 2004, 11:36
Hee Ieme....

die AC wel effe goed testen.....Het geluid bevalt je of niet....
Met name de compressie bevalt je ......of niet......
Als je nog iets ranzig wil dan de AC dan moet je de Crowther Hotcake
proberen.....ranzig.....fuzzachtig.......

Groet,
Vinni