PDA

View Full Version : GT3 aansluiten op de pc??



Outshine
5 februari 2002, 22:42
Ik wilmn GT3 aanlsuiten op mn pc. Hoe gaat dit precies? Wat voor kabel heb ik daarvoor nodig. K heb een Soundblaster 64 geluidskaart geloofik.

sleep_to_saturate
6 februari 2002, 10:34
Ik heb zelf geen GT3, maar ik neem aan dat het hetzefde werkt als m'n roland.
Waarschijnlijk heeft ie wel een master out met 2 tulpjes. In dat geval moet je bij een radiozaak een kabeltje halen die aan een kant 2 tulpjes heeft en aan de andere kant een minijack. (standaard walkmanhoofdtelefoon plugje.)
De plug moet in ieder geval in de "line in" van de soundblaster kaart.

Noctiis
6 februari 2002, 12:30
zit er op die GT3 geen midi aansluiting?

idno
6 februari 2002, 12:36
Ik heb ook een GT-3 en ik denk dat ik je wel kan helpen.
Als eerst moet je zorgen dat je GT-3 staat ingesteld op LINE(HEADPHONES), dan kun je via de HEADPHONES uitgang of gewoon via de normale uitgang, je GT-3 aansluiten op de LINE IN ingang van je geluidskaart.
Het kabeltje wat je daarvoor nodig hebt is een mini-jack - mini-jack. That's all!

Je hebt ook programma's waarmee je eenvoudig patches kunt wisselen enz. Deze kun je op sites downloaden. Je hebt dan wel een midi aansluiting nodig.

Outshine
6 februari 2002, 13:17
Sorry, ik zal eerst voortaan eerst even verder kijken dan mn neus lang is. De Gt3 heeft idd gewoon een midi in dus die heb ik op mn geluidskaart aangesloten en met gt3 patchworks kun je patches overzetten.

idno
6 februari 2002, 14:11
Juistum!

F00L
7 februari 2002, 10:40
en mijn midi werkt niet :sad: (waarschijnlijk kutgeluidskaart) maar ik heb em via mn mic ingang wel aangesloten om op te nemen en over mn boxjes te kunnen oefenen

Outshine
7 februari 2002, 10:56
Sorry nogmaals ik had de vraag niet helemaal duidelijk geformuleerd. Aasnluiten op mn stereo heb ik al gedaan maar ik bedoelde eigenlijk alleen het aansluiten op mn geluidskaart om met midi te werken. En dat is nu gelukt. Via een 15-polig naar din kabel.