PDA

View Full Version : * Chromatic_Wisdom.mp3 * UPDATE NU MET C1000 BASSLOOP :P



Bosch
28 september 2003, 16:07
Aloha,

Ik heb een up-tempo jazzrock opgenomen. Chromatic_Wisdom!

Ik vroeg mij af: wat vinden jullie hiervan? En, (belangrijker) is dit iets waarmee ik mij tijdens Sena op positieve wijze zou kunnen onderscheiden van alle Vai/Malmsteen-klonen? Of kan ik het beter bij ge-upgrade versies van Polemic en Source houden? Het is iig LOW gain!

Alvast bedankt.

Save As:

http://home.hetnet.nl/~centrifugal_frog/Chromatic_Wisdom.mp3

(2.81 MB)

Gr~1,

Wouter

(Ps, ik heb het stuk in 20 minuten bedacht, in 25 minuten opgenomen en in 15 minuten gemixed: afijn you get the picture: het gaat ff om het idee: maak ‘m of kraak ‘m).

Lize
28 september 2003, 17:49
He Bosch

Thema is wat mij betreft echt heel erg dik in orde. Lekker spannend qua ritme, fijn dat er even pauzes vallen in het gitaargeweld. Echt top.

Maahaar (de juf in mij steekt de kop weer op ;)) ik vind het erg jammer dat de rest van het nummer maar uit 2 akkoorden bestaat (althans, als ik dat goed heb gehoord, omdat er alleen maar een (enigszins modderige) bas is, kan ik niet goed horen wat er gebeurt) Ik bedoel, op je spel heb ik absoluut niks af te dingen, je bent verschrikkelijk virtuoos, je timing is heel erg lekker, maar doordat er harmonisch zo goed als niks gebeurt in het nummer, gaat het nergens heen, snap je wat ik bedoel? Die solo's razen maar door en ze komen niet echt ergens aan. Misschien is dat inherent aan de stijl, dat weet ik niet, maar ik zou het spannender vinden als het nummer ergens heen ging. Een beetje hetzelfde verhaal (opbouwopbouwopbouw) is dat je meteen op fullspeed begint. Je onderbreekt het wel een paar keer met langere noten of even wat akkoordjes, maar het dendert over het algemeen enigszins in hetzelfde tempo door.

Ken je Pat Metheny? Is een heel andere stijl, (erg 'soft' vergeleken hiermee, maar erg mooi, vind ik) maar harmonisch vreselijk boeiend en hij bouwt z'n solo's ongelofelijk mooi op. Moet je misschien ns luisteren (Pat Metheny Group dan vooral, sommige dingen zijn ook wat vaag hoor, die hij gemaakt heeft, maar het meeste is erg gaaf, vind ik)

Maar nogmaals, het thema is echt top, en ik vind je sound ook erg lekker hier.

Lize
28 september 2003, 17:52
O ja, over het onderscheiden, dat weet ik niet zo goed, maar ik denk dat je je met zo'n thema en iets betere opbouw zeker zou kunnen onderscheiden, het lijkt me dat op zo'n contest heel veel gitaristen de neiging hebben om maar zoveel mogelijk nootjes in zo'n hoog mogelijk tempo erdoorheen te jassen (daarom vind ik het thema ook zo goed, dat heeft dat niet).

Ic3gl0vE
28 september 2003, 17:58
maak 'm! Klinkt lekker man! En ik denk dat je je hiermee inderdaad wel kunt onderscheiden van de rest 8-)

Bosch
28 september 2003, 18:28
Hey Lize & Ic3gl0vE,

Erg bedankt voor de feedback!!!

Het vertrekpunt van deze mp3 was een folder vol gedreven 140 bpm drumloops. Ik kon er geen standaard 140 bpm bassloops bij vinden, alleen deze meer trance/techno-files. Maar goed, de eerste -bij elkaar voeg- poging klonk gelijk lekker. Het nummer, althans de backing, heeft een "drive". Maar idd, de bass is wollig en ik moest zelf ook even goed luisteren voordat ik er een grondtoon bij had. Behalve de stukjes in Am (die 2 note-timing), is er dus idd geen harmonische climax, dat vind ik zelf ook jammer, maar ik geen betere bass-samples vinden. Ik zal De Teng een keer vragen :cool: .

