PDA

View Full Version : help: Rocktron pro GAP ultra voeding



raven
28 september 2003, 13:30
Ik heb een Rocktron pro GAP ultra echter zonder voeding. :cry:
Hier zou volgens de handleiding een 9v AC 2 ampere adapter voor gebruikt moeten worden, op de achterkant van het apparaat staat dat het een 9v AC 1.3 ampere adapter moet zijn. :???:
Wie heeft zo'n voeding en kan mij laten weten wat voor voeding het nou daadwerkelijk moet zijn.
Tweede vraag, op welke polen van het 5 polig plugje moet de voeding aangesloten worden? Je kunt dit (als je er een hebt) eenvoudig zien door het schroefje van de plug los te draaien. De polen zijn genummerd. Ik moet wel zeker weten waar plus en waar min op moet staan.

Mocht iemand zo'n voeding over hebben dan houd ik mij uiteraard aanbevolen.

Robbert
28 september 2003, 13:36
Wat betreft de voeding. Het aantal ampere wat gevraag wordt is 1,3. Als je een adapter hebt met 2A, dan hou je dus 0,7 "over".
Hier gebeurt niks mee, heeft geen gevolgen voor je effect!
Dus je kunt er gewoon een van 2A kopen, maar 1,5A zou ook al voldoende moeten zijn (omdat er dus maar 1,3 gevraagd wordt).

Je andere vraag kan ik niet beantwoorden..

Chiel
28 september 2003, 15:21
Klopt. Het teveel aan Ampere's maakt geen donder uit. Je kunt zelfs gewoon een goede ringkern trafo gebruiken als voeding. Ik heb voor mijn Intellifex ook een harskern ringkern trafo gebruikt en dat werkt nog beter als de conventionele trafo die in de originele voeding zit. Deze voeding heb ik overigens nog ergens in een doos zitten. Als je hem wilt overnemen, dan stuur me maar een mailtje.

raven
3 oktober 2003, 20:42
Dankzij de (zeer vlotte) reactie van Michiel heb ik inmiddels een originele voeding dus mijn probleem is opgelost :P

Michiel, enorm bedankt !!