PDA

View Full Version : m'n versterker doet raar



Nemesis
28 september 2003, 12:44
Sinds een tijdje geleden begon m'n versterker te piepen, als ik hem aanzet begint het heel zacht en dan telkens harder, het is geen feedback want hij doet het ook zonder een gitaar er in, weet iemand wat ik kan doen?

Negative K3 fan
28 september 2003, 13:45
microfonische voorversterkerbuis?

aadplagiaat
28 september 2003, 17:22
Sinds een tijdje geleden begon m'n versterker te piepen, als ik hem aanzet begint het heel zacht en dan telkens harder, het is geen feedback want hij doet het ook zonder een gitaar er in, weet iemand wat ik kan doen?

Nou kan ik gaan reageren met: Weer zo eentje die een vraag stelt zonder info IN die vraag, maar dat doe ik maar niet. Wat kun je van newbies verwachten, ben er zelf ook een (geweest). :-D

Nemesis: Als eerste is het van belang erachter zien te komen WAT VOOR versterker. Iemand roept: misschien een microfonische voorversterkerbuis. Geen gek antwoord, maar HEB je wel een buizenversterker. Zoniet dan lijkt het me duidelijk dat de eerste die je probeert te helpen meteen al de mist in gaat.

Het is mijn idee dat een oplossing voor een dergelijk probleem zich alleen kan voordoen als ieder die erop reageert ook juiste informatie geeft en dit ook stap voor stap checket. Dat vereist toch wel enige (gerichte) electronica kennis, of anders wel een nauwgezet (leerzaam) vraag en antwoordspelletje.

Als je die kennis NIET hebt, breng dan je versterker naar iemand die je ter plaatse kan helpen, anders kon dit wel eens een lang en vooral vaag en frustrerend verhaal gaan worden.

Nemesis
28 september 2003, 17:25
politiek correct weer vandaag, ik heb geen buizen....en ik ben hier al lang genoeg om geen newbie meer genoemd te worden

Mithrandir
28 september 2003, 17:27
Newbie kan ook slaan op je technische kennis van versterkers e.d.

Wat is het voor een versterker?

aadplagiaat
28 september 2003, 17:27
politiek correct weer vandaag, ik heb geen buizen....en ik ben hier al lang genoeg om geen newbie meer genoemd te worden


en nu???? :???:

aadplagiaat
28 september 2003, 17:29
Newbie kan ook slaan op je technische kennis van versterkers e.d.

Wat is het voor een versterker?

Ilu Ilúvatar en káre eldain a fírimoin ar antaróta mannar Valion :razz:

Nemesis
28 september 2003, 18:06
een oude vantage, wat me wel opvalt is dat de piep weggaat als je de reverb wegdraait, licht het aan de veren ofzo?

aadplagiaat
28 september 2003, 18:35
een oude vantage, wat me wel opvalt is dat de piep weggaat als je de reverb wegdraait, licht het aan de veren ofzo?

Ja dat kan, als er terugkoppeling is van de speakers naar de veren kan de zaak gaan rondzingen.

Heb ik ook met m'n peavy. :(

Verplaatsen van je veren zou kunnen helpen.

De_Sint
28 september 2003, 20:17
Newbie kan ook slaan op je technische kennis van versterkers e.d.
Wat is het voor een versterker?


Heb ik ook met m'n peavy.

Ik ben ook een newbie, maar in tegenstelling tot "veteraan" Aad weet ik wel hoe de merknaam Peavey geschreven moet worden.

:lol:

bert k
28 september 2003, 22:19
Jezus, was een zeiktopic! Gaat nou werkelijk iedereen zitten zeuren inplaats van op de vraag in te gaan? Peavey, Pievie, WHO CARES!

Mithrandir
28 september 2003, 22:38
Er is al op de vraag in gegaan. Aad heeft zelfs al een mogelijke oplossingen gegeven, dat die rare sinterklaas dan ineens er tussendoor komt met een loze opmerking over de juiste spelling van pievie....tsja.

aadplagiaat
28 september 2003, 22:40
Om me maar niets aan te trekken van het gescheld en gezeik (ik probeer alleen maar te helpen tegen beter weten in eigenlijk).

Zelf heb ik bi m'n paevie de galmveren vervangen door grotere, echte accotronics. In de pavey zat een kort K-ding waarvan ik het effect niet geweldig vond.

Toch vrees ik dat ik de zaak beter kan terugdraaien, aangezien mijn amp OOK begint te zoemen als ik de galm op meer dan 3,5 zet.

Het maakt niet uit hoe hard m'n volume staat.

De reverb wordt trouwens door Peevie maar zwaar belabberd aangedreven. 1 dual opamp moet alles doen, inclusief het aansturen van de reverbinput.

Daar zou nog wel eens een power (ULN2003) schakelingetje in kunnen. Dan zou het send-signaal harder kunnen en de recovery-amp zou minder hoeven versterken.

Nemesis
28 september 2003, 22:48
okee dan, bedankt...hier heb ik weer wat aan.....ik pak m'n schroevendraaier :D

aadplagiaat
28 september 2003, 23:01
okee dan, bedankt...hier heb ik weer wat aan.....ik pak m'n schroevendraaier :D

Zie je wel zonder gezeik kom je er OOK :-D .

En zo niet:.....
Nou jah dan niet :cool:

Heb zelf inmiddels geprobeerd om m'n reverbtank terug te zetten, maar ik krijg de pluggen niet meer los???? Weet niet meer wat ik gedaan heb, maar zal later eens kijken wat er aan de hand is.

Nu zit m'n reverbtank wel zo'n twintig cm verder van m'n speaker vandaan (nog steeds peavy :razz: ) en m'n reverb kan zelfs naar VOL 8-)

bert k
29 september 2003, 00:02
Aad, dat was niet tegen jou, maar tegen een of andere goedheiligzeikstraal die in zijn tweede post over een spelfoutje gin zitten neuzelen. Werd ff geirriteerd... :-D