Ik zou eens kunnen kijken of wat jazzu akkoordjes erbij het gat tussen solo en harmonie kunnen verkleinen.

Pat Metheny ken ik zeer zeker: helemaal flex! Vooral Works II. Hmmmm ik heb nog z'n soort Metheny-lickje liggen, ... eens kijken of ik die op 140 bpm kan :lol: .

Wel leuk, een juf hier! 8-) Waarin als ik vragen mag?
En, Ic3gl0vE bedankt voor het maken.

Komisch is trouwens dat in elk nummer waar ik weergaloze dierengeluiden in prop, daar nooit of zelden iemand op reageert :-? :D

Hey Saluut,

~Bosch~

Lize
28 september 2003, 18:53
Ik ben afgestudeerd Muziektechnologie, en ik geef nog weleens compositie-lessen aan eerstejaars. Vandaar mijn gedreun op harmonie en opbouw. Kom ik nooit meer vanaf, vrees ik :)

Trouwens zonde dat je je zo laat beperken door samples, is een sequencertje en een module met lekkere bas- en drum-geluiden geen beter idee?

Goed, ik wilde hier dus een linkje plaatsen naar een synth-stukje van mij, maar dat lukt blijkbaar niet als je beveiligde serverruimte hebt, balen..

Mithrandir
28 september 2003, 19:53
:listen:

http://www.swisstravelclub.ch/veranstaltungen/2002/lama/lama.jpg

* Hier had nog commentaar gemoeten, maar er is al veel gezegd. Al wat mij rest te zeggen is dat ik het cool vind en dat je je zeker kunt onderscheiden.

Negative K3 fan
28 september 2003, 21:19
damn, erg gaaf, hiermee zul je je zelf zeker onderscheiden. Vooral door al het technisch hoogstaande werk te combineren cq. af te wisselen met gewaagde geluiden. Die harmonische variatie zal het alleen nog maar beter maken. Ik hoop voor je dat je het ver mag schoppen in de sena guitar awards.

rien
28 september 2003, 21:51
WOW !!!

Vraagje... met al die speedy licks.. hoeveel hammer-on en oull off gebruik je hierin of sla je elke noot aan?

Hoe dan ook het is niet mijn muziek maar vindt het verschrikkelijk knap
maar ik begrijp die muziekjuf wel dat met opbouw je de snelle licks kunt accentueren en krijg je nog veel meer applaus !

Rien

Tymon
28 september 2003, 22:42
Hee Bosch!

Yep is zekers tof om te spelen op Sena! Wel zou het nog net ietsje interessanter zijn met wat meer changes hier en daar.

Trouwens, al gehoord dat Shawn Lane is overleden? :cry:
Moet eraan denken omdat hier nogal wat Lane-licks in zitten.

Cheers,
Tymon

Bosch
29 september 2003, 11:01
8-)

@Lize: Muziektechnologie, ... interesting! Tja die samples, ik denk dat ik hele andere nrs zou maken als ik met een band zou spelen: als dan, zouden mijn licks het vertrekpunt worden. Nu is dat 9 van de 10 keer de backing. Jammer dat die synth niet wil uppen :-? .

@Mithrandir: Nice pic :D ! Goed om te horen dat ie meerdere mensen aanstaat.
http://www.swisstravelclub.ch/veranstaltungen/2004/bilder/mattobarfuss.jpg

@Negative K3 fan: Ik kan 'm inmiddels al veel beter :oops: en ik denk dat ik 'm daadwerkelijk ga spelen met Sena; eens kijken of die Above the Aware lick zou fitten. 8)

@rien: die themalick is een combi van alt, slides en h-p, maar met name alt.p. (Eerst alt dan slide dan h-p en dan weer alt). Opbouw, opbouw .. idd ik ga ermee aan de slag, maar verwacht geen wonderen :razz: .

