PDA

View Full Version : EB/MM John Petrucci 7 string



Chezzy
27 september 2003, 18:30
Hoi,
Ik als groot Dream Theater fan ben helemaal weg van JPs 7 string bij EB/MM. Ik zit te overwegen deze aan te schaffen, maar wilde toch even de mening van wat andere mensen.
Wat vinden jullie, overpriced? Goed? Slecht?

Het gaat om deze:
http://www.johnpetrucci.com/images/ebmm/petrucci7.jpg

Ibanez
27 september 2003, 18:34
goed maar zeker overpriced.

ArpeggioKing
27 september 2003, 18:52
en een van de betere 7 strings op de markt naar mijn mening. en als je hem in mystical dream kan krijgen , dan ben je helemaal de man. super geile gitaar!!

Chezzy
27 september 2003, 19:29
goed maar zeker overpriced.
Noem eens wat betere alternatieven (alsjeblieft ;))? Ik wil btw absoluut geen Ibanez zonder handvat :P.

Sj03rd
27 september 2003, 19:51
7-string is out :razz:

BLOK182
27 september 2003, 19:53
Een 7 string ibanez universe (uv777p ofzo' vind ik ook wel mooi!

Anders Destium
27 september 2003, 21:27
Die Petrucci signatures zijn beesten van gitaren, maar voor het geld dat je voor zoiets kwijt bent kun je beter een custom gitaar laten bouwen IMO. Het feit of je al dan niet een signature hebt van iemand maakt je geen grotere fan hoor, het is hoogstens een bevestiging :wink:
Ik vind het design van die EB/MM gitaren niet echt geweldig (understatement), en dus zou ik er niet zo snel zo'n flinke duit voor in het zakje doen :)

Ibanez
27 september 2003, 21:48
goed maar zeker overpriced.
Noem eens wat betere alternatieven (alsjeblieft ;))? Ik wil btw absoluut geen Ibanez zonder handvat :P. Perse een Ibanez met handvat? Hmmm dan moet je Jems gaan checken he :) In die prijsklasse heb je zeker een van de beste modellen.

Anders Destium
27 september 2003, 21:59
Universes hebben geen handvat, dat gaat dus erg lastig worden :)

Ibanez RuleZ
28 september 2003, 01:57
machtig mooie gitaar: veelzijdig, goede klank, nog betere bespeelbaarheid etc. heb nog nooit een 7 snaar in mn handen gehad die lekkerder speelde dan die gitaar. nadeel: 4000 euro is gewoon teveel, sorry, maar DAT is ie gewoon niet waard. koop dan een universe, ook een perfecte plank, mooier afgewerkt etc. daarnaast: hij is zo strontlelijk, niet normaal. dus overpriced, maar klinkt en speelt geweldig.

Harrald

jorrit
28 september 2003, 11:18
sjah daar kan ik me alleen maar bij aansluiten....4000 euro is bakken met geld voor zo'n ding en ik vind de universe ook mooier. maar waar is waar die eb/mm speelt geweldig...

Texter
28 september 2003, 11:52
Bij TAGS hebben ze wel zo'n petrucci in de aanbieding...nog steeds veel duurder dan een Universe. Die spelen trouwens ook geweldig. Ik vind hem ook wel geweldig klinken, eigenlijk. En de UV is gewoon prachtig om te zien. Ik heb er dus ook eentje hehe. 8-)

Grim Solitude
28 september 2003, 14:04
ik denk dat je weinig JEM's 7-string gaat vinden. Ze zullen wel bestaan, maar als die kerel zelf al Universe boven zijn eigen signature serie verkiest in 7-strings, lijkt me dat een teken aan de wand

signsofzodiac
28 september 2003, 14:32
Ik heb een hele tijd op de EB-petrucci 6- en 7-string zitten spelen en ik vond ze vreselijk. Ze zien er, naar mijn mening!, niet uit. De hals vond ik redelijk, maar niet zo prettig als mijn ex-Universe of Ibanez Petrucci. Maar het grootste probleem? Ze klinken verschrikkelijk steriel. Er zit geen leven in de pickups. Waarschijnlijk was dat ook de bedoeling aangezien John meer en meer met effecten gaat klooien, maar rechtstreeks in een versterker geplugd zit er geen leven in. De piezo klinkt wel te gek.

Misschien dat hij voor mij beter klinkt als er een paar goeie andere pickups in komen, maar bij een plank van tegen de 3500 euro vin' ik dat een beetje een raar idee eerlijk gezegd. Ook visueel vind ik hem niet bepaald opwindend. Nee, dan liever de Universe, die het, voor mij, op alle punten won van de EB/MM. Betere sound, betere hals, beter uiterlijk, betere trem (!) en goedkoper. De EB is way overpriced.

Maar goed, mocht je eens willen checken naast elkaar, TAGS Enschede heeft een nieuwe Universe en een full-option EB/MM 7-string naast elkaar hangen. De EB kost geloof ik 3300 euro.

Anders Destium
28 september 2003, 15:26
ik denk dat je weinig JEM's 7-string gaat vinden. Ze zullen wel bestaan, maar als die kerel zelf al Universe boven zijn eigen signature serie verkiest in 7-strings, lijkt me dat een teken aan de wand

De Universe is net als de Jem de signature van Vai. De JEM is er alleen als 6-string, de Universe enkel als 7-string (en zonder handvat).
De Universe was vanaf eind jaren 80 een paar jaar feitelijk de enige 7-snarige gitaar die op markt was en eigenlijk nog steeds graadmeter. Ze zijn alleen altijd stevig aan de prijs geweest.

Alleen ging dit topic over de JP-signature :wink:

Ik zou voor 3500-4000 Euro een custom laten bouwen (2e keer dat ik het zeg, dat weet ik, maar dan ben ik tenminste on-topic...)

Wouter J
29 september 2003, 00:42
De Prettucci is de enigste zevensnaar met een hals profiel waarvan ik vond dat hij niet aanvoelde als een badkamer schrootje met snaren, sorry speedfreaks maar ik ben verpest door die honkbalknuppel op mijn oude squier. Ik vindt zowieso dat Musicman gitaren fantastische halzen hebben, ze spelen zowat vanzelf.

Ik weet niet wat jullie zo lelijk vinden aan de Petrucci, ik vindt het ronde en afgeschuinde juist erg mooi een hele verbetering van die hoekige en puntige Ibanez waar hij eerst op speelde.

Marshallover
29 september 2003, 07:32
Ik zeg ook; Geen waar voor je geld, voor minder kun je meer krijgen...

Is de Ibanez S-7420 niet wat voor je?

Een mooie 7-string zonder de standaard punten van Ibanez. :-D

groeten,

Raffel
29 september 2003, 09:52
Tja daar zit dan weer geen piezo op...

In principe is de EBMM JPM gewoon de ultieme gitaar. De nek is bijna net zo fijn als de viper neck van de oude JPM, de brug is onzettend stabiel en in tune. En geen floyd profiel, dus dat is ook mooi. De cutaway voor de arm rest is ook ideaal! Maar ja, die knaken he. Dan zou ik een mooie Conklin laten maken of zo...

universe777
29 september 2003, 11:20
De Petrucci is inderdaad way overpriced naar mijn idee.
Wat je zou kunnen doen is, in Duitsland bij grote winkels als Muic store Keulen kijken. Die hebben nog wel eens speciale one of a kind aanbiedingen.