PDA

View Full Version : Lag Roxane



@lex
28 september 2003, 00:10
Heej ik kan maar weinig info vinden over deze gitaar..
Hoe oordelen jullie over de Lag Roxane? Een goed goedkoper alternatief voor de Gibson? Of toch niet..

Negative K3 fan
28 september 2003, 00:19
Werkelijke kutgitaren, als ze zo goedkoop zijn dan kan het toch gewoon niets zijn en al zeker geen gibson.

@lex
28 september 2003, 01:46
mmja.. dat valt ook wel weer mee..
trouwens de Roxane Prestige uit de Bédarieux serie (Franse makelij en handgebouwd) voor ? 2495,00
is allesbehalve goedkoop.. maar dat is me een te dure versie

alhambra
28 september 2003, 09:34
Luister maar niet naar die rukker met een Agila whooeeeeeeeehahahahaaaaaaaaaaaa ja ja de verhalen op HC zijn geweldig yeah right domme hond je bent er gewoon ingetrapt.

De LAG Roxanne is echt eenheel mooie gitaar voor het geld ik heb zelf de LAG Roxanne Prestige en die is geweldig daar kan echt geen Gibson of Fender en zeker geen PRS tegenop voor het geld.

Mahony body/ebben toets/gelijmde hals/maple top (en een mooie) SD jazz en Jeff Beck erin.

Voelt heerlijk aan en hangt heel mooi in balans. Lekker halsje niet zo dun als die van b.v. mijbn Ibanez sc420 maar net iets dikker en boller.

Tja en dan de afwerking van de hele gitaar echt super, iets verzonken knoppen (push/pull) en een mooie binding.

Zo dat was het wel.



O ja en Nk3fan ik zat nog is te denken he wat ben je toch eigenlijk een domme lul, komt er een keer een familielid over uit amerika (je vraagt je af of die wel voor z'n plezier langskomt) en wat vraag jij aan hem om mee te nemen........... een AGILE hahahahahaha dan ben je dus wel erg dom.

gerrekat
28 september 2003, 13:20
LAG zijn idd prima gitaren, maar volgens mij is de productie in Frankrijk gestopt....en worden er alleen nog goedkope gemaakt in China of Korea..

alhambra
28 september 2003, 14:51
LAG zijn idd prima gitaren, maar volgens mij is de productie in Frankrijk gestopt....en worden er alleen nog goedkope gemaakt in China of Korea..

???? Waar heb je dat vandaan naar mijn weten worden ze nog gewoon in frankrijk gemaakt.

Van de goedkopere series ben ik trouwens niet zeker maar de Roxanne serie volgens mij wel.

iam
28 september 2003, 20:16
ze worden gewoon in beide landen gemaakt...

alleen de roxanne studio (dit is dezelfde als de standard maar koreaans)wordt niet in frankrijk gemaakt, de rest van de roxanne serie wel...

gerrekat
28 september 2003, 22:13
ik meende te hebben vernomen dat de productie in frankrijk gestopt was en alleen op kleine schaal nog in azie werd geproduceerd.....


ben geen kenner maar ik hoorde het van iemand die er wel in geinteresseerd was....geen idee of het echt waar is!

IIG weet ik dat Phil Campbell van Motorhead op LAG speelt, en ik heb zelf wel eens op een custom LAG explorer gespeeld gaaf ding!

iam
28 september 2003, 22:17
heb wat research gedaan en roxanne wordt idd niet meer in bédarieux gemaakt :cry:

@lex
28 september 2003, 23:27
mmm.

mja zolang de gitaar maar van dezelfde kwaliteit blijft natuurlijk.. Een vriend van mij heeft een Lag.. en daar heb ik echt 1 seconde opgespeeld ofzo.. maar ik wil ze gewoon graag naast elkaar horen.. effies op een gibson lp/sg of andere gitaartjes spelen en die Lag.. en dan kan ik tenminste goed beslissen..
Maar er zijn echt weinig winkels waar ze die dingen hebben.. of je moet ze gelijk bestellen .. en mja dan ben ik bang dat ik achteraf toch zoiets heb van.. mja toch net niet wat ik zocht.. :cool: :razz:

iam
3 oktober 2003, 15:33
correctie...

heb net vandaag de nieuwe folder van lag binnen :o

de roxanne wordt wel nog gemaakt in bedarieux (frankrijk dus)

er is echter een tweede workshop opgezet buiten bedarieux (wordt niet vermeld waar) waar goedkopere modellen gemaakt worden...

iam
3 oktober 2003, 15:40
paar foto'tjes uit de folder

sorry voor de grootte :-?

http://users.pandora.be/iam/lag/lag.jpg

http://users.pandora.be/iam/lag/lag2.jpg

alhambra
3 oktober 2003, 17:11
Mooi nu mijn folder nog !!!!!!!!!!!!
Zal van de week wel komen dan.

Ik moet zeggen dat ik ze nou niet allemaal even mooi vind.

iam
3 oktober 2003, 17:12
ik zou nog eens mailen naar abmusic rob,
heb ik ook nog moeten doen...
maandag hebben ze de folder verstuurd (héél grote mooie folder trouwens) en vandaag issie toegekomen

@lex
4 oktober 2003, 10:42
Ik heb hem ook besteld! :-D ben erg benieuwd. Weten jullie trouwens een gitaarwinkel die de lag roxane heeft staan?? omgeving rotterdam

gerrekat
4 oktober 2003, 10:53
Hmmm dei superstrats zijn lelijk, maar die roxane is best cool, lijkt verschrikkelijk veel op en Jackson JJ

misundaztood
4 oktober 2003, 18:41
hoe bestel je zo'n folder? ben er ook wel in geïnteresseerd, ik vind de roxanne een van de mooiste gitaren die ik ooit gezien heb, heb wel nog nooit een gehoord, maar wel al veel goede kritieken erover gelezen

@lex
7 oktober 2003, 14:47
zo.. heb de folder vandaag gekregen.. Prachtige gitaren!! :-D

maarja ik wil er wel op spelen voor ik hem koop.. weet iemand een dealer in nederland?? omgeving rotterdam?