@Tymon: Ik ga proberen om er wat meer variatie in aan te brengen. Idd van Shakeel gehoord dat Lane is overleden :-( :-( :-(!!! Ik heb de track bijna gelijk na dat nieuws bedacht/opgenomen en een seconden gedacht om het een tribute to te noemen, maar dat vond ik ook wel weer een beetje slap en het nr is nog niet af dus.. Maar iig ERG balen, 40 jaar. Hebben ze eindelijk een problem op www.noproblemhere.com :-?

Thanx everyone!

~Bosch~

Lize
29 september 2003, 13:06
OK, even een andere oplossing bedacht.

Ga naar http://www2.hku.nl/~elizabet/gallery.html en klik op de link 'Noisebeat', zo zou het moeten werken.

't Is niet wat ik normaal maak, maar ik vind het wel erg leuk om te doen, dus Bosch, als je't wat vindt kan ik misschien een keer een (harmonisch verantwoorde ;)) backing track voor je in elkaar zetten.

Bosch
29 september 2003, 13:43
Koel, ik ga thuis gelijk luisteren, ... nu eerst werken :roll: :evil: .

Veel mensen uit Utrecht op het moment 8) .

GruBe!

Bosch
29 september 2003, 18:13
Ehm, ik wil wel eens horen wat je normaal maakt want dit vind ik niet zo, eerlijk gezegd. Meer entertainment dan muziek. Heel veel vulling. Wel leuk gedaan overigens. Maar bijvoorbeeld de mix vind ik niet lekker: drums veel te zacht en foute geluiden, maar dat hoorde misschien niet bij het project. Ik hou van meer "natural" qua geluid en instrumenten. Het moet bij klinken alsof het ook zo in een oefenruimte kan klinken, (beetje geproduceerd mag wel uiteraard). Doe mij maar eens zo'n Metheny backing, ... :D .

Megalodon
29 september 2003, 19:41
Indrukwekkend, maar waarschijnlijk alleen lekker om naar te luisteren voor de shreds.

In ieder geval Suc6 op de Sena guitar awards!

ps: Minder leuk, maar heb je al gehoord dat je idool, Shawn Lane deze wereld verlaten heeft? http://www.noproblemhere.com/

Predator
29 september 2003, 21:35
KAPOETGOED... Maar waarom nou in hemelsnaam weer eens die diminished lick er doorheen jassen? :x Ach geeft niet, het nummer klinkt echt goed, ik denk dat dit naast Polemic Frog en Singana je beste werk is Boschy.

Ga vooral zo door! (Over het geluid deze keer niks, ik luister het op mijn laptop dusseh... I cannot judge!)

Bosch
29 september 2003, 21:49
Hey Megalodon,

Thanx voor je reply! Ja erg man van Lane. Ik heb nu extra spijt dat ik toen geen les heb genomen :-( . Echt, die gast was het voor mij: techniek + muzikaliteit + eigenzinnigheid. Longkanker ofzo :( . Maar goed gelukkig heeft ie redelijk wat muziek achter gelaten.

Hey Predator,

Nou di dim zit er in omdat het bedacht is het met het oog op de Sena Awards en dan speel ik die uiteraard (H). Maar wel goed gehoord :D .

Feit is dat ik 'm nu pas echt vet kan spelen. Kijken of ik 'm nog eens kan opnemen. Tijd, tijd, tijd, :-? . Ik heb er trouwens een 140 bpm metheny lick bij!!!!!!!! Echt wicked!!! Maar dat laat ik wel een keer horen 8-) .

Howdie!

~Wouter~

nb: humor: ben ik bassloops aan het downloaden: zit daar opeens die loop van de C1000-reclame tussen :o echt helemaal dubbel lag ik! Die hebben ze dus gewoon bij Akai vandaan :P . Geen fratsen, ... dat scheelt! ..... en werken met cheap loops ook zeker :???: :lol:

Negative K3 fan
29 september 2003, 22:18
awesoem, verwerk die c1000 loop er ook maar in,m kun je de jury laten lachen :)

iemand had ooit wel eens de tab van dat c1000 nummer gepost hier, heel simpel geloof ik.

Bosch
30 september 2003, 09:29
Hahahaha :D das een goeie. Ik was gisteren nota bene zelf bezig met een leuker einde (ipv die wolven), ... dat ik daar zelf niet aan heb gedacht!

Maar ik zou er inderdaad ook een riff over kunnen bedenken, ... hmmmz.

Sena Awards : ... en dan nu ~Bosch~:geen fratsen dat scheelt! :-D (Maar of ik dat waar kan maken? :wink: ).

Maiden Michiel
30 september 2003, 10:06
wow, cool dat stuk banmaf 0:45 ongeveer!

Mithrandir
30 september 2003, 10:12
[quote="Bosch"]Hahahaha :D das een goeie. Ik was gisteren nota bene zelf bezig met een leuker einde (ipv die wolven).....quote]

ooooh, was dat een wolf op het einde, ik dacht dat het weer die lama was. Ach ja, nooit goed opgelet bij Waku Waku he.

Bosch
30 september 2003, 11:15
:-D

http://www.rgross.de/comics/wolf.jpg

Barret Wallace
30 september 2003, 17:07
Ai F'aka mie brada a song di bung mang

i go mik ing na a sena awards


kier ding allamala ~~~!!!8-) 8-) 8-)


and remember:

jang wang barra and prey aa gitarra :P :D


S.

Mithrandir
30 september 2003, 17:13
Shakeel? Alles goed jongen? Ik snap nog steeds niks van dat taaltje van jou he.

slayurrr
30 september 2003, 17:32
dat eerste zinnetje valt nog wel te vatten, maar de rest.... :o

SiNiSTRaL
30 september 2003, 17:47
allochtonisch?
verweggistanisch?
ebonisch?
hoe heet dat ghetto-straattaaltje nou ;)

Barret Wallace
30 september 2003, 18:33
Hey dork ga eens wat minder nutteloos posten en pak eens je gitaar op misschien leer je dan net zo goed spelen als je kan lullen.

SiNiSTRaL
30 september 2003, 18:43
zogoed spelen als lullen zal ik nooit kunnen hoor :D

Bosch
30 september 2003, 18:51
Arrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrghhhhhhhhhhhm ik wordt gek!!!!!!
Die C1000 bassloop is ECHT 140 BPM whahahahaahhahahahhaa :D !!!

Wat een toeval!!!!

Sorry, ik liet me even gaan, maar dit is gewoon vragen om moeilijkheden :razz: .

Bosch
30 september 2003, 20:02
:-D

Ik heb het nummer helemaal opnieuw opgenomen. Het klinkt nu veel beter in die zin dat je nu hoort dat ik de partijen beter beheers. Plus, ik heb er een Metheny-achtig lickje in gegooid (en een daarbij behorend stukje begeleiding) alleen dat likje speelde ik altijd eerst normaal en dan syncopisch en op zeg maar 110 bpm, afijn er is weinig van over gebleven, maar ach je moet wat he :P .

En, ... jawel aan het einde zit de ongevenaarde C1000 bassfile!!!! (Met wat funkydrums :D )

SAVE AS:

http://home.hetnet.nl/~centrifugal_frog/Chromatic_Wisdom_C1000.mp3

Ciao!

~Wouter~

Jools
30 september 2003, 21:01
te gek1 :D hiermee kun je je zeker onderscheiden van alle yngwie's en petrucci's. het geluid is niet mijn smaak maar past goed bij je speelstijl

Bosch
30 september 2003, 21:32
Hey MM en Jools Thanx! 8-)

Negative K3 fan
30 september 2003, 21:40
klinkt goed, alleen die losse delen klinken erg onsamenhangend, dat eind gedeelte met dat metheny ding (alhtans ik denk dat het dat is) en het c1000 stukje lijken er gewoon tussen ingeknipt. Er mist een overgang. Je snapt vast wel wat ik bedoel. Verder zou ik ook iets meer gaan werken aan de gitaar partij over de c1000 lick en niet gewoon de bas volgen.

Barret Wallace
30 september 2003, 21:40
AI !!! A DIESIE DE MORO BUNG !!!!


(Y)!!


aa c1000 sani.... pfff :wink:

SiNiSTRaL
30 september 2003, 21:43
fuck man dit klinkt wazig op bepaalde stukken, maar fucking cool, niet dak een hele cd vol hiermee op zou zetten, dan ga je tegen muren opklimmen enzo ;)
tis over het algemeen heel netjes ingespeeld, alleen je toooooooooooone is niet zo best (dan gewoon serieus bedoeld) je moet een goeie mixer ertussen gooien ofzo, of je amp goed instellen ;)
maar heel sjappie gedaan (y)
suck7 op de sena dinges

Bosch
30 september 2003, 21:51
Hey Negative K3 fan,

Thanx, methenyding is idd niet helemaal geslaagd, maar die C1000 laat ik ook gewoon weg hoor, dit was toch meer even voor de fun. Ik heb de bassloop ook niet goed uitgezocht, .. gewoon ff snel :) . Maar het is echt de loop he?!! :D. Als ik trouwens alles in 1 take speel dan klinkt het minder geplakt en dat zal op Sena zeker het geval zijn.

Hey Barret Wallace,

ai shakeel joe die liebie mang fav a recing?
:D

Hey SiNiSTRaL,

Thanx. Ik vind die tone juist VET! Met de ENGL klinkt ie uiteraard nog vetter, maar ik vind dit helemaal mijn sound. Deze sound blijf ik dus ook gebruiken 8) . Super natural, gain op 50 van de 100!!! En heel klein beetje reverb.

Maar thanx for the suc7!

Adios!

~Bosch~

Barret Wallace
30 september 2003, 21:54
a recing i go bung mang, tamara if mie ab mie pentium4 mie sa rec hear day :) !!!


Tang Bung,


S.

Gert-Jan
1 oktober 2003, 22:23
Hey Bosch,


It's time to kick some ass at Sena. 8-)

MarshallSG
2 oktober 2003, 21:35
Leuk stukje. Doet me aan Primus denken. En het laatste bass sampletje is volgens mij van Lamb. Het zou inderdaad wat beter zijn als het wat meer een geheel is. En je gitaargeluid mag van mij wel iets minder krasserig. Voor de rest knap gedaan.

Bosch
3 oktober 2003, 19:44
Hey Gert-Jan,

Waarom doe jij niet mee man? Of doe je al stiekem mee :D ?

Hey Marshall, (wel slechte naam hoor :wink: )

Primus heerst! Ik vind vooral de drums erg lekker.

~Bosch~

MarshallSG
3 oktober 2003, 21:34
Hey Marshall, (wel slechte naam hoor :wink: )

Primus heerst! Ik vind vooral de drums erg lekker.

~Bosch~

Ja m'n naam is niet alles nee. Kon zo gauw niet wat beters verzinnen.
Primus Sucks! ;)

basswasp
3 oktober 2003, 21:41
Klinkt lekker :)

Dat C1000-dingetje is mooi, zelf speelde ik het ook wel eens op m'n bas. Wat wordt de volgende? De Albert Heijn-tune? :)

Hempo
3 oktober 2003, 23:14
Jeuzzz, lekkere beheersing hoor ik hier.
Daar moet ik nog even op trainen denk ik..

RaNk
5 oktober 2003, 18:41
Fijn stukske muziek wederom. Bosch, ga je op korte termijn ook nog een album opnemen ofzo, en wordt het dan helemaal instrumentaal?

Negative K3 fan
5 oktober 2003, 20:25
Fijn stukske muziek wederom. Bosch, ga je op korte termijn ook nog een album opnemen ofzo, en wordt het dan helemaal instrumentaal?

tuurlijk wordt het instrumentaal!

RaNk
5 oktober 2003, 21:55
Fijn stukske muziek wederom. Bosch, ga je op korte termijn ook nog een album opnemen ofzo, en wordt het dan helemaal instrumentaal?

tuurlijk wordt het instrumentaal!

Heet jij Bosch?

Ik vind het nog niet zo 'tuurlijk'. Veel shredders nemen een album op met shred gecombineerd met vocalen.

Negative K3 fan
5 oktober 2003, 22:16
lol sorry

RaNk
6 oktober 2003, 17:43
Al zit het er wel dik in dat je het bij het rechte eind hebt :)

basswasp
6 oktober 2003, 19:54
Bosch, zou ik mogen weten waar je de C1000 basloop vandaan hebt gehaald? Zeer leuk om te zien dat C1000 zelf ook z'n sampletje van internet plukt, maar waar staat hij nu precies? Even googlen leverde niets op...

Bosch
7 oktober 2003, 09:54
Hey basswasp, Hempo, RaNk en Negative K3 fan,

Allereerst Thanx!

Ik heb de smaak met gitaarspelen iig weer helemaal te pakken. Ik ben dus echt weer aan het oefenen! 8-) Iig voor Sena.


Bosch, zou ik mogen weten waar je de C1000 basloop vandaan hebt gehaald? Zeer leuk om te zien dat C1000 zelf ook z'n sampletje van internet plukt, maar waar staat hij nu precies? Even googlen leverde niets op...

Ik haal alles van DC++ (zoek daar maar op hier op het forum).

De gain stond hier al op de helft, maar speel nu thuis op 37. Die Rocktron klinkt echt vet. Meestal klinken racks minder direct dan stacks en combo's, maar deze Rocktron klinkt icm Tubeworks erg direct. Lekker 8) .

Te koop:

http://static.marktplaats.nl/fotos/muziek/elektrgitaren/15431.jpg

Negative K3 fan
7 oktober 2003, 11:06
ik zag hem al staan op g itaarmarkt, waarom verkoop je zon mooie gitaar?

Bosch
7 oktober 2003, 11:43
:) Ik wil door Heins uit Sneek (www.heinsguitars.com) een custom laten bouwen. Ik heb nu drie gitaren en vier vind ik echt teveel dus moet er eentje wijken. Die San Dimas is kwalitatief de beste en ook de duurste, maar ik heb er net wat minder mee dan met mijn Charvel 750.

Gitaren zijn erg tof om aan te schaffen en ik wil steeds beter en nu ben ik dus zover dat ik gewoon een eigen custom zou willen. Vertrekpunt is het model Zingana (zie site pag. 3) maar dan met een AAAA-top: Burl Maple (Acer Macrophyllum-Pacific Maple) of Bubinga (Guibourtia Demeusei). Body: Koa of Korina of Zebra .... nog even verder dromen :D . Elementen enzo ben ik nog niet over uit, misschien wel gewoon Evolutions.

Negative K3 fan
7 oktober 2003, 12:08
dan zou je eigelijk ook custom elementen moeten laten wikkelen :)

basswasp
7 oktober 2003, 13:54
Bosch, zou ik mogen weten waar je de C1000 basloop vandaan hebt gehaald? Zeer leuk om te zien dat C1000 zelf ook z'n sampletje van internet plukt, maar waar staat hij nu precies? Even googlen leverde niets op...

Ik haal alles van DC++ (zoek daar maar op hier op het forum).
Van DC++ heb ik wel een beetje kaas gegeten, ik ga maar eens zoeken :)
Bedankt.

Predator
7 oktober 2003, 14:35
Je wilt echt niet weten hoevaak reclames op TV een tune van het internet geripped hebben hoor.. Ik hoor soms zelfs gewoon bad quality clones van echte nummers..

Maar klinkt nog steeds vet hoor Bosch!

Bosch
7 oktober 2003, 14:47
Hey Pred~1,

Thanx!

Hey basswasp,

Ik bedenk me wel dat ik wat uitgebreider had kunnen reageren, ik zal eens kijken hoe de folder heet. Maar als je 'm wilt hebben dan mail ik je hem hoor!

Custom-elementen, ... hmmmmz, nee dat wordt te moeilijk: ik vind het al een helse opgave om op basis van bestaande elementen een gitaar op te bouwen :-?

RaNk
7 oktober 2003, 17:20
Lijkt me wel bijzonder vet, zo'n custom gitaar. Je hebt dan uiteidelijk precies wat je wilt, althans dat is te hopen. Ik ben er zelf alleen nog niet uit wat ik dan precies zou willen. Vooral de pickup configuratie. Dat je de neck-pickup kunt schakelen single/humbucker lijkt me erg fijn, maar welke pickup zou zich daarvoor lenen zodat ie voldoet aan mijn smaak. Dat soort dingen zijn lastig omdat je toch wilt dat het een soort 'gitaar voor je leven' wordt. Bosch, ik vind dat je een mooie tone hebt, zeker voor wat jij doet. Daar hoeft volgens mij niet zo superveel meer aan te veranderen of wel?

Gert-Jan
7 oktober 2003, 18:35
Hey Bosch,

Ik wil niet clever doen ofzo, maar als je custom wilt; Patrick Koopman uit Weurt!!!!! He's the best :cool:

Geen betere gitaarbouwer te vinden in Nederland en......... nog betaalbaar ook!

Bosch
7 oktober 2003, 19:22
Hey RaNk,

Bedankt voor het vette compliment 8-) 8-) !
Met m'n geluid ben ik, denk ik, toch nog wel even bezig met schaven, maar voor m'n gevoel ben ik een eind op weg.

Mijn (ultieme) pickup configuratie: Solide 3-weg switch: 1 = hals humbucker 2 = hals enkelspoels 3 = brug humbucker

Vertrekpunt voor mijn custom is het zes-snaren model Zingana,
http://www.heinsguitars.com/guitars/zingana.gif
maar dan met een toplaag op de body
deze toplaag loopt ook over de cutaway (bij het onderste hoorntje),
een iets meer uitgerekte spitstoelopende headstock (headstock heeft ook toplaag: zelfde als body)
en volledig 24 frets (zonder schuinaflopend)
en een andere scale namelijk: 25.5 inch

Hey Gert-Jan,

Ik heb anderhalf jaar de Zingana te leen gehad en dit is echt wat ik wil: een gitaar met karakter en expressie. Ofterwijl ik ZWEER bij Heins 8-) .
Heins is erg sympathiek, secuur en betaalbaar .... althans dat bepaal ik na de offerte wel .... MAAR eerst gitaren verkopen :-( .

Negative K3 fan
7 oktober 2003, 21:11
nog gedacht aan scallopen van de hoogste frets, of steeds diepere scallop naarmate je hoger op de nek komt, misschien wel fijn voor een shredder als jij, of van die schuine frets waardoor de bassnaren een langere radius hebben dan de hogere snaren (is maar een idee hoor). Wat voor ideeen over de radius enzo heb je?

Bosch
8 oktober 2003, 15:23
nog gedacht aan scallopen van de hoogste frets, of steeds diepere scallop naarmate je hoger op de nek komt, misschien wel fijn voor een shredder als jij, of van die schuine frets waardoor de bassnaren een langere radius hebben dan de hogere snaren (is maar een idee hoor). Wat voor ideeen over de radius enzo heb je?

Scallopen hoeft niet van mij. Ik heb geen last van wrijving/snelheidsvermindering door contact met het fretboard. Van schuine frets heb ik nog nooit gehoord, maar dat klinkt wel interessant alhoewel het materiaal waarvan frets zijn gemaakt belangrijk(er) schijnt te zijn. Ik weet niets van radius. Ik heb er wel wat over gelezen in de rubriek gitaren, maar ik zou niet weten wat voor mij goed zou zijn, dus dan maar standaard, daar lukt het nu ook mee.

Het worden iig 24 frets, dikke spelen lekkerder, maar dunne dragen bij aan een zuivere pitch, . ... so many choices .... so many choices ......

maar goed, ik begin er niet aan voordat ik wat heb verkocht :evil:

wil jij mijn gitaar niet kopen :D

RaNk
8 oktober 2003, 18:52
Maakt dat iets uit in zuiverheid ja, die dikke frets? Je zou zeggen dat het niet veel uitmaakt omdat toch altijd het 'midden' van de fret de snaar raakt. Mij is het nog nooit opgevallen in ieder geval. Van scalloped fretboards zegt men dat het de klank ook positief beinvloedt, maar het lijkt me niet zo'n groot verschil met hogere frets of wel? Ik vind het er wel mooi uitzien trouwens, maar daar kies je het natuurlijk niet voor. Ik zit aleen wel ernstig te denken om het bij mijn Fender zelf te proberen hehe! Ik had namelijk eens op een Ibanez gespeeld die dat had, en ik vond het wel fijn aanvoelen. Lekker soepel. Die body van de gitaar die je liet zien vind ik trouwens wel een beetje 'basgitaar achtig'. Ik houd er niet zo van maar het is wel appart.